Ilyen lett a 2018-as Honda Integra

Mint arról korábban már beszámoltunk, a héten a   teljes európai választékát bemutata a Milánói Motorkiállításon a Honda. Az EICMA 2018 látogatói öt új és két modellfrissítésen átesett motorkerékpárral ismerkedhetnek meg a japán gyártó standján, továbbá megtekinthetik a márka két új lélegzetelállító tanulmánymotorját is. A palettán a 125 cm3-es kezdőgépektől a GL1800 Gold Wing luxustúrázóig számos típus sorakozik, így a Honda továbbra is a piac legszélesebb, legváltozatosabb kínálatával büszkélkedhet.

2018 Integra

 

Bevezetés

Akárcsak az NC (New Concept) család két másik tagja, az Integra is 2012-ben mutatkozott be. Sikerét borítékolni lehetett, hiszen a robogók stílusát, strapabíróságát és kényelmét vegyíti a motorkerékpárok menetdinamikájával és teljesítményével.

 

A 2014-ben 700-ról 745 cm3-re növelt, soros, kéthengeres hajtómű takarékos és nyomatékos, erejét – alapfelszereltségként kínált – dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) továbbítja a hátsó kerékre. Az elismerésre méltó motorerőhöz extravagáns külcsín, ergonomikus kialakítás és könnyű kezelhetőség társul, az Integra tehát továbbra is magasan kiemelkedik a hagyományos motorkerékpárok közül.

 

2016-ban átfogó frissítéssel tették még hatékonyabbá, melynek keretein belül 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valves (SDBV) teleszkópokat, három alprogrammal kiegészített S üzemmódot (DCT), folyadékkristályos műszeregységet és LED-es világítást kapott.

 

Az Integra menetelése 2018-ban is folytatódik. Hogy megőrizhesse népszerűségét, az új változat továbbfejlesztett DCT-vel és fejlett elektronikai csomaggal lép színre, s persze megmaradt a piac egyik legkülönlegesebb szereplőjének.

 

Áttekintés

Egyedülálló képességeivel és formabontó megjelenésével eddig is kuriózumnak számított az Integra, különösképpen, hogy LED-es világítás és inverz, folyadékkristályos kijelző növelte – amúgy is páratlanul magas – használati értékét és minőségérzetét. Két Special Edition (SE) változata egyedi metálfényezésben tündököl, lélegzetelállító színösszeállítással koronázva meg a Honda kategóriateremtő koncepcióját.

 

Az Integra 745 cm3-s, soros, kéthengeres motorja rendkívül erős az alsó és a középső fordulatszám-tartományban, így már egészen alacsony fordulatszámon is figyelemre méltóan gyorsít. Ennek dacára üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, a WMTC szabványnak megfelelő mérések szerint akár 3,5 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren. Teljesítményleadása egyenletes és kiszámítható, a háromfokozatú, kikapcsolható kipörgésgátló (HSTC) pedig immáron a szériafelszereltség része.

 

A módosítások révén a DCT ezentúl még természetesebb érzetet nyújt a gázadásoknál, illetve -elvételeknél, és reakciói is kifinomultabbak. Hogy a sportosabb pilóták elvárásainak is messzemenőkig megfeleljen, az S üzemmód három alprogramot kapott, és megemelték a fordulatszámot az MT állás vissza-, valamint az AT felkapcsolásainál.

 

Gondolván az A2-es jogosítvánnyal motorozókra, a modell 2018-tól már 35 kW-os változatban is elérhető lesz. Amennyiben a tulajdonos időközben a korlátlan vezetői engedélyt is megszerzi, a hivatalos Honda márkaszervizek bármikor kiveszik a fojtást, és az erőforrás maximális teljesítménye kiaknázhatóvá válik.

 

Főbb jellemzők

Stílus és felszereltség

  • A 21 literes tárolórekeszbe egy teljes értékű zárt bukósisak is befér
  • Az inverz, folyadékkristályos kijelző személyre szabható
  • LED-es első és hátsó lámpatestek
  • Laponmart slusszkulcs HISS (Honda Intelligent Security System) lopásgátló rendszerrel

 

Az Integra jellemét afféle érzéki teljesítmény határozza meg – érzi, látja és hallja a pilóta. Kompakt, LED-es, tiszta, fehér fényt árasztó első lámpái és nappali menetfényei igen erős vizuális jelenlétet garantálnak. A farokidom élére illesztett, síküveges, fénydiódás hátsó lámpa kompakt, egyszersmind roppant tetszetős formai egységet alkot a zömök kipufogódobbal, erre játszanak rá az áttervezett, rozsdamentes acélbetétekkel kiegészített lábtartók, melyek a minőségérzetet is jelentősen fokozzák.

 

A műszeregység inverz folyadékkristályos kijelzővel tájékoztatja a pilótát, s azon túlmenően, hogy méri a sebességet, számolja a napi kilométereket és megmutatja az aktuális váltófokozatot, arra is képes, hogy megjelenítse az üzemanyagszintre és -fogyasztásra vonatkozó adatokat, az opcionális markolatfűtés szintjét, valamint kiírja, hogy az S üzemmód melyik alprogramját használja éppen a pilóta.

 

A fordulatszámmérő „rovátkáinak” színét kilenc tónus közül választhatja ki a tulajdonos, és különféle árnyalatokat rendelhet hozzá az egyes váltófokozatokhoz, a fordulatszám-tartományokhoz, valamint a DCT váltó üzemmódjaihoz is.

 

Az egyszerű színek mellett két speciális lehetőséget is felkínál a rendszer a vezetőnek. Ha az ECO üzemmódot választja, a műszeregység világítása az üzemanyag-hatékonysághoz igazodik, azaz zöldből kékbe fordul, ha a fogyasztás nő, és vice versa. Ezzel szemben SHIFT állásban a fordulatszámot figyeli a rendszer, a színezet pedig a pilóta által előre meghatározott fordulatszámnál zöld és narancssárga között változik.

 

A Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátló részeként laponmart slusszkulccsal vehetik át Integrájukat a vásárlók. Ennek fejében speciális ID-chipet helyeztek a mérnökök, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást.

 

A 2018-as Integra négy színben elérhető (országonként változhat):

Candy Chromosphere Red

Matt Gunpowder Black Metallic

Matt Alpha Silver Metallic (Special Edition)

Matte Majestic Silver Metallic (Special Edition)

 

A két SE kivitelt metálfényezés teszi még különlegesebbé. Az összeállítás különlegessége, hogy az idomzat egyik fele különösen csillogó metálfényben tündököl, míg másik felét hagyományos metálfényezéssel vonták be. A kontraszt álomszéppé és érdekessé tette a modellt, s a látószög változásával az árnyalatok is változnak. Az SE kivitelek további sajátossága, hogy díszcsíkok futnak az idomzaton és a felnik ráfjain, s a motorborítás is más színt kapott.

 

Az Eredeti Honda Kiegészítők választékában számos Integrához készülő felszerelést találni, a tulajdonososok többek között új hátsó csomagtartókonzolt, 35 vagy 45 literes, belső táskával kiegészített túradobozt, 29 literes oldaldobozokat (ezekhez is kérhető belső táska), ötfokozatú markolatfűtést, U-lakatot és hatékony szélterelőket is rendelhetnek a modellhez.

 

Erőforrás

  • 54,8 lóerős csúcsteljesítmény/68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték
  • 35 kW-os, A2-es vezetői engedéllyel is vezethető változat is szerepel a kínálatban
  • A 2018-as modellhez alapáron jár a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control – HSTC)
  • Az ECU 6600 helyett 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál szabályozza le az erőforrást
  • A HSTC ki is kapcsolható
  • A 14,1 literes üzemanyagtartállyal akár 400 kilométer hatótávolság is elérhető

 

Az Integra soros, kéthengeres, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű motorját úgy tervezték a mérnökök, hogy már egészen alacsony fordulatszámon dinamikusan gyorsítsa a gépet, s a középtartományban is kellőképpen rugalmas legyen. A viszonylag nagy löket és a speciálisan formázott égéstér mellett a nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengely és a 270 fokos főtengely-elékelés is hozzájárul a bőséges nyomatékhoz, s pörgetve is remekül húz, hiszen a csúcsteljesítmény 54,8 LE (6250 f./percnél), a legnagyobb forgatónyomaték pedig eléri a 68 Nm-t (4750 f./percnél). Ezentúl a motorelektronika magasabb fordulatszámon, 7500 f./percnél szabályoz le, így még nagyobb tartományban használható ki a teljesítmény.

