Így szól a Skoda 130 RL

A világ harmadik legrégebbi autógyártójának története 1895-ben kezdődött, amikor két fiatalember a Slavia nevű kerékpárok gyártásába fogott. A Laurin&Klement néven futó céget 1925-ben vásárolta fel az Emil Škoda mérnök által alapított ipari konszern, majd elkezdődött egy igazi sikertörténet, ami azóta sem ért véget. Ismerd meg a ŠKODA híres versenymodelljeit, amelyek mindegyike egyedi és megismételhetetlen, beleértve azokat a hangokat is, amelyeket kiadnak a működés során.

Minden a 1901-es Párizs-Berlin versenyen kezdődött. A motorkerékpár és motoros tricikli osztály tízfős induló mezőnyében Narcis Podsedníček szerelő lenyűgöző teljesítményt nyújtott Slavia B-jén. Ettől kezdve a világ felfigyelt a Mladá Boleslav-i versenymotorokra.

A ŠKODA motorsport területén elért eredményeinek idei 120. évfordulóján egy rendhagyó hangtörténeti élményre hívunk a Schiller autócsalád jóvoltából.

Skoda 130 RL

Az egyik utolsó hátsó motoros ŠKODA versenyautó a 130 LR volt, amely a nagyon laza B csoportos szabályok szerint készült. Ezt a kategóriát 1986-ban megszüntették, de addigra a ŠKODA 130 LR a ŠKODA legjobb eredményét érte el a világbajnokságban, méghozzá a San Remo Rallyn az összesített hatodik helyezést.

HALLGASS PODCASTOKAT! >>>