Honda CRF250R – 2022

22YM HONDA CRF250R

Az új CRF250R minden idők legerősebb CRF250R-je. Alapját az MXGP-világbajnokságon győzedelmeskedő, 2022-es CRF450R adta és mivel vadonatúj, optimalizált hengerfejet kapott, rendkívül nyomatékos az alsó fordulatszám-tartományban. További újdonság a hatékonyabb hőcserét szolgáló hűtőradiátor, a kilenctárcsás tengelykapcsoló és a megerősített váltó, melynek áttételein is módosítottak a Honda mérnökei. 

FOTÓK >>>

 Bevezetés

Az MX2-es géposztály hihetetlen küzdelmeket tartogat az indulóknak. Vállt vállnak vetve harcolnak a pilóták, míg a másodperc törtrésze alatt is fordulhat kocka. A legendás Honda CRF250R itt edződött és vált tökéletes fegyverré, így nem csoda, hogy amatőrök és profi versenyzők egyaránt rajonganak érte. Az évtizedes fejlesztés gyümölcseként olyan platform született, amiből a lehető legtöbbet hozhatják ki a pilóták, méghozzá minden egyes körben, minden egyes méteren.

A 2018-as modellévre teljes frissítésen esett át a CRF250R, méghozzá a – 2017-es CRF450R fejlesztését is meghatározó – „Absolute Holeshot” filozófia mentén. Ez többek között hetedik generációs vázat, átdolgozott futómű-geometriát és Showa lengéscsillapítókat állított hadrendbe az elsőség megszerzése érdekében. Emellett vadonatúj, üzemmódkapcsolóval ellátott, DOHC-vezérlésű erőforrást kapott a típus, és az ergonómiát illetően is csiszoltak rajta, hogy – krosszgép mivolta ellenére – hobbipilóták által is kényelmesen és könnyen kezelhető legyen.

Két esztendeje, mindössze egy évvel a teljes modellfrissítést követően – a tökéletesített szívó- és kipufogóoldali kialakításnak hála – még erősebbé vált az alsó fordulatszám-tartományban, nem mellesleg HRC rajtelektronikával, továbbfejlesztett első féknyereggel és állítható helyzetű Renthal Fatbar kormánnyal szerelték fel.

A 2020-as modellév újfent mérföldkőnek bizonyult, tavaly megérkezett ugyanis a 2019-es CRF450R alapjaira épülő változat, melyet megnövelt középtartománybeli nyomatékkal vezetett be a piacra a gyártó.

Erre licitált rá az elődjeinél is jóval erősebb, „The Strongest Ever” jelmondattal fémjelzett, 2022-es változat, ami új futóművének és nagyobb alsó fordulatszám-tartományban jelentkező forgatónyomatékának köszönhetően ugyancsak szintet lépett, ráadásul még masszívabb, strapabíróbb formában dobta piacra a gyártó.

KÉPEK >>>

Áttekintés

A gyors körökhöz nemcsak a motornak kell a maximumot nyújtania, hanem a pilótának is, ezért a Honda mérnökei arra törekedtek, hogy olyan modell szülessen, ami a legkevésbé fárasztja a versenyzőt, egyszersmind lehetőséget ad számára, hogy a teljes futam alatt tarthassa tempóját.

Ehhez természetesen a CRF450R esetében szerzett tapasztalatokat is felhasználták, s ahogy azt sejteni lehetett, a kifinomult műszaki megoldások a 250-esnél még nagyobb áttörést hoztak. Az elődjénél 3 kg-mal könnyebb CRF250R új vázának és lengővillájának merevségét úgy határozták meg, hogy a lehető leggyorsabbak lehessenek a kanyarvételek, valamint még könnyebben kezelhetővé váljon a modell. Ezt szolgálja a szűkebbre szabott futómű-geometria is, míg az emelt hasmagasság a terepképességet hivatott javítani. Mindemellett új szeleprendszert kaptak a Showa lengéscsillapítók, így hatékonyabban „vasalják ki” a bukkanókat, egyszersmind a tapadást és az irányíthatóságot is fokozzák.

A pilóták főként a felső fordulatszám-régióban leadott hihetetlen erő miatt szeretik a CRF250R-t. Hogy a középső tartományban is egészséges forgatónyomaték álljon a vezető rendelkezésére, a szívó- és kipufogóoldali kialakítást egyaránt optimalizálták, sőt pontosabbá tették a vezérlést magas fordulaton és a hosszú távú megbízhatóságot is növelték. Ez utóbbit szolgálja az immáron kilenctárcsás tengelykapcsoló és a megerősített, módosított áttételezésű váltó is, azon túlmenően persze, hogy a fejlesztések még fürgébbé teszik a típust.

A CRF250R és a CRF250RX érkezésével válik teljessé a továbbfejlesztett, 2022-es Honda CRF modellcsalád >>>