Interjú a Team Suzuki két ászával

Gp-King: Először is nagyon örülök a találkozásnak, köszönöm az értékes idődet. Rajongóid üvözölnek a Suzuki-tól és a Motul-tól egyaránt. Először is, hogy van a törött csuklód?
 Alex Rins: Még mindig érzek egy kis fájdalmat, főként a gyors irányváltásoknál, mint például az utolsó 2 kanyarban itt az asseni pályán. Összességében azonban sokkal jobb, mint a Sachsenringen volt előző hétvégén..
Gp-King: Úgy érzed, hogy végig tudod csinálni a teljes versenytávot száraz körülmények esetén is? Úgy gondolom, a vizes pálya fizikailag könnyebb lenne számodra.
 Alex Rins: Nedves pályán valóban egy kicsit jobb, de pénteken kipróbálhattam magam vizes és száraz körülmények között is. Nedves pályán nem a maximumon motorozol, óvatosabb, simább a motorozás. Mentem azonban 7 kört száraz körülmények között is és elégedett voltam a teljesítményemmel.  
Gp-King: Nagyon jó ezt hallani, a 4. leggyorsabb idő hihetetlen ilyen körülmények között. Számoltad a csonttöréseidet, amiket a versenyzői pályafutásod során elszenvedtél?
 Alex Rins: Nem, nem számoltam. Sok volt belőlük elég sok, legalábbis egy átlag emberhez képest, de szerencsés vagyok, mert ugyan voltak sérüléseim, több csontom is eltört, de nem rendkívül sok. Eltörtek már a kulcscsontok, a vállam, néhány ujjam, mindkét csuklóm, a lábam ..
Gp-King: Kevin Schwantz, aki mindannyiunk számára valódi hős, részben sérülései miatt kellett, hogy abbahagyja a versenyzést. A mai napig érzékenyek törött csontjai, főként időjárás változásra érzékenyek. Beszéljünk életed első futamgyőzelméről, még gyerekkorodban. Hány éves voltál, hol történt, hogyan történt, mire emlékszel ebből?
 Alex Rins: A világbajnokságon 2013-ban Austinban a Moto3-ban.
Gp-King: Úgy értem, az igazi első.  Amikor még kisgyerek voltál.
 Alex Rins: Amikor még kisgyerek voltam, talán 6-7 éves, néhány kisebb kategóriában a Katalán bajnokságban szereztem első győzelmeimet.
Gp-King: A családodon kívül tudnál említeni olyan személyt, mentort, aki elsőként látta benned a tehetséget? Elárulod nekünk, ki volt az első komoly támogatód a családodon kívül?
 Alex Rins: Azért vagyok itt a Motogp-ben, mert nagyon keményen dolgoztam, de volt egy nagyon fontos ember az életemben, aki a mentorom volt, aki nagyon bízott bennem, Emilio Alzamora. A csapatában versenyeztem 2008-2014 között, ő tette lehetővé, hogy a világbajnokságon versenyezzek. A legjobb eredményünk egy 2. hely volt a bajnokságban. 2015-2016-ban pedig 2. és 3. helyezést értünk el a Moto2-es kategóriában.
Gp-King: Sokan kíváncsiak arra, hogy a Gp versenyzők utcai motorokkal is közlekednek-e? Némelyiküknek motoros jogosítványa sincs, mások rendszeresen motoroznak utcán. Szóval, te melyik kategóriába tartozol? 
 Alex Rins: Igen, motorozok utcán, vannak utcai motorjaim. Van egy Suzuki Address robogóm, egy BMW 1250 GS-em, és egy hónapja vettem egy Harley Davidson-t. Szeretek a közutakon motorozni, Andorrában sok szép út van, kanyargós hegyi szerpentinek.  
Gp-King: Szóval élvezed a motorozást a versenykényszer nélkül!
 Alex Rins: Igen, imádom!
Gp-King: OK! Tudjuk, hogy most minden hétvégén verseny van, a naptáratok nagyon zsúfolt, de hogyan férnek bele az idődbe az edzések? Milyen edzésmunkát végzel a szezonon kívül? 
 Alex Rins: Ez a körülményektől függ. Télen inkább motocross edzéseket tartok, nyáron pedig kis Ovale motorral, 600-as ssp motorral edzek. A gokartos pályanapokat is kedvelem, ez segít a kondíció megtartásában. Általában heti 1-2 nap tartok motoros edzéseket. 
Gp-King: Mi a helyzet a fizikai állapotoddal, hogyan edzel? Milyen kardió edzéseket csinálsz?  Inkább futsz vagy biciklizel? Mi a helyzet a konditermes edzésekkel?
 Alex Rins: A versenyek közötti szabad heteken sok időt töltök az edzőteremben, hogy a Motogp motorozáshoz szükséges izmokat építsem. Télen az edzőterem mellett hegyi síeléssel is kiegészítem az edzéseim, de gyakran úszom is, alkalmanként 1,5-2 kilométert.
Gp-King: Úgy tűnik, hogy az idei motor egy kicsit jobban illik motorozási stílusodhoz, mint az előző évek motorjai. Mit változtattak az idei motoron? Az üléspozíció, a súlyelosztás? A szezon elején, egészen addig a szomorú hír bejelentéséig, hogy a Suzuki jövőre kivonul a Motogp kategóriából, az eredményeid nagyon jól alakultak. 
 Alex Rins: Igen, az idei motor erősebb, és jól illik hozzám. Számomra ez egy jobb motor, mint a tavalyi, a szezon elejétől magaménak érzem a 2022-es GSX-RR-t.
Gp-King: A Suzuki csapat körül kialakult helyzetről is kérdeznem kell téged. Hogyan tudod kezelni a helyzetet, hiszen tudjuk, hogy szeretett csapatod befejezi az idei szezon végén? Tudjuk, hogy profi versenyző vagy, de van valaki, aki segít neked mentálisan?
 Alex Rins: Igen, nagyon nehéz kezelni ezt a helyzetet, amikor jó helyen vagy, jól teljesítesz és a csapatod elhatározza, hogy nem folytatja tovább. Nem beszélve arról a teherről, hogy találni kell egy új csapatot a MotoGp-ben ahol folytathatom a versenyzést. Van a csapatnak egy trénere, aki segít ennek a helyzetnek a feldolgozásában.
Gp-King: A versenyek után rendszeresen beszélgetsz vele?
 Alex Rins: Igen, sokat segít nekem, folyamatosan tartjuk a kapcsolatot.
Gp-King: Mi a titka a Suzukinak? Mit vinnél át ebből a csapatból a következőbe, ha választhatnál?
 Alex Rins: Az embereimet vinném magammal. A szerelőimet, a mérnökeimet. Nagyon jó a kapcsolat és nagyon jó velük dolgozni. Szerencsés voltam, hogy ilyen emberekkel dolgozhattam, ha tehetném, nem változtatnék semmit. Szóval, szeretném őket magammal vinni, de sajnos nem megy. Az új csapatom ezt már tudomásomra hozta, sajnos nincs rá lehetőség. 
Gp-King: Még egy érdekes kérdés: Ha lenne egy varázspálcám, és odaadhatnám neked a jövő évi motorodat, melyiket választanád legszívesebben a rajtrácsról? Melyik áll a legközelebb a vezetési stílusodhoz, melyik motorban van meg az a képesség, ami számodra a legfontosabb lenne?
 Alex Rins: Azt hiszem, olyan versenyző vagyok, aki elég jól tud alkalmazkodni. Egy gyári motorral remélem, hogy a jövőben nagy dolgokra leszek képes. A Motogp-ben nagyon magas a színvonal, és a motorok bármennyire különböznek is, nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. Szóval, ha azt kérdezed, hogy mit választanék jövőre a rajtrácsról, nehéz válaszolni, a különbségek nagyon apróak. Az biztos, hogy mind a mai napig van jobb hátsó ültető szettel pályára küldött versenygép. Szóval a különbségek kicsik, de a jelentőségük a kiélezett verseny miatt annál nagyobb. 
Gp-King: Igen, de tudod, hogy az ültető szettekkel lehetnek gondok, főleg a sokak által most csiszolgatott automatikus változattal.
 Alex Rins: Igen, de az ő készülékeik még mindig jobban működnek, mint a miénk néhány pályán. 
Gp-King: Tehát V4 vagy sor4 számodra a megfelelőbb?
 Alex Rins: Nincs esélyem sor4- re a következő évben, bár ha őszinte akarok lenni, az adatokat összehasonlítva én olyan versenyző vagyok, aki a kanyarban nagyon sokáig fékez, és a V4-es motorral ez többé-kevésbé ebben a stílusban kell motorozni.
Gp-King: Talán tudod, hogy Magyarország 2024-től Motogp verseny rendezését tervezi, egy új versenypályán. Az utánpótlásban is vannak tehetségeink, a Northern Talent Cup-ban ezen a hétvégén is az elejébe várjuk a fiúkat. Mit mondanál nekik, mi volt az a fontos tényező, mi volt a különbség közted, és azok között a srácok között, akik együtt versenyeztek veled annak idején, de nem tudtak bekerülni a király kategóriába?
 Alex Rins: Nem tudom, nem tudom. De azt hiszem, talán a tehetség. A munkamódszer, az elhivatottság. Amikor gyerek vagy, keményen kell dolgoznod, és hinned kell magadban. Azt hiszem, ez a két dolog a legfontosabb.
Gp-King: Kis szabály elemzésre kérnélek. Az utolsó körben történő műfűre motorozásra és az azt követő büntetésre gondolok. Ez a Northern Talent Cup futamokon is megjelenik. Mit gondolsz erről a szabályról? Ha 5 alkalommal mész ki a zöldre, akkor büntetést kapsz, ez rendben van. De mi van akkor, ha soha nem hagyod el a pályát, de az utolsó körben kiszorítanak, vagy elzárják előtted a pályát, és az értékelésnél automatikusan veszítesz egy pozíciót. Mi a véleményed? Meg kellene változtatni ezt a szabályt? Beszéltek erről a Safety Comission megbeszéléseken?
 Alex Rins: Beszélünk erről a biztonsági bizottságban. Újabban több aszfalt van a szegélykövön kívül. Korábban, amikor ez a zöld terület természetes fű volt, senki sem használta a pálya azon részét. Így volt igaz?  ( Alex nevet…) 
Gp-King: Igen, tudom, a természetes fű abban a pillanatban büntet, amint ráhajtasz. De én arról az utolsó körös dologról beszélek…
 Alex Rins: Igen, de előtte senki sem érintette a füvet.
Gp-King: (Nevetve… ) Igen, de tudod, vannak különböző vélemények! 
 Alex Rins: Én olyan versenyző vagyok, aki szerint korábban senki sem használta a füvet, mert veszélyes volt. Oké, ha néha megtörténik, kimennek a műfűves részre, az rendben van, de ami a Moto3-ban megy, az szabályellenes.
Gp-King: Mit tegyen egy versenyző, ha kiszorítják, és nincs hova mennie?
 Alex Rins: Vegye vissza a gázt… ez egyszerű!
Gp-King: Oké, elmondom a fiatal srácoknak a tanácsodat! Még egy dolog, kérlek vigyázz magadra, mert a feleségem az egyik legnagyobb rajongód, szóval jobb, ha vigyázol! Suzukis és Motulos rajongóid nevében erős folytatást kívánok a szezon második felére. Köszönöm a beszélgetést!
 Alex Rins: Rins: Köszönöm szépen!