Honda CRF300L erőforrás

  • DOHC vezérlésű erőforrás: 286 cm3 hengerűrtartalom, 20,1 kW csúcsteljesítmény és 26,6 Nm forgatónyomaték
  • Dinamikus gyorsuláshoz és cirkáláshoz optimalizált erőátvitel
  • Rásegítős, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló

Az egyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC-vezérlésű erőforrás csúcsteljesítménye 20,1 kW (8500 f./perc), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 26,6 Nm (6500 f./perc), a hengerfurat 76 mm, lökethossz 63 mm, az erőforrás sűrítési aránya 10,7:1.

A CRF300L erejéhez illeszkedik az erőátvitel. Az 1-5 váltófokozat rövidebb, míg a 6. hosszabb áttételezésű, így jobb a gázreakció, a gyorsulás, és nagy sebességnél is, például autópályán, viszonylag alacsony fordulatszámon utazhatunk a motorral. A nyomatékhatárolós tengelykapcsoló segít megőrizni a hátsó kerék tapadását, tehát legyen szó burkolt útról vagy laza talajról, gyors visszakapcsolások közben is könnyedén uralható marad a motor hátulja.

Az irídium gyújtógyertya és a kifinomult PGM-FI üzemanyag-befecskendező hatékony égést biztosít, egyben jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A főtengely középsíkjától eltolt tengely mentén mozgó dugattyú súrlódását speciális felületkezelés és molibdénbevonat mérsékeli, s az is a tartósságot szolgálja, hogy az olajszivattyú belső kialakítása meggátolja a légbuborékok kialakulását, kiváló kenést biztosítva az egyhengeres erőforrásnak. Érdekesség, hogy a főtengelyt félbevágott, préselt siklócsapágyak ölelik körbe, és az is rendhagyó megoldásnak számít, hogy a csapágyak perselyei öntöttvasból készülnek. Arra is gondoltak a mérnökök, hogy hosszú távon se legyen fárasztó a CRF300L vezetése, ezért kiegyensúlyozó-tengely szűri ki a hajtómű zavaró rezgéseit.

A CRF300L hűtéséről a motor bal oldalán elhelyezett nagy teljesítményű, 12,7 kW hőleadású radiátor gondoskodik, hogy alacsony sebességnél és/vagy nagy fordulatszámnál ne melegedhessen túl az erőforrás. Masszív, polipropilénből készült ráccsal egészítették ki az alkatrészt, mely még több levegőt juttat a hűtőre, ezáltal fokozza a hatékonyságát. A vékony kerettel körülölelt hűtőventilátor szintén azt szolgálja, hogy városi araszolás közben és trükkös terepszakaszokon se lehessen panasz a hajtómű hűtésére.