Íme az elektromos terep-Cupra

Tisztán elektromos márkává kíván válni a Cupra 2030-ra, és ebben nagy segítségére lesz, hogy a Volkswagen Group Components Európa egyik legkorszerűbb akkumulátorcella-kutatási és -fejlesztési laboratóriumát hozta létre Salzgitterben. A VW egységesített akkumulátorcellája a tervek szerint 2025-től kerülhet le a gyártósorról.

A Cupra annyira komolyan veszi az elektromos márkává válásról szóló terveket, hogy részt vesz az Extreme E versenysorozatban, amely során kizárólag elektromos hajtású kocsik mérkőznek meg – terepen.

Meg is építették a Cupra Tavascan Extreme E Concept elnevezésű modellt, amelynek 54 kWh energiatároló képességű akkumulátora az optimális hátsó tömegeloszlás érdekében a cockpit mögött helyezkedik el. A gép a versenysorozat szabályzatának megfelelően álló helyzetből mintegy 4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyterepjáró a márka Extreme E kalandjának következő állomása, egyben kitekintés a jövőbeni sorozatgyártású Cupra Tavascan formai nyelvezetére. Utóbbi a márka immár második teljesen elektromos modellje lesz. Jelenleg még Barcelonában fejlesztik, de 2024-ben megérkezik az európai és a tengerentúli piacokra.

Ami a konszernszintű akkumulátorfejlesztést illeti, a Volkswagen mintegy 70 millió eurót fordít a szükséges eszközökre és berendezésekre. A teljes vállalatcsoportra kiterjedően a salzgitteri kompetenciaközpont felel az elektromos autók akkumulátorcelláinak anyagvizsgálataiért, jóváhagyási vizsgálataiért, minőségbiztosításért és sorozatgyártás-ellenőrzéséért.

Jelenleg a salzgitteri Akkumulátorcella Center of Excellence (CoE) csaknem 500 munkatársa közül mintegy 160 dolgozik a cellafejlesztésben, de a jövő év végére a tervek szerint már több mint ezer főre bővül a CoE kollektívája, akik közül nagyjából 250 szakértő foglalkozik majd a megfelelő cellaalapanyagok és -formátumok kutatásával, elemzésével és fejlesztésével.