Íme, egy egyedülállő tűzoltó

Egyedülálló a világon a brazil járműépítő szerint ez a különlegesen felépítményezett forgózsámolyos létrás Scania tehergépkocsi. A Scania P 440 6×4 modell egyedi átalakításon esett át egy brazíliai járműépítőnél.

A többéves fejlesztést és tűzbiztonsági szakértőkkel folytatott alapos egyeztetéseket magában foglaló összetett projekt keretében a Triel-HT Group Allison 4500 automatikus sebességváltóval, 7000 liter/perc szállítási teljesítményű szivattyúval, a magasból mentésekhez lélegző légpárnával, a jármű hátulján pedig ki- és bemeneti vízcsatlakozókkal szerelték fel a forgózsámolyos létrás tűzoltóautót. Ráadásul a tehergépkocsi létrája 42 méter magasba is felér.

A járművet a Novelis használja majd tűzoltóautóként, amely egy alumíniumhengerlő és –újrafeldolgozó vállalat São Paulo államban.

Daniel Forastieri, a Novelis South America vállalat környezetvédelmi, egészségügyi és biztonsági igazgatója a következőket mondta: „Gyárunk nagyon nagy épületekkel rendelkezik, és az alumíniumgyártási folyamat miatt az üzemi tűzoltóságunknak egy fürge járműre van szüksége, amely a magas födémeket is feléri a termelőüzemünkben.”

Kulcsfontosságú volt a Scania alvázmerevsége és tartozékai

Nem ez az első alkalom, hogy egy Scania tehergépkocsit épít át a Triel-HT, amelynek 35 évvel ezelőttre nyúlnak vissza a különleges járművek gyártásában szerzett tapasztalatai.

Több mint kétszáz tűzoltóautóval, illetve egyéb átépített járművel rendelkezünk, amelyek Scania P 250, P 310, P 440 és P 360 modellek 4×4-es, 6×4-es és 4×2-es változatain alapulnak” – magyarázta Marciano Dalla Rosa, a vállalat igazgatója.

Azért választottuk a Scania fülke-alvázát ehhez a projekthez, mert ezt könnyebb volt felépítményezni és erősebb az alváza, mint más tehergépkocsi-gyártóké. Figyelembe vettük a tartozékok szélesebb választékát, a Scania alvázakról rendelkezésünkre álló műszaki tudásunkat és a lehetséges módosításokat, amelyeket végre kellett hajtani.”

Megfelel a nemzetközi tűzbiztonsági szabványoknak

További kihívást jelentettek a nemzetközi tűzbiztonsági előírások, amelyek esetében az Egyesült Államok Nemzeti Tűzvédelmi Szövetségének (NFPA) szabványai jelentették a mércét.

A forgózsámolyos létrás tehergépkocsi projektjének ötlete valójában 2012-ben született meg, és annyira összetett volt, hogy a Triel egy egyesült államokbeli tűzoltócsapattal folytatott szakmai egyeztetéseket. Ezek során állapították meg, hogy a jármű megfelel-e a nemzetközi szabványoknak.

Három évig keményen dolgoztunk a jármű fejlesztésén, megépítésén és tesztelésén, az egyesült államokbeli tűzoltók támogatásával” – mondta Dalla Rosa.

A Scania alvázak ebben a tekintetben is kiválóan megfelelnek.

Van egy nemzetközileg tanúsított tesztpályánk, ahol mindig teszteljük és adatokat gyűjtünk az általunk használt alvázakról, és a Scania alvázak rendelkeznek az NFPA szabványok szerinti legjobb értékelésekkel” – mondta Dalla Rosa.