Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Honda CB650R (Modellév: 2022)

Posted on 2021.11.24.2022.08.03. By AztaCARom

Összegzés: A Honda Neo Sports Café stílusban fogant, középkategóriás csupaszmotorja, a CB650R, mely 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villával és pörgős, négyhengeres, Euro5-ös erőforrással, a Honda Állítható Nyomatékszabályozójával (Honda Selectable Torque Control – HSTC), LCD-műszeregységgel, a nyereg alatt elhelyezett tárolórekeszben USB-C-csatlakozóaljzattal kerül a szalonokba. Jövőre a színválaszték bővül, immáron Sword Silver Metallic fényezéssel is rendelhető. 

Bevezetés

A Honda mindig is előszeretettel feszegette a határokat a formatervezés és a gépészet területén. 2018-ban például a CB1000R-CB300R-CB125R trióval keltette föl az érdeklődést a márka, teljesen új stílussal ismertetve meg a vásárlóközönséget. A café racereket idéző, ámde végtelenül minimalista kifejezésmód a Neo Sports Café elnevezést kapta, és kétségtelenül új korszakot nyitott a ’naked’ motorok történelmébe és vált az ifjabb, stílusos generáció egyik kedvelt darabjává – akiket lenyűgöz ez a kifinomult, sokoldalú ,négyhengeres erőforrással felszerelt motorkerékpár.

A korábban jelentős fejlesztésen átesett modellcsalád 650-es tagja lényegesen hatékonyabb első felfüggesztést kapott, valamint számos apró részletét módosították a japán mérnökök, hogy még kényelmesebb, sokoldalúbb kétkerekű váljon belőle, amihez jövőre egy vadonatúj, klassz szín társul.

Valerio Aiello, a Honda római Kutatás+Fejlesztés központjának munkatársa a Neo Sports Café család formatervéről: 

„Nem titok, hogy a 2015-ös EICMA-n leleplezett CB4 Concept volt a kiindulási alap, és ennek szellemében látott napvilágot a Honda Neo Sport Café családja. A CB família tagjai tulajdonképpen az egykori legendás café racerek leszármazottai, mégpedig újragondolt, modern köntösben. Ezek nem egyszerűen retró motorok, sokkal inkább neoklasszikusok, azaz a régies formatervet ötvözik napjaink legfejlettebb műszaki megoldásaival. 

Eltökélt célunk volt, hogy merőben új stílusú modell szülessen, ami könnyen megkülönböztethető a „café racer”-ektől, csakúgy, mint napjaink csupasz „streetfighter”-eitől. Azt hiszem, a végeredmény is ezt tükrözi, hiszen egyik vetélytárs sem hasonlít a Neo Sports Café család tagjaira, ráadásul így a CB-k ezer közül is azonnal felismerhetőek. Jóllehet, számos vetélytárs akad a piacon klasszikus vagy modern köntösbe csomagolva, de úgy vélem, hogy nincs még egy olyan kétkerekű, mely formavilágában mindkét stílus ilyen markánsan felfedezhető. 

Tagadhatatlan, hogy a CB4 prototípus fejlesztése során rengeteg inspirációt merítettem a klasszikus motorkerékpárok megjelenéséből, részleteiből. Mindig is tetszett a koros gépek technikája, ezért a Neo Sports Café tervezésénél az egyik kulcsfontosságú fogalom a „Mechanical Art” volt. Ez röviden annyit tesz, hogy – a márka hagyományait követve – mutassuk meg bátran, milyen szép is lehet egy-egy alkatrész, ami egyébként nem dizájnelemként került a motorra. Talán az átlátszó hátlapú karórákat tudnám példaként felhozni, hiszen egyértelmű, hogy van valami varázslatos a sok-sok mozgó alkatrész látványában.”

Áttekintés

Egyértelmű, hogy a korábbi modellfrissítés lefontosabb eleme a fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villa (Showa SFF-BP)[1], melynek beépítésével még kezesebb, könnyebben irányítható lett a motor.

Noha jelentősen csökkent a modell károsanyag-kibocsátása, és teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi norma előírásait, az erőforrás csúcsteljesítménye mit sem változott. További fontos újdonság, hogy a nyeregtől távolabb került a kormány, könnyebben leolvasható az átdolgozott LCD-műszeregység, USB-C aljzatot tettek az ülés alá, a csinosabb oldalidom, valamint sárvédő pedig még vonzóbbá tették a CB650R-t.

A 2022-es CB650R az alábbi színekben rendelhető:

Sword Silver Metallic **ÚJ**

Matt Gunpowder Black Metallic

Candy Chromosphere Red

Matt Jeans Blue Metallic

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Motor Tags:2022, 2022-es, 2022-es CB650R, 2022-es Honda CB650R, bemutató, CB650R, Honda, Honda CB650R, Honda Motorcycle, motor, motorcycle, motorkerékpár, premier

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Lejárt volna az érintőképernyők és a hangvezérlés ideje?
Next Post: Elektromos Hummerek érkezhetnek az amerikai hadsereg kötelékébe

Kapcsolódó cikkek

  • Nyitottak az alternatív hajtásokra Ctrl+C - Ctrl+V
  • A CarNet M5 megnyitotta az első magyarországi Toyota Haszongépjármű Centrumot Ctrl+C - Ctrl+V
  • Árverésre megy a Bugatti Chiron Profilée Ctrl+C - Ctrl+V
  • Oszlopnak csapódott egy autó az 5-ös főúton Örkényben Hírek
  • Péntektől ismét elindul a menetrend szerinti hajójárat a Dunán Ctrl+C - Ctrl+V
  • A korlátozások után feléled a használtpiac? Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Több tucat előadással várja az érdeklődőket a Nyíregyházi Egyetem
  • Számviteli szabadulószoba és jövőkutatás is lesz a Corvinuson a Kutatók éjszakáján
  • Már 10 mozifilmre költöttek 1 milliárdnál többet a magyar nézők
  • Ismét kereskedelmi nívódíjat nyert a PENNY!
  • Mi a csoda? Egész napos élménykavalkáddal vár a Múzeumkertben az ingyenes PONT Fesztivál
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató
  • V-Strom 800DE – „Jött, látott és győzött!” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT