Honda Monkey 125 – 2022

22YM HONDA MONKEY 125

Összegzés: 

Nagy sikerű, 2018-as visszatérését követően az ikonikus Honda Monkey ismét belopta magát a vásárlók szívébe. Hogy továbbra is éppoly fejlett legyen, mint amennyire szeretni való, a 2022-es modellévre vadonatúj, léghűtésű, Euro 5-ös erőforrást, ötfokozatú váltót és kétfázisú, progresszív hátsó rugókat kapott, az acél csomagtartó konzol pedig hivatalos kiegészítőként érhető el.

Bevezetés:

Noha a hetvenes évek ikonikus járműveként tartják számon, az első Honda Monkey már 1961-ben napvilágot látott. Eredetileg a tokiói Tama Tech vidámparknak készült, de olyan nagy népszerűségre tett szert, hogy idővel a – szintén 49 cm3-es – közúti változat fejlesztéséhez is hozzáláttak a Honda mérnökei. Az 5”-os, tömör abroncsokon gördülő, sorozatgyártású változat 1963-ban érkezett meg az európai és az amerikai kereskedésekbe, s igen sikeresnek bizonyult, ugyanis a jellegzetes formavilág, a krómozott üzemanyagtartály és a chopperes kormány a szélesebb közönség tetszését is elnyerte.

Közkedveltségéhez a rendkívül kis tömeg, a karcsú felépítés és az élvezetes vezethetőség is nagyban hozzájárult, mondhatni, páratlan élmény volt nyergében átszelni a várost. Később, egészen pontosan 1969-ben nagyobb, 8″-os gumiabroncsok váltották a korábbi tömör köpenyeket, 1970-ben pedig megjelent az egyetlen mozdulattal eltávolítható első villa, ami azért volt valódi mérföldkő a Monkey történetében, mert – az ötletes megoldásnak köszönhetően – kényelmesen elfért egy átlagos kocsi csomagtartójában.

Újabb nyolc év elteltével, 1978-ban indult be igazán a típus karrierje, ugyanis ekkor leplezték le erősebb, egyszersmind látványosabb megjelenésű változatát, ami cseppalakú tankjával főként az amerikai piacon lett sikeres. Az emberek szívesen áldoztak a kisméretű, mégis fürge, milliók szívét elhódító Hondára, hiszen ezzel könnyedén bejárhatták a nagyvárosokat, miután leparkolták méretes lakóautóikat.

Mivel a Monkey erőforrásához röpsúlyos tengelykapcsoló és könnyen kezelhető, háromfokozatú váltó csatlakozott, bárki pillanatok alatt megbarátkozhatott a technikával. Ennek köszönhetően több embert csábított motorozásra, mint bármely egyéb önjáró kétkerekű, különösképp, hogy a „lufis” abroncsszett, a chopperes kormány, az aprócska üzemanyagtartály és a nagy, kényelmes ülés egyedivé, vonzóvá és – korántsem utolsó sorban – örökzölddé tette.

KÉPEK >>>

Áttekintés:

Sokak nagy örömére a Monkey 2018-ben visszatért, méghozzá éppoly aranyos, ellenállhatatlan formában, mint ősei. Hogy minden szempontból igazodjon a jelenkor elvárásaihoz, modern, pörgős, 125 cm3-es erőforrással kezdte meg hódítását az európai utakon; az idei évre pedig számos egyéb újítást hajtottak végre rajta a Honda mérnökei. Hatékonyabbá tették motorját, ötfokozatúra cserélték váltóját, finomítottak hátsó futóművén és számos egyéb részletét is tökélyre csiszolták, hogy még könnyebb legyen használata és még szélesebb mosolyt csaljon az emberek arcára.

FOTÓK >>>