• Egyéb

Honda Jazz 1.5 i-VTEC – Sportos megjelenés és új, Dynamic névre keresztelt modellváltozat

  • Az új, szárnyszerű orrkiképzés a Honda modellcsaládjának arculatához igazodik
  • A sportos stílus szofisztikált, „aszfaltközeli” megjelenést kölcsönöz a modellnek
  • Az új, Dynamic néven bevezetett modellváltozatot külső és belső kiegészítőkkel emelték magasabb szintre a fejlesztők
  • Az elérhető fényezések választéka Skyride Blue színnel bővült

 

A legszembetűnőbb változás, hogy az orr-rész immáron a Honda modellcsaládjának új arculatához igazodik, azaz a fényszórópár és a hűtőrács megjelenését a „Solid Wing Face” (magyarul térhatású, szárnyat idéző arc) formanyelv határozza meg, az első lökhárítót pedig mélyen barázdált vonalak és agresszív – légbeömlők körüli – kontúrok teszik jellegzetessé. Hátul a kisebb, sekélyebb levegőrostélyok, illetve a közöttük húzódó, fekete díszcsík gondoskodik a lenyűgöző összhatásról, erre formai a harmóniára játszik rá a trapézszerű alsó rész.

 

Az új Jazz biztonságot és stabil útfekvést sugárzó sziluettjét látványos oldalvonalakkal spékelték meg a tervezők. Ezek az első kerékjárati ívtől indulnak, meredek emelkedésük pedig dinamikus, céltudatos járműre utalnak, ami nem ismer akadályokat. Hátul a szinte teljesen függőleges szélvédő dominál, mindazonáltal a sokszögletű, kombinált lámpatestek is közrejátszanak a feltűnő, szemet gyönyörködtető dizájnban. Az elődmodellhez viszonyítva erőteljesebb és sportosabb lett a karosszéria, különösképpen, hogy számos apró, gondosan formált részlet varázsolja egyedivé.

 

Az új, Dynamic névre keresztelt modellváltozatot a vékonyabb első koptatókról (az alsó légbeömlő alatt), a három diffúzornyílással ellátott hátsó lökhárítóról és a sportos, piros díszítőelemekről ismerheti fel a szemlélő. Szintén e kivitel sajátossága a LED-es fényszóró, az első ködlámpa, a küszöbszoknya, a csomagtérajtó-szpoiler és a fényes feketében pompázó, 185/55 R16 méretű abroncsokkal felszerelt könnyűfémfelni-garnitúra.

 

Az új Jazz négyféle metál- (Shining Gray, Lunar Silver, Brilliant Sporty Blue és Skyride Blue), kétfelé gyöngyházmetál- (White Orchid és Crystal Black) és két hagyományos fényezéssel elérhető (Milano Red és Sunset Orange). A Skyride Blue teljesen új a palettán, s azért került be a választékba, mert remekül illik a megújult karosszériához.

 

Az utastérben a hatalmas, egészen hátrahúzott szélvédő hívja fel magára elsőként a figyelmet, méretéből fakadóan elképesztően tágasnak és szellősnek érződik a kabin. Erre játszanak rá az A-oszlop alsó részén kialakított, fix pillangóablakok, melyek még több fényt engednek a belsőtérbe és – az utasok biztonságérzetéhez is hozzájárulva – drasztikusan csökkentik a holtteret.

 

Akárcsak a hajtáslánc, a belsőtér is a kimagasló használati értéket szolgálja, ezért úgy alakították ki a mérnökök, hogy a pilóta mindig a vezetésre koncentrálhasson, az utasok pedig kellemes, megnyugtató környezetben tölthessék az időt.

 

A középkonzol kissé a vezető felé fordul, így jobban látható, és még bensőségesebb, illetve inspirálóbb a vezetői környezet. Praktikum terén szintén élen jár az új Jazz, barátságos utasterében megannyi tárolórekesz várja az holmikat. Előre két nagyméretű pohártartó is jutott, sőt akkora fakkot alakítottak ki a könyöktámaszban, amiben egy táblagép is gond nélkül elfér.

 

A minőségérzetet elsőrangú anyagok fokozzák, beleértve a műszerfal puha tapintású, fekete bevonatát és a finoman kidolgozott részleteket, melyek ámulatba ejtő kontrasztot adnak az üléskárpitoknak és a polírozott, illetve krómozott felületeknek.

 

A sportos Jazz Dynamic kivitel egyebek mellett az egyedi díszcsíknak, a bőrborítású kormánykeréknek és váltógombnak, valamint a sárga cérnával varrt öltéseknek köszönheti egyedülálló mivoltát.

 

A Jazz kormánya és első ülése még szélesebb tartományban állítható, így testalkattól függetlenül bárki könnyedén megtalálhatja a számára kényelmes üléspozíciót.

 

A pilótával szemben elhelyezett műszeregységet három kör alakú óra alkotja, ezek mindegyikét lebegő hatású, megvilágított keret öleli körbe. Ha a vezető bekapcsolja a Honda által fejlesztett ECO Assist funkciót, a sebességmérő háttérvilágítása színe fehér és zöld között változik, méghozzá annak függvényében, hogy mennyire vezet üzemanyag-takarékosan a sofőr.

 

A kormánykeréken elhelyezett gombokkal könnyen és biztonságosan kiválaszthatja a pilóta, hogy milyen adatok jelenjenek meg a műszeregység jobb oldalán elhelyezett, multiinformációs kijelzőn. Ez a folyadékkristályos panel minden fontos értéket megjelenít, beleértve az üzemanyag-fogyasztást, az aktuális hatótávolságot, az utazás idejét és a menetbiztonsági eszközök üzeneteit is.

 

Ráadásul szériatartozék a sebességrögzítő, a fűthető első üléspár, az automatikus fényszóró és a City-Brake Aktív Városi Fékrendszer is. A középkonzolba épített, ötcolos LCD segítségével az utasok is kezelhetik a CD-t, a rádiót és a négyhangszórós, 180 wattos audiorendszerhez csatlakoztatott készülékeket is.

 

A magasabb felszereltségi szinten a hétcolos érintőképernyővel kiegészített Honda Connect infotainment rendszer, a tolatókamera, a kulcsnélküli ajtónyitás és motorindítás is az alapfelszereltség része, sőt a Ráfutásos Ütközésre Figyelmezető Rendszerért, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszerért és a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszerért sem kell felárat fizetnie a vásárlóknak.

 

A Honda Connect alkalmazásalapú felhasználói felületen kezelhető, érintőképernyője pont úgy működik, mint a mai modern okostelefonoké. Segítségével többek között a világháló és a közösségi oldalak böngészésére, valamint valósidejű hírek, forgalmi információk, időjárás-jelentések, internetes rádiók, zenestreamek lejátszására is lehetősége nyílik a vezetőnek. További könnyebbség, hogy az ikonok színe jelzi, melyik feladathoz kapcsolódnak, így a felhasználó gyorsan és egyszerűen lépkedhet a menürendszerben.

 

Ráadásként a Honda Connect képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni, illetve szinkronizálni az okostelefonokkal és az egyéb multimédia-eszközökkel, méghozzá úgy, hogy ezek a kompatibilis készülékek az érintőképernyőn keresztül kezelhetők.

 

A magasabb felszereltségi szinten a háromféleképpen használható tolatókamera is szériafelszereltség. Az eszköz normális (Normal), széles látószögű (Wide) és felülnézeti (Top down) üzemmódba kapcsolható, képe a középkonzolon elhelyezett képernyőn jelenik meg. Nagy könnyebbség a vezető számára, hogy a kamera úgy nevezett dinamikus vezetővonalakkal is kiegészíti a képet, ezek azt mutatják, hogy aktuális kormányállásnál milyen irányba haladna tovább az autó.