 

A modell 35 kW-os változatban is elérhető lesz, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják az Integra képességeit. A fojtószelepház cseréjével és az ECU átprogramozásával bármikor kivehetik a „fojtást” a Honda márkaszervizek, így a tulajdonosnak nem kell új motort vennie, ha megszerzi a korlátlan vezetői engedélyt. Bárhogy is, az esetek többségében nem érződik a teljesítménycsökkenés, az állórajttal vett 100 méteres távot például azonos idő alatt futja az alapmodell és az A2-es verzió.

 

A furat 77, a löket 80 mm, míg a finom járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja. A 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhetően a motor járása igen karakteres, a kipufogórendszer lüktetése szabályosan megigézi az embert. Az összetevők számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható konstrukciót létrehozni. Bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek, a vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengely pedig az olajpumpát is forgatja.

 

A pehelysúlyú, ötszögletű kipufogódob kisebb, mint az elődmodellen, a két kamrát pedig furatokkal ellátott cső köti össze, ami a záró-, ún. rezonátorkamrával együttműködve jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangot kölcsönöz a modellnek. Mindezt kétrétegű, beépített katalizátorral toldották meg, tovább mérsékelve a károsanyag-kibocsátást.

 

Az Integra az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, szén-dioxid-kibocsátása csupán 81 g/km, fogyasztása pedig 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul: az ülés alatt elhelyezett, 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 400 kilométer tehető meg.

 

Dupla kuplungos automatikus váltó

  • Az Adaptív Kuplungszabályozás (Adaptive Clutch Capability Control) természetes váltóérzetet biztosít
  • 3 alprogram az S üzemmódhoz

 

A Honda által fejlesztett DCT váltó idestova nyolc éve rendelhető, népszerűségét jól mutatja, hogy évről évre egyre többen választják ezt az erőátvitelt. A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5. fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport tengelye a másikén belül kapott helyet. A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérelik, így a lehető legprecízebben szabályozható a működés.

 

A két automatikus üzemmód mellett a váltó – a kormányon elhelyezett gombokkal – kézzel is kapcsolható (MT üzemmód). Alapesetben a nyugodt, takarékos, autópályás szakaszokhoz passzoló D állás aktiválódik, e helyett választható a magasabb fordulaton fel- és visszakapcsoló S, azaz Sport menüpont, amihez három alprogram kapcsolódik.

 

Ezeket az eltérő motorozási stílus miatt kódolták a Honda mérnökei, hiszen van, aki magasabb, van, aki alacsonyabb fokozatban szeret motorozni, s így a DCT működése a stílushoz igazítható. Ennek megfelelően a rendszer az S mód alapbeállításaként tárolja a kiválasztott üzemmódot. Hogy a pilóta mindig tudja, melyik program aktív, a műszeregység megjeleníti az aktuális üzemmód számát.

 

Az Integra DCT váltójának működését Adaptív Kuplungszabályozó (Adaptive Clutch Capability Control) segíti, alkalmazásával lehetővé vált az átvitt nyomaték mértékének szabályozása. Ez természetesebb érzetet nyújt a gázadásoknál és – elvételeknél, egyszersmind kifinomultabbá teszi a gázreakciókat. További előrelépés, hogy a motor beindítását követően hamarabb áll át N-ről D-re a váltó, AT módban pedig a dőlésszög-érzékelő adatait elemezve segíti az elektronika a meredek emelkedők és lejtők leküzdését.

 

Váz és futómű

  • Strapabíró, acél, gyémántalakú váz
  • Alacsony tömegközéppont, 35 fokos kormányelfordulási tartomány
  • 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első villa
  • Állítható rugó-előfeszítésű központi rugóstag Pro-Link himbarendszerrel
  • 320 mm-es tárcsák és kétdugattyús nyergek elöl, 240 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg hátul

 

Az Integra nagy teherbírású, merev, acél, gyémánt alakú hídváza precíz kezelhetőséggel és páratlan fordulékonysággal örvendezteti meg a pilótát, a városi és országúti kalandokat egyaránt bearanyozva. Beszédesek a száraz adatok is, hiszen a 27 fokos villaszöghöz 110 mm-es utánfutás és 1525 mm-es tengelytáv társul, a 238 kg-os menetkész tömeg pedig 50/50 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen.

 

Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják az első villát, rugóútjuk 120 mm, csúszószáraik átmérője 41 mm. A csillapítást úgy hangolták, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is. Emellett a rugó-előfeszítést is fokozták, így feszesebbé, illetve progresszívabbá vált a futómű, és visszajelzései is pontosabbak lettek. A változtatások eredményeként az Integra menetkomfort és irányíthatóság terén is a legmagasabb színvonalat képviseli, s akkor sem veszít stabilitásából, ha erőteljesen gyorsít vagy lassít a pilóta. A prémium minőség a külső szemlélő számára sem lehet kérdéses, a teleszkópok ugyanis látványos Grey Alumite kupakot kaptak.

 

A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és 120 mm-es rugóúttal büszkélkedhet, s nem közvetlenül az alumínium lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.

 

A 320 mm-es, hullámos peremű első féktárcsa és az átdolgozott féknyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 mm-es, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Hogy a vezető csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthasson, a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli. A hat helyzetbe állítható, szabályozható fékkaroknak köszönhetően nem számít a kézfej mérete, nemtől, kortól, testalkattól függetlenül bárki könnyedén elvezetheti az Integrát.

 

Az öntött, küllős alumíniumfelnik elöl 3,5, hátul 4,5 col szélesek, az abroncsok mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. Sok kiváló tulajdonsága van az Integrának, de piaci sikereit alighanem a számított merevségű vázának és kiváló felfüggesztéseinek köszönheti. Ez a kettős precízen irányítható, kényelmes motorkerékpárrá teszi a típust, és pontos visszajelzésekkel segíti az előrejutást. Az már csak hab a tortán, hogy az esztergált, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.

 

Műszaki adatok

ERŐFORRÁS
Motorkonstrukció Folyadékhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres
Összlökettérfogat 745 cm3
Furat x löket 77 mm x 80 mm
Sűrítési viszony 10,7:1
Csúcsteljesítmény 40,3 kW (54,8 LE)/6250 f./perc (95/1/EC)
Legnagyobb forgatónyomaték 68 Nm/4750 f./perc (95/1/EC)
Motorolaj mennyisége 4,1 l
Gyújtásrendszer Számítógép-vezérelt, digitális tranzisztoros
Szén-dioxid-kibocsátás 81 g/km
ÜZEMANYAGRENDSZER
Befecskendezés PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály kapacitása 14,1 l
Üzemanyag-fogyasztás 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint, D üzemmódban mérve)*
ELEKTROMOS RENDSZER
Önindító Elektromos
Akkumulátor kapacitása 12 V/11,2 Ah
Generátor csúcsteljesítménye 448 W/5000 f./perc
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló típusa Nedves, többtárcsás, két hidraulikus működtetésű kuplung
Váltó típusa Hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó
Szekunder hajtás Lánc
VÁZ
Típus Acél hídváz
FUTÓMŰ
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) 2215 mm x 810 mm x 1440 mm
Tengelytáv 1525 mm
Villaszög 27°
Utánfutás 110 mm
Ülésmagasság 790 mm
Szabad hasmagasság 135 mm
Menetkész tömeg 238 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok, 120 mm-es rugóúttal
Hátul Központi hátsó rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 120 mm-es függőleges kerékmozgási tartomány
KEREKEK
Elöl Sokágú, öntött, alumínium
Hátul Sokágú, öntött, alumínium
Felniméret elöl 17 M/C x MT 3,50
Felniméret hátul 17 M/C x MT 4,50
Gumiabroncs elöl 120/70 ZR17 M/C (58W)
Gumiabroncs hátul 160/60 ZR17 M/C (69W)
FÉKRENDSZER
ABS típusa Kétcsatornás
Elöl 320 mm átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel
Hátul 240 mm átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel
MŰSZEREGYSÉG ÉS ELEKTRONIKA
Műszeregység Digitális sebességmérő, digitális, rovátkás fordulatszámmérő, óra, két napi számláló, váltófokozat-visszajelző, rovátkás pillanatnyi és átlagos üzemanyag-fogyasztás, hűtőfolyadék-visszajelző
Biztonsági rendszer HISS
Fényszóró LED
Hátsó lámpa LED

 

A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.

* Kérjük, vegye figyelembe, hogy a megadott értékeket a WMTC szabványban meghatározott körülmények között mértük! A tesztet próbapadon hajtottuk végre vezetővel, utas és kiegészítők nélkül. Az aktuális üzemanyag-fogyasztást a vezetési stílus, a motor állapota, az időjárási és útviszonyok, a guminyomás, a felszereltség, a csomagok és az utasok súlya, illetve mérete, valamint egyéb tényezők befolyásolhatják.