Hova kakiljunk? A Nissan bejelentette 2018. január-június időszak hazai értékesítési eredményeit
A Nissan bejelentette 2018-as első félév értékesítési eredményeit a magyar piacra vonatkozóan. A Datahouse adatai alapján a 11. helyen áll a Nissan újautó forgalombahleyezéseket figyelembe véve.
2018-ban a crossover szegmensben a 3. legnépszerűbb márkának a Nissan bizonyult idehaza, a Suzuki és a Ford mögött. Ezen előkelő hely eléréséhez nagymértékben hozzájárult a Qashqai, melyből a 2017-es év hasonló időszakához képest 24%-kal többet regisztráltak, összesen 1291 darabot. Ezen felül a Nissan Juke is nagy erős félévet tudhat maga mögött 420 darab forgalombahelyezéssel, mely 57,3%-os növekedés.
Emellett a Nissan jelentős növekedést tudhatott magáénak a pick-upok piacán is. Navarából 78,6%-kal többet regisztráltak 2017 első féléves adataihoz képest, köszönhetően a Nissan több mint 80 éves tapasztalatának és hírnevének a pick-up piacon.
A Nissan az elektromos autók piacán is igazán nagy sikereket ért el az első félévben. A Nissan LEAF lett a legnépszerűbb 100%-ban elektromos gépjármű Magyarországon 2018. első 6 hónapjában köszönhetően annak, hogy 103%-kal nőtt a LEAF regisztrációk száma 2017-hez képest, így pedig a modell 46,3%-os piaci részesedést ért el a tisztán elektromos autók piacán. Míg az e-NV200 az 5. legnépszerűbb elektromos gépjármű idehaza 4,8%-os piaci részesedésével. A márka teljes piaci részesedése az elektromos autók esetében 51,2% volt 2018. január-júniusi időszakában.
A NISSAN EURÓPAI TEVÉKENYSÉGEIRŐL
A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 660 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.