Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Honda CMX500 Rebel (2022) erőforrás

Posted on 2021.11.19.2021.11.17. By AztaCARom

  • Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres erőforrás 471 cm3-es összlökettérfogattal
  • A2-as jogosítvánnyal is vezethető
  • Rendkívül nyomatékos alsó fordulatszám-tartomány
  • Új váltóasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló
  • 120 mm-es, puskacső stílusú kipufogódob

A Rebel 471 cm3-es, soros, kéthengeres, folyadékhűtésű motorja a sportos CBR500R-ből származik, karakterisztikáját azonban azt szem előtt tartva határozták meg a tervezők, hogy megőrizze a CBR lenyűgöző dinamizmusát, ugyanakkor a lehető legnyomatékosabb legyen az alsó fordulatszám-tartományban és minél kifinomultabban adja le erejét. Munkájuk gyümölcseként a – 6000-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – legnagyobb nyomaték eléri a 43,3 Nm-t, és a csúcsteljesítmény is elismerésre méltó: 46,24 LE (8500 f./perc).

A motorkonstrukció legnagyobb előnye, hogy a kompakt méret ellenére a teljes fordulatszám-tartományban rugalmassá teszi a Rebelt. A furat és a löket 67, illetve 66,8 mm, a sűrítési viszony pedig 10,7:1. A vezérlés görgős himbái és korongos emelőtőkéi alacsony súlyt szavatolnak, míg a kis rugóerejű szeleprugók és a csökkentett súrlódású összetevők hatékonyabbá teszik a működést.

A csendes vezérműlánc (SV lánc) vanádiumbevonatot kapott, így tovább mérséklődött a belső súrlódás, nem mellesleg ellenállóbbá vált a szennyeződések okozta kopással szemben. A szívószelepek tányérátmérője 26,0, a kipufogószelepeké 21,5 mm, minden adott tehát a kiváló gázcseréhez.

Hogy a belső súrlódás tovább csökkenjen, a dugattyúszoknyák oldalán hornyokat alakítottak ki. Ezzel kisebbé vált a hengerfal súrlódó felülete és még jobb lett a kenés, mert a motorolaj szabadon áramolhat a hornyokban. A Honda mérnökei nem elégedtek meg ennyivel, a lehető legnagyobb élettartam és az oxidáció elkerülése érdekében AB 1-es sós fürdőt és nitridbevonatot is alkalmaztak.

Mindemellett 180º-kal elékelték a főtengelyt, az elsődleges kiegyensúlyozó-tengelyt pedig a hengerek mögé helyezték, hogy a lehető legközelebb legyen a tömegközépponthoz. A primeráttétel és a kiegyensúlyozó-tengely ún. ollós, csillapított fogkapcsolású fogaskerekeket kapott, melyek jóval halkabbak a hagyományos konstrukciónál. A főtengelysonkákat úgy formálták, hogy tökéletes erőpár jöjjön létre, ugyanakkor súlyuk a minimális legyen, így kisebb a tehetetlenségi nyomaték és könnyebben pörög fel a motor.

A forgattyúház centrifugális öntéssel létrehozott, rendkívül vékony falú hüvelyeket kapott, belső kialakítása a – 180 fokos főtengely-elékelésre visszavezethető – pumpálási veszteségek mérséklését szolgálja. Az olajteknőbe 3,2 liter kenőanyag fér. A hatfokozatú váltó megalkotásakor arra törekedtek, hogy minél pontosabban és könnyebben kezelhető legyen, különösképpen városi környezetben. Ennek jegyében a 2020-as modellévre vadonatúj, még kifinomultabb fokozatkapcsolásokat szavatoló váltóasszisztenst kapott a modell, és jelentősen, közel 30%-kal csökkent a kuplung behúzásához szükséges erő.

A 2-1 kialakítású kipufogó gázai először a hatékony katalizátorba áramlanak, majd az első és a második, úgynevezett rezonátorkamrán áthaladva hagyják el a rendszert. Az új oxigénszenzor (LAF) és a szintén új kipufogódob révén az emisszió alatta marad az Euro 5-ös határértékeknek. A 120 mm átmérőjű dob úgy fest, mint egy puska csöve, hangja pedig úgy pulzál, mint egy nagy teherbírású munkagépé, ezzel is utalva a lehengerlő nyomatékra.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Motor Tags:2022-es CMX500 Rebel, 2022-es Honda CMX500 Rebel, 2022-es Rebel, bemutató, CMX500, Honda, Honda CMX500, Honda CMX500 Rebel, Honda CMX500 Rebel 2022, moci, motor, motorcycle, motorkerékpár, premier, Rebel

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Új menetrend a Dunántúlon
Next Post: A Scania fenntartható szintre hozza a dízelmotorok technikáját

Kapcsolódó cikkek

  • A fenntartható városi mobilitást népszerűsítő program zárul Szegeden Hírek
  • Elindul a kelenföldi indóház megmentése Ctrl+C - Ctrl+V
  • London legexkluzívabb kávézója, a HR Owen Bugattinál  Ctrl+C - Ctrl+V
  • Középtávon ismét jelentős növekedést tervez a Volkswagen Haszonjárművek Ctrl+C - Ctrl+V
  • Téli sport a LIQUI MOLY jegyében Ctrl+C - Ctrl+V
  • Erős széllökésekre figyelmeztet a meteorológiai szolgálat Hírek

Keresés

https://open.spotify.com/show/4RYUnhH8juk1Gjci7h9S7v?go=1&sp_cid=d66604fa5162f505269a3853997f73d7&utm_source=embed_player_p&utm_medium=desktop&nd=1
2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A mozipremier előtt a Cinegón debütál az Egy újságíró meggyilkolása
  • Ritkán járnak a magyar nők egészségügyi szűrővizsgálatokra
  • Két év alatt 100 helyet javított a MATE a QS agrártudományi rangsorában
  • Koevolúciós kapcsolatok tartják fent az élővilágot
  • Szigorít az EU
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • A Honda Pilot gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • Az Almás gesztenyerózsa lett a Magyarország cukormentes tortája háziverseny győztese
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT