Intelligencia felsőfokon, Kecskemétről

ENERGIZING komfortvezérlés: wellness vezetés közben

Az ENERGIZING komfortvezérlés összekapcsolja a gépjármű különböző komfortfunkcióit. Teljesen új funkciónak számítanak az ENERGIZING Plus csomaghoz járó ENERGIZING COACH intelligens ajánlások. Az ENERGIZING komfortvezérlés alapvetően a klímaberendezés, az ülések (fűtés, szellőztetés, masszázs), a belső világítás, valamint a hangrendszer funkcióit kapcsolja össze – különféle összeállításokat kínálva a felhasználók aktuális hangulatának, igényeinek megfelelően.

ENERGIZING csomagok: a következő lépés az intelligens komfortban 

Újdonságnak számítanak az ENERGIZING COACH funkciókat tartalmazó ENERGIZING csomagok. Az intelligens algoritmusokon alapuló szolgáltatás személyre szabott programokat képes összeállítani. A 2019-es Las Vegas-i CES rendezvényen az új CLA mellett világpremierjét ünnepeli a Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch okosóra is: amennyiben a járművezető ezt az okosórát, vagy egy, a rendszerrel kompatibilis Garmin® eszközt hord, majd pedig összekapcsolja azt a gépjárművel, az ENERGIZING COACH az óra adatai alapján szabja személyre az ENERGIZING funkciókat. A funkció célja az, hogy akár fokozottan stresszes állapot esetén, vagy akár hosszú, monoton utak alkalmával is jobb közérzete legyen a vezetőnek a relaxáló programok hatására és kipihenten érje el úti célját. A járművel összekapcsolt Garmin okoseszköz által regisztrált pulzus is megjeleníthető a médiakijelzőn.

Aerodinamika: intelligens megoldások, egyedülálló légellenállási együttható

Az új CLA fejlesztése során a szakértők rengeteg szimulációt végeztek az aerodinamika finomhangolása érdekében, még mielőtt megtörténtek volna az első éles, szélcsatornás mérések. A rendkívül pontos és élethű szimulációkat a számítógépes technológia fejlődése tette lehetővé, és ez a módszer igen hatékony megoldásnak bizonyult a fejlesztés során.

A szimulációk jelentős előnye a hagyományos szélcsatornás tesztekkel szemben az, hogy egy-egy formai változtatás hatása sokkal gyorsabban megvizsgálható aerodinamikai aspektusból, hiszen nem szükséges minden változtatáshoz fizikai modellt készíteni. Az új CLA 0,23-as légellenállási együtthatója (cw-értéke) továbbra is egyedülállóan alacsony. Az egyedi dizájn mellett a karosszéria minden eleme a kiváló légellenállás jegyében született, de még a kerekek megrajzolásakor is kiemelkedően fontos szempont volt az optimális aerodinamika; a legjobb érték egyébként a speciális Aero felnikkel érhető el. Szintén a légellenállást hivatott javítani a CLA-hoz szériában járó hűtőrács mögötti kétrészes zsalurendszer és a szinte teljes alsó burkolat.

Intelligent Drive: biztonsági funkciók egyenesen az S-osztályból

Az új Mercedes-Benz CLA a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik kategóriájában. Egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek. Mindezeken felül a modell térkép- és navigációs adatokat is használ az asszisztens funkciókhoz. Így például a Vezetői Segédrendszerek Csomag részét képező DISTRONIC aktív követési távolságtartó asszisztens a járművezető kényelmét szolgálva az útvonalat is figyeli. További újdonság a modellben az Aktív vészmegállás asszisztens és az intuitív Aktív sávváltás asszisztens is.

Az új CLA esetében a szériafelszereltség részét képezi a Sebességkorlátozás asszisztens, az Aktív sávtartó asszisztens, illetve a kibővített Aktív fékasszisztens is. Utóbbi hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli, valamint felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is. Az Aktív sávtartó asszisztens 60-200 km/h között a kormánykerék vibrálásával figyelmezteti a járművezetőt a véletlenszerű sávelhagyásra, elmaradó kormányzási reakció esetén pedig egyoldali fékezéssel tereli vissza az autót a forgalmi sávba.

A Mercedes-Benz CLA biztonsági rendszerét a gyártó vadonatúj járműbiztonsági technológiai központjában (TFS) fejlesztették. Az autó strukturális kialakításakor a korábbi, valós balesetekből összegyűjtött tapasztalatokat is felhasználták a tervezők. Biztonsági szempontból a karosszéria lelke az ütközés irányától függetlenül rendkívül stabil utascella, amelyet nagyszilárdságú acél felhasználásával alakítottak ki.

Az első üléseknél a szériafelszereltség részét képezik a hárompontos biztonsági övek, az övfeszítők és az överő-határolók. A PRE-SAFE® utasvédelmi rendszerrel kombinálva a vezető és az első utas oldalán reverzibilis övfeszítők találhatók. A hátsó sorban a külső ülések szintén hárompontos biztonsági övekkel, övfeszítőkkel és överő-határolókkal vannak felszerelve. Az új CLA-hoz szériában járnak a frontlégzsákok, az első oldallégzsákok, a függönylégzsákok valamint a vezetőoldali térdlégzsák is. A Vezetői Segédrendszerek csomag részét alkotó PRE-SAFE PLUS® a ráfutásos baleseteket képes felismerni: veszély esetén az ütközés előtt aktiválja a féket, amivel csökkenti az előregurulásból adódó járulékos balesetek kockázatát.