Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Idén is nosztalgiajáratokkal várja az utasokat a BKK és a BKV

Posted on 2018.03.15.2018.03.15. By Iroda Távirati

2018. március 18-án – az előző évekhez képest korábban – kezdetét veszi a BKK és a BKV minden évben közlekedő nosztalgiajáratainak szezonja. Vasárnap első alkalommal, a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között közlekedő 611-es pályaszámú favázas villamossal utazhatnak a régmúlt szerelmesei. A Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között április 15-éig minden vasárnap a 611-es vagy a 436-os favázas villamossal találkozhatnak majd a nosztalgiázás kedvelői.

A villamosok vasárnaponként 10, 11, 13 és 14 órakor indulnak a Széll Kálmán térről, és 26 perccel később fordulnak vissza Hűvösvölgyből.

A sárga színű 436-os villamost 1913-ban gyártották Budapesten, és 1980-ig menetrend szerint rótta az utcákat, mielőtt nyugdíjazták. A járművet az 1950-es években a férőhely növelése érdekében egy másik, azonos típusú kocsival kapcsolták össze, elektromos alkatrészeiket „megfelezték”, ezért úgynevezett ikerkocsiként közlekedett tovább. Leállítása után mintegy tíz évig tárolták, majd 1987-re a gyártáskori állapotának megfelelően felújították. A 2000-es évek közepéig a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumban állították ki, azóta a nosztalgiaflotta tagjaként utazhatnak vele az érdeklődők.

A barna színű 611-es villamost 1908-ban gyártotta a Schlick gyár amiből összesen 130 ilyen típusú kocsi készült a fővárosi közlekedés számára. A második világháború végéig csak nagyon kevés korszerűsítést végeztek a villamoson: a válaszfalnál és az ezekkel szemben lévő keresztüléseket kiemelték, de végül visszaépítették. Ezenkívül egy 1934. évi rendelet alapján a befelé nyíló kétszárnyú ajtókat lefelé nyíló elzárórácsokra cserélték. Az 1950-es években a megnövekedett forgalom szükségessé tette, hogy ikerkocsikká alakítsák a flotta egy részét, és számos szerelvény korszerűbb motort kapjon. A gyönyörű állapotú 611-es számú kocsi 1975-ben a bontás elől menekült meg, 1987-re pedig az eredeti formáját is visszanyerte.

A járatokat nosztalgia-vonal- vagy -napijeggyel, illetve éves nosztalgiabérlettel lehet igénybe venni. A jegy és bérlet megvásárolható elővételben a BKK Ügyfélközpontjaiban vagy a helyszínen, a járművön dolgozó kalauztól. A járatokról, az útvonalról és a nosztalgiajárművekről részletes információk a bkk.hu/nosztalgia oldalon olvashatók.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Elképesztő robbanás következik a hazai hibrid piacon?
Next Post: Tengerjáró luxushajót épített a Lexus

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT