Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Horvátországban teljesen új terepen bizonyíthat a Toyota Yaris WRC a hétvégén

Posted on 2021.04.20.2021.04.19. By AztaCARom

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapat készen áll a 2021-es FIA Rally Világbajnokság harmadik fordulójára, a most hétvégén megrendezésre kerülő Horvát Rallyra (április 22-25), ami a Sarkköri Finn Rallyhoz hasonlóan szintén egy vadonatúj futamnak számít a WRC-ben. Emellett ez lesz az első olyan, aszfalton megrendezett rally a 2019-es idény óta, ahol nem várhatóak télies útviszonyok, mint például a Monte-Carlo Rallyn.

A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló az autógyártók és a pilóták mezőnyében egyaránt az első helyen várja az első horvátországi látogatást, és az lesz a cél, hogy a Toyota Yaris WRC továbbra is ugyanolyan jól szerepeljen aszfalton, mint eddig. A huszonegy éves Kalle Rovanperä a legfiatalabb versenyző a WRC történetében, akinek sikerült a mezőny élére állnia, míg Sébastien Ogier és Elfyn Evans nyolc-nyolc ponttal állnak csapattársuk mögött. A Horvát Rallyt a főváros, Zágráb környékén rendezik meg, különböző aszfaltburkolatokon, amelyek közt lesznek kopott és jó állapotú utak is, illetve gyorsabb, és keskenyebb, kanyargós útszakaszok is. A csütörtök délelőtt Zágráb közelében tartandó bemelegítés után pénteken délelőtt rajtol majd a 20 szakaszból álló, összesen 300 kilométeres távon zajló, háromnapos rally. Az első két napon a várostól délnyugatra eső területen kijelölt szakaszokat teljesítik a versenyzők: két, egyenként négy szakaszból álló hurkot, melyek során féltávnál lesz alkalom a szervizelésre. Vasárnap a mezőny a várostól északra fekvő két tesztet teljesíti majd oda-vissza. A TOYOTA GAZOO Racing WRC Challenge Program keretében ismét az idény első két fordulójában hatodik helyen végző Takamoto Katsuta vezeti majd a negyedik Yaris WRC versenygépet.

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)

„Nagyon érdekesnek ígérkezik első horvátországi látogatásunk. Ezen a meglehetősen gyorsnak látszó aszfaltos rallyn általában elég tapadósnak tűnik az útburkolat, de hallottuk, hogy helyenként nagyon csúszós is tud lenni, szóval ez igazán próbára teheti majd a pilótákat. A Yaris WRC többnyire nagyon jól megy aszfalton, ahogyan azt nemrég láthattuk is Monzában és Monte Carlóban, de azt is tudjuk, hogy soha nem mehetünk biztosra, és alaposan fel kell készülnünk, ha sikeresek akarunk lenni. Hat napot töltöttünk teszteléssel Horvátországban, a rally helyszínéhez a lehető legjobban hasonlító utakon. Természetesen jól ismerjük az autót, így már nem könnyű hatalmas újdonságokat produkálni a beállítások terén, ezért elsősorban arra koncentrálunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki az új Pirelli abroncsokból.”

Sébastien Ogier (az 1. rajtszámú autó pilótája)

„Ez egy új rally számunkra, és izgalmasnak találom, hogy karrieremnek ezen a pontján is találkozom még új dolgokkal. Régen nem voltunk már valódi aszfaltos rallyn, amilyen ez lesz, és mivel a Yaris remekül vezethető aszfalton, biztos vagyok benne, hogy élvezni fogjuk. Annak alapján, amit eddig láttam, eléggé próbára tudnak tenni minket ezek az utak, helyenként elég keskenyek és koszosak is lehetnek, ezért biztos vagyok benne, hogy sok izgalomban lesz részünk. Nagyon fontos volt a rally előtti tesztelés, mert idén új abroncsokkal versenyzünk, és most volt először lehetőségünk a slick abroncsokat száraz aszfalton kipróbálni. Sokat mentem, igyekeztem tesztelni az összes abroncskombinációt, és felkészülni arra, hogy a rallyn is sikerüljön majd a legjobbakat kiválasztani.”

Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája )

„Ez egy teljesen új rally lesz, ezért nem tudjuk pontosan, mire kell számítanunk. Láttunk videókat a szakaszokról, hogy a lehető legtöbbet okuljunk azokból, de semmi sem tudja pótolni azt, amikor ténylegesen végigmegyünk az utakon, és a valóságban is megtapasztaljuk az egészet. Meglehetősen vegyesnek látszanak a szakaszok; lesznek széles és gyors részek, és nagyon keskeny, rázós részek is, illetve előfordulhat, hogy sok lesz a gumiszakadás is. Szóval úgy néz ki, hogy ügyesen kell alkalmazkodnunk a különféle útfelületekhez és az eltérő jellegű szakaszokhoz. Nincs túl sok tapasztalatunk ezzel az autóval száraz aszfalton a Pirelli abroncsokkal, ezért a tesztelés során sokféle beállítást kipróbáltunk. Összességében azonban már a kezdettől fogva pozitív benyomásunk volt az autóról.”

Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája)

„Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy az idény eleje sikerült számomra, és remélhetőleg sikerül majd hasonlóan folytatni. Bár első helyen állok a bajnokságban, nem érzek nyomást magamon. Még csak két rallyn vagyunk túl, és hosszú idény vár még ránk. Az biztos, hogy jó érzés első helyen állni, de keményen kell majd dolgoznunk azért, hogy itt is maradjunk. Izgalmasnak érzem Horvátországot: ez lesz számomra az első alkalom, hogy igazi aszfaltos versenyen vezethetem a Yarist, hiszen eddig csak télies útviszonyok mellett versenyeztem Monzában és Monte Carlóban. Remélem, hogy száraz lesz az idő, mint amilyen a tesztelés során volt. A szakaszok nagyon szépnek tűnnek, de ha esni fog, akkor sáros lesz az út, és az megnehezíti a dolgunkat.”

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:FIA Rally Világbajnokság, Horvát Rally, Toyota, TOYOTA GAZOO Racing World Rally, TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, Toyota Yaris WRC, Yaris WRC

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A következő „e-volúció” (1.)
Next Post: Elektromos Peugeot 208 flotta az olasz pénzügyőrség szolgálatában

Kapcsolódó cikkek

  • Különleges Ikarus buszokkal várja a látogatókat a Közlekedési Múzeum   Ctrl+C - Ctrl+V
  • Teljes útlezárás a 22-es főúton baleset miatt Hírek
  • „Zöld pokol” küldetés Ctrl+C - Ctrl+V
  • Még mindig özönlenek az országba az idős, légszennyező autók Hírek
  • Átépítették az Ebes és Debrecen közötti vasútvonalat Hírek
  • Goodyear abroncsokon indul a Magnussen apa-fia duó Le Mans-ban Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nicole Flattery: Semmi különös
  • Hagyományos ajándékok házavatóra
  • Olvasni kell! Az egész világ belefér az őszi Margóba
  • Az IoT az alapokkal kezdődik
  • Ezeket a kerti teendőket ne mulaszd el ősszel!
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató
  • V-Strom 800DE – „Jött, látott és győzött!” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bridgestone motorabroncsai visszatérnek a virtuális világba Bemutató
  • A Honda Adventure Roads 2024-ben visszatér Afrikába Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fuell Fllow elektromos motorkerékpár Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT