Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Indul a hidrogén üzemanyagcellás busz sorozatgyártása

Posted on 2018.03.30.2018.03.30. By Iroda Távirati

A Toyota, jelenleg az egyetlen autógyártó a világon, amely sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás személyautót és targoncát kínál, most pedig megkezdheti a Sora névre keresztelt hidrogén üzemanyagcellás busz sorozatgyártását. Ez az első üzemanyagcellás autóbusz Japánban, amely típusengedélyt kapott, 2020-ig pedig a tervek szerint több mint 100 darab ilyen busz áll forgalomba, főleg Tokió agglomerációjában.

Az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében élen járó Toyota és Lexus bejelentette, hogy március 7-én megkezdte a Sora*1 nevű autóbusz forgalmazását. Ez első üzemanyagcellás autóbusz (FC busz) Japánban, amely típusengedélyt kapott. A Toyota azt tervezi, hogy az első széria várhatóan több mint 100 járműből áll majd, amelyek a japán fővárosban állnak szolgálatba a 2020-as tokiói olimpiai és paralimpiai játékokon. Ahogy a fővárosi agglomerációban egyre több FC busz jelenik meg, a Toyota reményei szerint az itt élők figyelmét egyre jobban felkeltik majd az ilyen járművek.

A Toyota tavaly indította útjára “Start Your Impossible” (Vágj bele a lehetetlenbe!) globális vállalati kezdeményezését, jelezve, hogy autógyártóból mobilitási szolgáltató vállalattá szeretne válni. Ennek vezérlő elve a Toyota azon törekvése, hogy hozzájáruljon vásárlói életminőségének javulásához – és ezzel együtt a közösség fejlődéséhez –, és hogy részese legyen egy fenntartható társadalom megteremtésének, amely mindenkit arra ösztönöz, hogy valósítsa meg lehetetlennek tűnő álmait. A Sora kifejlesztésével a Toyota egy olyan autóbusz megalkotására törekedett, ami a mobilitás szabadságát kínálja utasainak. A Toyota olyan buszt akart készíteni, ami a közösséget szolgálja: ezért választotta a Sora hajtásához a Toyota üzemanyagcellás rendszert (TFCS), amely nem csupán környezetbarát, hanem természeti csapások esetén külső áramforrásként is szolgálhat. A Sora emberközpontú, univerzális dizájn-ötletei és funkciói hűen tükrözik a Toyota azon törekvését, hogy a busz utasai számára a mobilitás egyszerű és természetes dolog legyen, ami hozzásegíti őket álmaik valóra váltásához.

Az FC-technológiából eredő környezetvédelmi teljesítmény és felhőtlen utazás

Az autóbuszt a Mirai üzemanyagcellás járműhöz (FCV) kifejlesztett Toyota üzemanyagcellás rendszer (TFCS) hajtja, amely környezetbarát működése közben sem széndioxidot, sem egyéb káros anyagot nem bocsát ki, és halkan, minimális rezgéssel mozgatja a járművet. A Sora modellt nagy kapacitású külső elektromos csatlakozóval is felszerelték (9 kW maximális kimenet, 235 kWh*2 teljesítmény), így természeti katasztrófák idején vészhelyzeti áramforrásként is használható.

Univerzális és funkcionális kialakítás a mozgás szabadsága érdekében

Automatikusan felfelé csukódó ülőlapok (elsőként a japán piacon*3): a buszt olyan üléssorokkal is felszerelték, amelyek ülőlapja használaton kívül automatikusan felfelé csukódik, hogy helyet biztosítson a babakocsival vagy kerekes székkel közlekedők számára.

Magasabb szintű biztonság: a busz közvetlen környezetének megfigyelése révén (elsőként a japán piacon*3), az autóbuszon belül és kívül felszerelt nyolc, nagy felbontású kamera tisztán látja a jármű körül feltűnő gyalogosokat és kerékpárosokat. Megállás után a biztonsági rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt egy esetleges veszélyhelyzetre.

Magasabb szintű biztonság a gyorsításvezérlési funkció révén (elsőként a japán piacon*3): a gyorsításvezérlés funkció megakadályozza, hogy a busz hirtelen rándulással nekilóduljon; a jármű finoman gyorsít álló helyzetből, hogy az állva utazó emberek ne veszítsék el az egyensúlyukat. Mivel a buszban nincs hagyományos sebességváltó, a fokozatváltással járó rántások sem törik meg a mozgás lendületét.

Dizájn

Bár a dizájn a szokványos autóbusz-képet idézi, valójában nagyban különbözik a hagyományos autóbuszok dobozformájától. A jármű első és hátsó világítása LED-technológiával működik, és számos formai megoldás gondoskodik arról, hogy az üzemanyagcellás busz első pillantásra felismerhető legyen.

A legfontosabb műszaki adatok

Jármű

Név

Sora

Hosszúság/szélesség/magasság

10.525 / 2.490 / 3.350 mm

Férőhelyek száma (ülőhelyek, állóhelyek, vezető)

79 (22 + 56 + 1)

FC rendszer

Név (típus)

Toyota FC Stack (szilárd polimer-elektrolit)

Max. teljesítmény

114 kW × 2 (155 LE × 2)

Elektromotor

Típus

Váltóáramú szinkronmotor

Max. teljesítmény

113 kW × 2 (154 LE × 2)

Max forgatónyomaték

335 Nm × 2

Nagy nyomású hidrogéntartály

Tartályok száma (névleges üzemi nyomás)

10 (70 MPa)

Tartály térfogata

600 liter

Meghajtó akkumulátor

Típus

Nikkel-metál hidrid

Külső elektromos kimenet *2

Max. kimenet/leadott teljesítmény

9 kW / 235 kWh

*1 A Sora név egy betűszó, ami a víz körforgását jelképező Sky, Ocean, River, Air (Égbolt, Óceán, Folyó, Levegő) szavak kezdőbetűiből áll össze

*2 A tápegység teljesítménye, a rendelkezésre álló hidrogén mennyisége és az energiafogyasztás függvényében a leadható teljesítmény mennyisége változhat. A külső tápegység külön vásárolható meg.

*3 Március 28-ig (a Toyota Motor Corporation adatai alapján)

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá! – Fotók érkeztek az FIM X-Trial World Championship versenyről
Next Post: 2018-as CX-3 világpremier New York-ban

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT