Ilyen lett a 2018-as Honda Integra
Mint arról korábban már beszámoltunk, a héten a teljes európai választékát bemutata a Milánói Motorkiállításon a Honda. Az EICMA 2018 látogatói öt új és két modellfrissítésen átesett motorkerékpárral ismerkedhetnek meg a japán gyártó standján, továbbá megtekinthetik a márka két új lélegzetelállító tanulmánymotorját is. A palettán a 125 cm3-es kezdőgépektől a GL1800 Gold Wing luxustúrázóig számos típus sorakozik, így a Honda továbbra is a piac legszélesebb, legváltozatosabb kínálatával büszkélkedhet.
2018 Integra
Bevezetés
Akárcsak az NC (New Concept) család két másik tagja, az Integra is 2012-ben mutatkozott be. Sikerét borítékolni lehetett, hiszen a robogók stílusát, strapabíróságát és kényelmét vegyíti a motorkerékpárok menetdinamikájával és teljesítményével.
A 2014-ben 700-ról 745 cm3-re növelt, soros, kéthengeres hajtómű takarékos és nyomatékos, erejét – alapfelszereltségként kínált – dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) továbbítja a hátsó kerékre. Az elismerésre méltó motorerőhöz extravagáns külcsín, ergonomikus kialakítás és könnyű kezelhetőség társul, az Integra tehát továbbra is magasan kiemelkedik a hagyományos motorkerékpárok közül.
2016-ban átfogó frissítéssel tették még hatékonyabbá, melynek keretein belül 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valves (SDBV) teleszkópokat, három alprogrammal kiegészített S üzemmódot (DCT), folyadékkristályos műszeregységet és LED-es világítást kapott.
Az Integra menetelése 2018-ban is folytatódik. Hogy megőrizhesse népszerűségét, az új változat továbbfejlesztett DCT-vel és fejlett elektronikai csomaggal lép színre, s persze megmaradt a piac egyik legkülönlegesebb szereplőjének.
Áttekintés
Egyedülálló képességeivel és formabontó megjelenésével eddig is kuriózumnak számított az Integra, különösképpen, hogy LED-es világítás és inverz, folyadékkristályos kijelző növelte – amúgy is páratlanul magas – használati értékét és minőségérzetét. Két Special Edition (SE) változata egyedi metálfényezésben tündököl, lélegzetelállító színösszeállítással koronázva meg a Honda kategóriateremtő koncepcióját.
Az Integra 745 cm3-s, soros, kéthengeres motorja rendkívül erős az alsó és a középső fordulatszám-tartományban, így már egészen alacsony fordulatszámon is figyelemre méltóan gyorsít. Ennek dacára üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, a WMTC szabványnak megfelelő mérések szerint akár 3,5 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren. Teljesítményleadása egyenletes és kiszámítható, a háromfokozatú, kikapcsolható kipörgésgátló (HSTC) pedig immáron a szériafelszereltség része.
A módosítások révén a DCT ezentúl még természetesebb érzetet nyújt a gázadásoknál, illetve -elvételeknél, és reakciói is kifinomultabbak. Hogy a sportosabb pilóták elvárásainak is messzemenőkig megfeleljen, az S üzemmód három alprogramot kapott, és megemelték a fordulatszámot az MT állás vissza-, valamint az AT felkapcsolásainál.
Gondolván az A2-es jogosítvánnyal motorozókra, a modell 2018-tól már 35 kW-os változatban is elérhető lesz. Amennyiben a tulajdonos időközben a korlátlan vezetői engedélyt is megszerzi, a hivatalos Honda márkaszervizek bármikor kiveszik a fojtást, és az erőforrás maximális teljesítménye kiaknázhatóvá válik.
Főbb jellemzők
Stílus és felszereltség
- A 21 literes tárolórekeszbe egy teljes értékű zárt bukósisak is befér
- Az inverz, folyadékkristályos kijelző személyre szabható
- LED-es első és hátsó lámpatestek
- Laponmart slusszkulcs HISS (Honda Intelligent Security System) lopásgátló rendszerrel
Az Integra jellemét afféle érzéki teljesítmény határozza meg – érzi, látja és hallja a pilóta. Kompakt, LED-es, tiszta, fehér fényt árasztó első lámpái és nappali menetfényei igen erős vizuális jelenlétet garantálnak. A farokidom élére illesztett, síküveges, fénydiódás hátsó lámpa kompakt, egyszersmind roppant tetszetős formai egységet alkot a zömök kipufogódobbal, erre játszanak rá az áttervezett, rozsdamentes acélbetétekkel kiegészített lábtartók, melyek a minőségérzetet is jelentősen fokozzák.
A műszeregység inverz folyadékkristályos kijelzővel tájékoztatja a pilótát, s azon túlmenően, hogy méri a sebességet, számolja a napi kilométereket és megmutatja az aktuális váltófokozatot, arra is képes, hogy megjelenítse az üzemanyagszintre és -fogyasztásra vonatkozó adatokat, az opcionális markolatfűtés szintjét, valamint kiírja, hogy az S üzemmód melyik alprogramját használja éppen a pilóta.
A fordulatszámmérő „rovátkáinak” színét kilenc tónus közül választhatja ki a tulajdonos, és különféle árnyalatokat rendelhet hozzá az egyes váltófokozatokhoz, a fordulatszám-tartományokhoz, valamint a DCT váltó üzemmódjaihoz is.
Az egyszerű színek mellett két speciális lehetőséget is felkínál a rendszer a vezetőnek. Ha az ECO üzemmódot választja, a műszeregység világítása az üzemanyag-hatékonysághoz igazodik, azaz zöldből kékbe fordul, ha a fogyasztás nő, és vice versa. Ezzel szemben SHIFT állásban a fordulatszámot figyeli a rendszer, a színezet pedig a pilóta által előre meghatározott fordulatszámnál zöld és narancssárga között változik.
A Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátló részeként laponmart slusszkulccsal vehetik át Integrájukat a vásárlók. Ennek fejében speciális ID-chipet helyeztek a mérnökök, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást.
A 2018-as Integra négy színben elérhető (országonként változhat):
Candy Chromosphere Red
Matt Gunpowder Black Metallic
Matt Alpha Silver Metallic (Special Edition)
Matte Majestic Silver Metallic (Special Edition)
A két SE kivitelt metálfényezés teszi még különlegesebbé. Az összeállítás különlegessége, hogy az idomzat egyik fele különösen csillogó metálfényben tündököl, míg másik felét hagyományos metálfényezéssel vonták be. A kontraszt álomszéppé és érdekessé tette a modellt, s a látószög változásával az árnyalatok is változnak. Az SE kivitelek további sajátossága, hogy díszcsíkok futnak az idomzaton és a felnik ráfjain, s a motorborítás is más színt kapott.
Az Eredeti Honda Kiegészítők választékában számos Integrához készülő felszerelést találni, a tulajdonososok többek között új hátsó csomagtartókonzolt, 35 vagy 45 literes, belső táskával kiegészített túradobozt, 29 literes oldaldobozokat (ezekhez is kérhető belső táska), ötfokozatú markolatfűtést, U-lakatot és hatékony szélterelőket is rendelhetnek a modellhez.
Erőforrás
- 54,8 lóerős csúcsteljesítmény/68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték
- 35 kW-os, A2-es vezetői engedéllyel is vezethető változat is szerepel a kínálatban
- A 2018-as modellhez alapáron jár a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control – HSTC)
- Az ECU 6600 helyett 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál szabályozza le az erőforrást
- A HSTC ki is kapcsolható
- A 14,1 literes üzemanyagtartállyal akár 400 kilométer hatótávolság is elérhető
Az Integra soros, kéthengeres, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű motorját úgy tervezték a mérnökök, hogy már egészen alacsony fordulatszámon dinamikusan gyorsítsa a gépet, s a középtartományban is kellőképpen rugalmas legyen. A viszonylag nagy löket és a speciálisan formázott égéstér mellett a nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengely és a 270 fokos főtengely-elékelés is hozzájárul a bőséges nyomatékhoz, s pörgetve is remekül húz, hiszen a csúcsteljesítmény 54,8 LE (6250 f./percnél), a legnagyobb forgatónyomaték pedig eléri a 68 Nm-t (4750 f./percnél). Ezentúl a motorelektronika magasabb fordulatszámon, 7500 f./percnél szabályoz le, így még nagyobb tartományban használható ki a teljesítmény.
A modell 35 kW-os változatban is elérhető lesz, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják az Integra képességeit. A fojtószelepház cseréjével és az ECU átprogramozásával bármikor kivehetik a „fojtást” a Honda márkaszervizek, így a tulajdonosnak nem kell új motort vennie, ha megszerzi a korlátlan vezetői engedélyt. Bárhogy is, az esetek többségében nem érződik a teljesítménycsökkenés, az állórajttal vett 100 méteres távot például azonos idő alatt futja az alapmodell és az A2-es verzió.
A furat 77, a löket 80 mm, míg a finom járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja. A 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhetően a motor járása igen karakteres, a kipufogórendszer lüktetése szabályosan megigézi az embert. Az összetevők számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható konstrukciót létrehozni. Bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek, a vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengely pedig az olajpumpát is forgatja.
A pehelysúlyú, ötszögletű kipufogódob kisebb, mint az elődmodellen, a két kamrát pedig furatokkal ellátott cső köti össze, ami a záró-, ún. rezonátorkamrával együttműködve jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangot kölcsönöz a modellnek. Mindezt kétrétegű, beépített katalizátorral toldották meg, tovább mérsékelve a károsanyag-kibocsátást.
Az Integra az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, szén-dioxid-kibocsátása csupán 81 g/km, fogyasztása pedig 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul: az ülés alatt elhelyezett, 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 400 kilométer tehető meg.
Dupla kuplungos automatikus váltó
- Az Adaptív Kuplungszabályozás (Adaptive Clutch Capability Control) természetes váltóérzetet biztosít
- 3 alprogram az S üzemmódhoz
A Honda által fejlesztett DCT váltó idestova nyolc éve rendelhető, népszerűségét jól mutatja, hogy évről évre egyre többen választják ezt az erőátvitelt. A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5. fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport tengelye a másikén belül kapott helyet. A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérelik, így a lehető legprecízebben szabályozható a működés.
A két automatikus üzemmód mellett a váltó – a kormányon elhelyezett gombokkal – kézzel is kapcsolható (MT üzemmód). Alapesetben a nyugodt, takarékos, autópályás szakaszokhoz passzoló D állás aktiválódik, e helyett választható a magasabb fordulaton fel- és visszakapcsoló S, azaz Sport menüpont, amihez három alprogram kapcsolódik.
Ezeket az eltérő motorozási stílus miatt kódolták a Honda mérnökei, hiszen van, aki magasabb, van, aki alacsonyabb fokozatban szeret motorozni, s így a DCT működése a stílushoz igazítható. Ennek megfelelően a rendszer az S mód alapbeállításaként tárolja a kiválasztott üzemmódot. Hogy a pilóta mindig tudja, melyik program aktív, a műszeregység megjeleníti az aktuális üzemmód számát.
Az Integra DCT váltójának működését Adaptív Kuplungszabályozó (Adaptive Clutch Capability Control) segíti, alkalmazásával lehetővé vált az átvitt nyomaték mértékének szabályozása. Ez természetesebb érzetet nyújt a gázadásoknál és – elvételeknél, egyszersmind kifinomultabbá teszi a gázreakciókat. További előrelépés, hogy a motor beindítását követően hamarabb áll át N-ről D-re a váltó, AT módban pedig a dőlésszög-érzékelő adatait elemezve segíti az elektronika a meredek emelkedők és lejtők leküzdését.
Váz és futómű
- Strapabíró, acél, gyémántalakú váz
- Alacsony tömegközéppont, 35 fokos kormányelfordulási tartomány
- 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első villa
- Állítható rugó-előfeszítésű központi rugóstag Pro-Link himbarendszerrel
- 320 mm-es tárcsák és kétdugattyús nyergek elöl, 240 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg hátul
Az Integra nagy teherbírású, merev, acél, gyémánt alakú hídváza precíz kezelhetőséggel és páratlan fordulékonysággal örvendezteti meg a pilótát, a városi és országúti kalandokat egyaránt bearanyozva. Beszédesek a száraz adatok is, hiszen a 27 fokos villaszöghöz 110 mm-es utánfutás és 1525 mm-es tengelytáv társul, a 238 kg-os menetkész tömeg pedig 50/50 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen.
Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják az első villát, rugóútjuk 120 mm, csúszószáraik átmérője 41 mm. A csillapítást úgy hangolták, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is. Emellett a rugó-előfeszítést is fokozták, így feszesebbé, illetve progresszívabbá vált a futómű, és visszajelzései is pontosabbak lettek. A változtatások eredményeként az Integra menetkomfort és irányíthatóság terén is a legmagasabb színvonalat képviseli, s akkor sem veszít stabilitásából, ha erőteljesen gyorsít vagy lassít a pilóta. A prémium minőség a külső szemlélő számára sem lehet kérdéses, a teleszkópok ugyanis látványos Grey Alumite kupakot kaptak.
A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és 120 mm-es rugóúttal büszkélkedhet, s nem közvetlenül az alumínium lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.
A 320 mm-es, hullámos peremű első féktárcsa és az átdolgozott féknyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 mm-es, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Hogy a vezető csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthasson, a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli. A hat helyzetbe állítható, szabályozható fékkaroknak köszönhetően nem számít a kézfej mérete, nemtől, kortól, testalkattól függetlenül bárki könnyedén elvezetheti az Integrát.
Az öntött, küllős alumíniumfelnik elöl 3,5, hátul 4,5 col szélesek, az abroncsok mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. Sok kiváló tulajdonsága van az Integrának, de piaci sikereit alighanem a számított merevségű vázának és kiváló felfüggesztéseinek köszönheti. Ez a kettős precízen irányítható, kényelmes motorkerékpárrá teszi a típust, és pontos visszajelzésekkel segíti az előrejutást. Az már csak hab a tortán, hogy az esztergált, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.
Műszaki adatok
ERŐFORRÁS | |
Motorkonstrukció | Folyadékhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres |
Összlökettérfogat | 745 cm3 |
Furat x löket | 77 mm x 80 mm |
Sűrítési viszony | 10,7:1 |
Csúcsteljesítmény | 40,3 kW (54,8 LE)/6250 f./perc (95/1/EC) |
Legnagyobb forgatónyomaték | 68 Nm/4750 f./perc (95/1/EC) |
Motorolaj mennyisége | 4,1 l |
Gyújtásrendszer | Számítógép-vezérelt, digitális tranzisztoros |
Szén-dioxid-kibocsátás | 81 g/km |
ÜZEMANYAG–RENDSZER | |
Befecskendezés | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály kapacitása | 14,1 l |
Üzemanyag-fogyasztás | 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint, D üzemmódban mérve)* |
ELEKTROMOS RENDSZER | |
Önindító | Elektromos |
Akkumulátor kapacitása | 12 V/11,2 Ah |
Generátor csúcsteljesítménye | 448 W/5000 f./perc |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló típusa | Nedves, többtárcsás, két hidraulikus működtetésű kuplung |
Váltó típusa | Hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó |
Szekunder hajtás | Lánc |
VÁZ | |
Típus | Acél hídváz |
FUTÓMŰ | |
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) | 2215 mm x 810 mm x 1440 mm |
Tengelytáv | 1525 mm |
Villaszög | 27° |
Utánfutás | 110 mm |
Ülésmagasság | 790 mm |
Szabad hasmagasság | 135 mm |
Menetkész tömeg | 238 kg |
FELFÜGGESZTÉS | |
Elöl | 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok, 120 mm-es rugóúttal |
Hátul | Központi hátsó rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 120 mm-es függőleges kerékmozgási tartomány |
KEREKEK | |
Elöl | Sokágú, öntött, alumínium |
Hátul | Sokágú, öntött, alumínium |
Felniméret elöl | 17 M/C x MT 3,50 |
Felniméret hátul | 17 M/C x MT 4,50 |
Gumiabroncs elöl | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Gumiabroncs hátul | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás |
Elöl | 320 mm átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel |
Hátul | 240 mm átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel |
MŰSZEREGYSÉG ÉS ELEKTRONIKA | |
Műszeregység | Digitális sebességmérő, digitális, rovátkás fordulatszámmérő, óra, két napi számláló, váltófokozat-visszajelző, rovátkás pillanatnyi és átlagos üzemanyag-fogyasztás, hűtőfolyadék-visszajelző |
Biztonsági rendszer | HISS |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |
A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.
* Kérjük, vegye figyelembe, hogy a megadott értékeket a WMTC szabványban meghatározott körülmények között mértük! A tesztet próbapadon hajtottuk végre vezetővel, utas és kiegészítők nélkül. Az aktuális üzemanyag-fogyasztást a vezetési stílus, a motor állapota, az időjárási és útviszonyok, a guminyomás, a felszereltség, a csomagok és az utasok súlya, illetve mérete, valamint egyéb tényezők befolyásolhatják.