Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Ilyen se’ volt még – Bárki beülhet Alonso versenyautójába

Posted on 2018.06.14.2018.06.14. By Iroda Távirati

A motorsport rajongók már visszaszámlálnak, e hétvégén kerül megrendezésre a legendás Le Mans-i 24 órás verseny 2018-as futama, amely legnagyobb esélyesének az idén Fernando Alonso kétszeres Formula-1 világbajnokkal kibővülő, hibrid versenygépekkel rajthoz álló Toyota Gazoo Racing csapatát tartják, különösen miután a csapat alig két hete gyakorlatilag dominálta a Circuit de la Sarthe pályán megrendezett, hivatalos tesztnapot. A Toyota ráadásul most nagyot húzott: nyilvánosan elérhetővé teszi ugyanis az 1000 lóerős hibrid versenygépekre szerelt kamerákat az időmérő és a verseny során.

Az FIA Hosszú távú világbajnokság (WEC) idénynyitó futamán, Spa-Francorchamps-ban elért kettős győzelmét követően a Circuit de la Sarthe pályán két hete megrendezett hivatalos teszten is a hibrid erőgépekkel versenybe szálló TOYOTA GAZOO Racing versenycsapata diktálta az iramot, magasabb fokozatba kapcsolva a a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyre való felkészülést, és tovább tüzelve a rajongók várakozásait. Fernando Alonso, aki Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima oldalán ül a 8-as számú TS050 HYBRID versenyautóban, 3 perc 19,066 másodperccel a nap leggyorsabb körét futotta. Fernando 0,614 másodperccel volt gyorsabb a második legjobb autónál, a 3-as rajtszámú Rebellionnál, míg Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López 7-es rajtszámú Toyotája a harmadik leggyorsabbként zárta a napot. A két TS050 HYBRID összesen 202 kört, 2752 kilométert tett meg. Meghibásodás és baleset nélkül futottak annak ellenére, hogy háromszor is felemelték a piros zászlót, és a biztonsági autónak több alkalommal is ki kellett jönnie a pályára. A két héttel ezelőtti tesztnap volt az első és utolsó lehetőség a csapatok számára, hogy a versenyhetet megelőzően ismerkedjenek a 13,626 kilométeres Circuit de la Sarthe versenypályával, így a most hétvégén megrendezésre kerülő 86. Le Mans-i 24 órás előtt különösen nagy jelentőséggel bírt ez a teszt.

A mostani versenyhétvégén ezek sokan a Toyota Alonsóval kiegészült versenyistállóját tartják a legesélyesebbnek, a Le Mans-on azonban semmit sem lehet biztosra venni: sokan tavalyelőtt és tavaly is a Toyotára tették tétjeiket, a japán autógyártónak azonban pedig mindkét alkalommal hatalmas drámát követően nem sikerült elhoznia a diadalt.

A Toyota mindenesetre gondoskodik róla, hogy a rajongók végigkísérhessék a versenyt és együtt izgulhassanak a csapattagokkal, gyakorlatilag a pilótafülkéből. Az alábbi linken ugyanis mind az időmérő edzés, mind maga a verseny végig következő lesz a fedélzeti kamerákon, így akár Alonso, akár a többi pilóta szemszögéből vehetnek részt a versenyen:
https://toyotagazooracing.com/wec/special/2018-2019/lemans-onboard-live.html

A Circuit de la Sarthe pályán mindkét autón sok mindent teszteltek a csapatok, az aerodinamikai és mechanikai beállítástól kezdve a hibrid energia-visszanyerő és rásegítő funkciókig. A pálya részben közúti szakaszokból áll, így azt is ki kellett elemezni, hogyan teljesítenek, és hogyan kopnak a Michelin abroncsok különböző kivitelei ezen a különleges összetételű aszfalton. A pilóták eközben felidézték magukban ismereteiket a pályáról, amelyen utoljára 12 hónappal ezelőtt, a 2017-es Le Mans-i 24 órás futamon versenyeztek. Elővigyázatosságból Anthony Davidson teszt- és tartalék pilóta is teljesítette a versenyhétvégére történő kvalifikációhoz szükséges kötelező körszámot, hátha valami váratlan akadály jön közbe valamelyik versenyzőnél. Fernando, aki eddig szimulátoros edzésekkel készült Le Mans-i premierjére, ott először vezethette élőben a TS050 HYBRID-et a Circuit de la Sarthe pályán. Már a reggeli etapban a 8-as számú autó volánja mögé ült, és a nap végéig összesen 40 kört, 545 kilométert tett meg.

„Az egész csapat számára hasznos és eredményes volt ez a nap. A lehető legalaposabban készítettük elő a tesztet, hiszen két hét múlva itt a nagy verseny. Az autóval az első körtől fogva elégedett voltam, ahogy mindenki más is. Innentől kezdve arra koncentráltam, hogy ismerkedjek a pályával. Szimulátorban már vezettem itt, illetve kielemeztem a korábbi évek fedélzeti kamerás felvételeit, de mindig más ténylegesen a pályán vezetni; szerintem Le Mans tökéletesen fekszik ezeknek az autóknak. Izgalmas nap volt, nagyon élveztem.” – fogalmazott akkor Alonso.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Stílusosan érkezett az új Aygo Magyarországra
Next Post: Kilencen sérültek meg egy balesetben Gyula és Sarkad között

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT