Honda XL750 Transalp (Modellév: 2023)

23YM XL750 Transalp

Összegzés: A vadonatúj Honda XL750 Transalp az eredeti Transalp-koncepciót viszi tovább, azaz mindegy, hogy a várost vagy a Földet kell-e megkerülnie, mindig készen áll a kalandra. Megújult formavilágának és műszaki alapjainak köszönhetően a motorosok legújabb generációja is ideális partnerre lelhet benne, azaz élvezetesen és biztonságosan érhet célba, bármerre is visz az útja. A nyolcszelepes, soros, kéthengeres erőforrás 91,8 LE-t és 75 Nm-t ad le, elektronikus gázmarkolata (TBW) pedig 4 gyárilag beállított és 1 felhasználói üzemmódot ajánl fel a vezetőnek. Az alapfelszereltséghez tartozó, integrált Egykerekezés-gátlóval kiegészített Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) 5 lépcsőben állítható, míg a motorfék- (EB) és a teljesítményszabályozó (EP) 3 fokozatú. Az acélvázhoz Showa futóműrendszer kapcsolódik. Elöl 43 mm-es csúszószár-átmérőjű SFF-CATM USD villa jutott szerephez, hátul pedig Pro-Link himbarendszerre ültetett Showa központi rugóstag felel a menetkomfortért és úttartásért. Kiváló minőségű a kétdugattyús nyergekre épülő, dupla első tárcsafék is, miként a 21”, illetve 18”-os, tömlős abroncsokkal felszerelt kerekek is átlagon felüli terepképességeket ígérnek. A prémium elektronikai rendszer olyan csemegéket tartogat, mint az 5”-os, integrált Honda Smartphone Voice Control (HSVC) rendszerrel ellátott, hangutasításokkal vezérelhető műszeregység, a minden elemében LED világítás, az önműködően kikapcsoló irányjelző és az Automatikus Vészvillogó (ESS). A modell A2-es jogosítvánnyal vezethető változatban is elérhető lesz. 

Bevezetés

Az eredeti Transalp 1986-ban 583 cm3-es, V2-es motorral mutatkozott be, és azóta is a vásárlók egyik kedvence, mondhatni, igazi legenda. Neve egyet jelent a legmagasabb szintű gyártási és anyagminőséggel, valamint az örökzöld formavilággal, nem csoda, hogy máig rengeteget látni belőle Európa útjain.

Tervezői arra törekedtek, hogy kifinomult működésű, rendkívül kényelmes, minden környezetben kompromisszumok nélkül használható crossover szülessen, ami hosszú rugóútjaival könnyebb terepezésre is alkalmas. Igazodván az elvárásokhoz, a modell 2000-ben 647, 2008-ban pedig 680 cm3-es, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt motort kapott, tömege pedig 214 kg lett.

Mióta az első Transalp megjelent a piacon, elképesztően nagyot nőtt a kalandmotorok választéka. A Honda is sok modellt mutatott be, ilyen például az A2-es jogosítvánnyal is vezethető „zsebtúrázó”, a CB500X, valamint a márka kettős célú zászlóshajója, a CRF1100L Africa Twin, amelynek nagy hatótávú változata, az Africa Twin Adventure Sports kifejezetten hosszú, földrészeket átszelő utazásokra készült. E két nagy sikerű típus közötti űrt töltheti be egy vadonatúj, középkategóriás gép, ami kalandvágyó szellemiségével motorosok széles táborát csábíthatja el.

Nos, a 2023-as XL750 Transalp pontosan ilyen – a kalandtúra-legenda visszatért!

Az újdonság alkotóit az ősmodell inspirálta, s ezúttal is a maximumot hozták, ami annyit tesz, hogy az XL750 Transalp hosszabb utazásokra és városi-elővárosi használatra egyaránt tökéletes, s persze minden egyéb motoros útra is. Mindegy, hogy a forgalmon vagy az Alpokon kell-e átvágnia, miként az is, hogy aszfalt vagy földút van-e alatta, gyorsan és biztonságosan tör előre, páratlan kényelmet nyújtva utasainak. Vadonatúj formavilágával, nagy teljesítményű erőforrásával és gazdag felszereltségével a modern motorosok legmagasabb szintű elvárásainak is megfelel, így túlzás nélkül jelenthetjük ki, hogy az új Honda XL750 Transalp egy briliáns mindenes, ami csak egy kérdést hagy megválaszolatlanul: milyen messzire szeretne menni a pilóta?

Erről mesél Mr. Masatoshi Sato, a Honda K+F Japán Transalp-fejlesztésért felelős projektvezetője is:

„Az új Transalp fejlesztését azzal kezdtük, hogy megvizsgáltuk, miért volt olyan jó és sikeres az eredeti, első sorozat. Arra törekedtünk, hogy megtaláljuk a tökéletes egyensúlyt, tehát sűrű városi forgalomban, hosszú aszfaltos túrákon és terepen is meg kellett állnia helyét a modellnek. Így érkeztünk el idáig… minden szempontot figyelembe véve. Olyan motorkerékpárt alkottunk, ami tapasztalati szinttől függetlenül mindenki motorosnak remek választás lehet a Honda palettájáról. Megújult, modern formában tárja elénk a klasszikus Transalp-formajegyeket, nem mellesleg rendkívül erős és gazdagon felszerelt. A Föld vagy a háztömb körül – Transalpunk készen áll az útra!”