Így szól a Skoda Favorit 136 L

A világ harmadik legrégebbi autógyártójának története 1895-ben kezdődött, amikor két fiatalember a Slavia nevű kerékpárok gyártásába fogott. A Laurin&Klement néven futó céget 1925-ben vásárolta fel az Emil Škoda mérnök által alapított ipari konszern, majd elkezdődött egy igazi sikertörténet, ami azóta sem ért véget. Ismerd meg a ŠKODA híres versenymodelljeit, amelyek mindegyike egyedi és megismételhetetlen, beleértve azokat a hangokat is, amelyeket kiadnak a működés során.

Minden a 1901-es Párizs-Berlin versenyen kezdődött. A motorkerékpár és motoros tricikli osztály tízfős induló mezőnyében Narcis Podsedníček szerelő lenyűgöző teljesítményt nyújtott Slavia B-jén. Ettől kezdve a világ felfigyelt a Mladá Boleslav-i versenymotorokra.

A ŠKODA motorsport területén elért eredményeinek idei 120. évfordulóján egy rendhagyó hangtörténeti élményre hívunk a Schiller autócsalád jóvoltából.

Skoda Favorit 136 L

1,3 literes OHV négyhengeres motor 105 lóerővel és 117 Nm-es maximális nyomatékkal. Ezek voltak az új autó paraméterei, amely az 1989-es szezontól kezdve felváltotta a híres hátsó motoros, hátsókerék-hajtású különlegességeket. A bőség idejét éltük, amikor a FAVORIT rendszeresen diadalmaskodott az 1,3 liter alatti kategóriában, és a stabil helyezések a világbajnokság összesített tabelláján sem jelentettek kivételt ez alól. A versenymodell legnagyobb eredménye a Formula 2 világbajnokság egy hajtott tengellyel és legfeljebb kétliteres motorral rendelkező járművek számára kiírt összesített győzelme volt 1994-ben.

HALLGASS PODCASTOKAT! >>>