Így szól a Skoda RE-X1 Kreisel

A világ harmadik legrégebbi autógyártójának története 1895-ben kezdődött, amikor két fiatalember a Slavia nevű kerékpárok gyártásába fogott. A Laurin&Klement néven futó céget 1925-ben vásárolta fel az Emil Škoda mérnök által alapított ipari konszern, majd elkezdődött egy igazi sikertörténet, ami azóta sem ért véget. Ismerd meg a ŠKODA híres versenymodelljeit, amelyek mindegyike egyedi és megismételhetetlen, beleértve azokat a hangokat is, amelyeket kiadnak a működés során.

Minden a 1901-es Párizs-Berlin versenyen kezdődött. A motorkerékpár és motoros tricikli osztály tízfős induló mezőnyében Narcis Podsedníček szerelő lenyűgöző teljesítményt nyújtott Slavia B-jén. Ettől kezdve a világ felfigyelt a Mladá Boleslav-i versenymotorokra.

A ŠKODA motorsport területén elért eredményeinek idei 120. évfordulóján egy rendhagyó hangtörténeti élményre hívunk a Schiller autócsalád jóvoltából.

Skoda RE-X1 Kreisel

Ez a kísérleti prototípus, amelyet az akkumulátortechnológiai szakértővel, a Kreisel Electric-kel együttműködve építettek, az elektromos versenysport lehetséges jövőjét vetíti elő. A sikeres ŠKODA FABIA Rally2 evo alapjaira épülő raliautó 260 kilowatt maximális teljesítményt nyújt, maximális nyomatéka pedig 600 Nm. A meghajtásról két villanymotor, míg az áramellátásról egy 52,6 kWh-s akkumulátor gondoskodik. Az RE-X1 Kreisel a 330 kilogrammos akkumulátorral együtt 1330 kilogrammot nyom, ami mindössze egy kilogrammal több, mint egy széria FABIA Rally2 evo.

HALLGASS PODCASTOKAT! >>>