Idén az első fél évében 68 965 import használt személyautót hoztak forgalomba Magyarországon

Aerial drone image of many cars parked on parking lot, top view.

Ez a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 62 836 darabhoz képest 9,8 százalékos növekedés – közölte a JóAutók.hu a Datahouse adatai alapján hétfőn az MTI-vel.

    Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a használtautó-behozatalt továbbra is a szűkös újautó-kínálat tartja viszonylag magas szinten, az első fél évben mindössze 57 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, 11 százalékkal kevesebbet, mint tavaly hasonló időszakban.


    A vezérigazgató kiemelte, a használtautó-import is egyre komolyabb korlátokkal szembesül, a beszerzési országokban is egyre kevesebb az elérhető minőségi használt autó, mivel az ellátási gondok miatt az ottani vásárlók is a korábbinál nagyobb keresletet generálnak. A magyar importőrök helyzetét ráadásul tovább rontja a 400 forint körüli értéken ragadt euróárfolyam is – tette hozzá Halász Bertalan.


    A közlemény szerint a változó trendet jelzi, hogy a második negyedévben közel 5 százalékkal kevesebb használt autót hoztak be az országba, mint az első negyedévben. Idén június volt az első hónap, amikor a behozott autók volumene nem érte el az egy évvel korábbi szintet. Az elmúlt hónapban 10 712 használt személyautó kapott magyar rendszámot, szemben a tavaly júniusi 11 851-es értékkel.


    A behozatalt visszafogó tényezők ellenére a JóAutók.hu várakozása szerint az importált használt autók mennyisége éves szinten meghaladja majd a tavalyi 132 ezres szintet. Az újautó-piacon ugyanis a következő hónapokban is fennmarad a hiány, a megrendelt új autókra vonatkozó várakozási listák csak fokozatosan kezdenek majd rövidülni, ami továbbra is fokozott igényt támaszt a használt autók iránt – írják a közleményben.


    Ismertetik, hogy az idén az első fél évben behozott használt személyautók több mint harminc százalékát három márka – a Volkswagen 11,6 százalékkal, az Opel 10,2 százalékkal, a Ford 8,6 százalékkal – teszi ki, ezeket egyenként 5-6 százalékos részesedéssel a Toyota, az Audi, a Hyundai, a BMW és a Mercedes követi.


    Az újautó értékesítés visszaesése miatt a külföldi használt autókra még nagyobb szükség van, ezért a forint-euró árfolyam jelenleg már kevésbé van hatással a kereskedésre – hangsúlyozta Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményében.


    Az országosan 30 tagú értékesítési hálózattal rendelkező használtautó-kereskedő cég vezetője szerint a külföldi használt autók importját két tényező pörgeti. Az egyik az, hogy a rétegautók – például a nagy teljesítményű, oldtimer vagy luxusjárművek – kínálata Magyarországon szűk, külföldön nagyobb a merítési lehetőség. A másik tényező a magyar vevők árérzékenysége, és külföldön árak tekintetében is nagyobb a választék. Ez azonban megtévesztő, és kockázatos lehet, mivel a határon túl is csak azok a modellek kaphatók a valós ár alatt, amelyek problémásak – jegyezte meg Tóth Péter.