Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Így autózunk tíz év múlva

Posted on 2018.03.10.2018.03.10. By Iroda Távirati

A TOYOTA BEPILLANTÁST ENGED ABBA, HOGY AUTÓZUNK MAJD 10 ÉV MÚLVA

Az elektromos közlekedés jövőbeli lehetőségeinek feltérképezése jegyében Európában először a Genfi Autószalonon mutatkozik be az az új tanulmányautó-család, amely a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota gyors ütemű elektromosjármű-fejlesztési programjának tervezett irányvonalait vázolja. Az akkumulátoros elektromos (BEV) járműveket felvonultató Concept-i tanulmánycsalád és az üzemanyagcellás (FCEV) TOYOTA FINE-Comfort Ride tanulmányautó betekintést engednek abba, hogyan járulhatnak hozzá az új technológiák az egyéni mobilitás kiterjesztéséhez és egy fenntartható társadalom kialakításához.

A tavalyi év végén a környezetbarát hibrid elektromos (HEV), hálózatról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) technológiák fejlesztésében élenjáró, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota bejelentette, hogy felgyorsítja elektromosautó-fejlesztési folyamatait, és 2030 tájára több mint évi 5,5 millió ilyen gépkocsit szeretne eladni. Ezek közül több, mint egymillió várhatóan zéró károsanyag-kibocsátású, akkumulátoros (BEV) vagy üzemanyagcellás (FCEV) jármű lesz.

Ez a célkitűzés nagyban segít majd megvalósítani a Toyota Environmental Challenge programban meghirdetett környezetvédelmi célokat (2050-re a 2010-es értékek egytizedére csökkenteni az új járművek globális átlagos károsanyag-kibocsátását), hiszen előírja, hogy 2025-re a Toyota összes modellje elérhető lesz (kizárólagosan vagy választhatóan) elektromos hajtáslánccal. Ennek a számottevő előrelépésnek a megvalósítása érdekében a Toyota a Panasonic Corporation céggel tervezett vegyesvállalatára vonatkozó megvalósíthatósági tanulmányt indított útjára, amely a részben vagy teljesen elektromos járművekbe szánt prizmatikus akkumulátorok teljesítményével, biztonságával, árazásával és megbízható piaci ellátásával kapcsolatos esetleges kihívásokra keresett választ.

A Toyota által a Genfi Autószalonon bemutatott tanulmányautók betekintést engednek azokba a formai megoldásokba és műszaki fejlesztési tartalmakba, amelyekkel várhatóan maximálisan ki lehet aknázni a jövőbeli elektromos és üzemanyagcellás gépkocsikban rejlő lehetőségeket, amelyek a környezet védelmén túl magukba foglalják a mobilitás biztonságosabbá és elérhetőbbé tételét, különös tekintettel az idős és fogyatékkal élő vásárlók számára.

A különleges Concept-i széria három elektromos járműből álló tanulmánycsalád, amelyek mindegyikét eltérő felhasználótípus számára, különböző forgalmi környezetekre fejlesztették ki. A TOYOTA FINE-Comfort Ride tanulmány azt vizsgálja, hogyan lehetséges az FCEV technológiák alkalmazásával tágas, rugalmasan variálható belső terű, újszerű formátumú prémium szedánt teremteni. A mesterséges intelligencia alkalmazásával, a nagy adatmennyiségek begyűjtésével és a fedélzeti Segéd alkalmazásával a Toyota azt vizsgálja, hogyan válhat egy autó a gazdája partnerévé, figyelve vezetője hangulatát és kedélyállapotát, ezzel biztosítva a biztonságos, élvezetes utazást.

A Toyota új Concept-i tanulmányautó-családjának tagjai mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásával igyekeznek megérteni vezetőjüket, hogy az autók és gazdáik partnerként tanulhassanak egymástól, és együtt fejlődhessenek. A mobilitás ezen jövőképével először a Genfi Autószalonon találkozhat az európai közönség; az itt bemutatott három Toyota Concept-i tanulmányautó különböző személyes mobilitási szükségeteket hivatott kielégíteni. A négykerekű Toyota Concept-i mellett színpadra lép a Concept-i RIDE: egy univerzális, kisméretű jármű, amelyet bárki használhat, beleértve a kerekesszékes vagy idős ügyfeleket; valamint a Concept-i WALK, egy “sétálóutcába” szánt jármű, amelyet kifejezetten a járdán történő, gyalogosok közötti használatra fejlesztettek ki. A Toyota mindig is arra törekedett, hogy modelljeivel megragadja a mobilitás szabadságát és örömét – vagyis hogy olyan járműveket teremtsen, amelyeket a japán vásárlók általában „szeretett” autóként emlegetnek. A Toyota Concept-i széria tagjai egy új korszak „szeretett” autóivá válhatnak; követve a “több mint gép: partner” elvét. A Toyota Concept-i szériát megalapozó technológia képes megérteni az embereket (TANULÁS), mesterséges intelligencia segítségével felismerve az emberi érzelmeket, és megjósolva a vezető várható kívánságait. Ehhez kapcsolódnak az önvezető rendszerek, amelyek biztonságot és felszabadultságot biztosítanak (VÉDELEM). Emellett a technológia fejlődésével lehetőség nyílik arra is, hogy a jármű előre megjósolja a vezető érzelmeit, és ezzel a vezetési élmény új távlatait térképezze fel (INSPIRÁCIÓ).

…

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Újabb Ikarus busz került a Közlekedési Múzeum tulajdonába
Next Post: Vízen támad a Lexus (Fotók + videó)

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT