Ioniq 6 “időutazás” a kamera előtt

Egy másik korszakból származó formatervezés, amely úgy vonzza a vonalakat, mintha egyetlen lökettel rajzolnák, és ez olyan szürreális, mint egy tudományos fantasztikus film. Senki sem lepődne meg, ha egy Blade Runner bejutna az autóba. Ehelyett ott van Esther Haase. Az Ioniq 6 előtt áll, azt hiszi, eléri a kamerát. Mellette egy táncos ül a földön, nyújtva, felkészülve a megbízására. A fotós rögzíti Hyundai Ioniq 6 egy cyberpunk világban, amelyben ez az autó és a táncos játszik a fő szerepeket. Nézzük egy kicsit vissza a filmet: Londonban egy fotóstúdióban vagyunk, ahol Esther Haase először találkozik a vadonatúj Ioniq 6-tal. Ott is: Eduardo Ramírez, a külső tervezés vezetője. Együtt ötletgyűjtést készítenek az Ioniq familyon kamera legújabb tagjának rögzítéséről. Az Ioniq 5 előkészítette az utat, segítve magát a Hyundaiposition-t; Az Ioniq 6 volt a következő lépés, átgondolva a mobilitás jelentését, és vezető szerepet tölt be a jövőbeli mobilitási megoldásokban. A holnap elképzelése a modernitás és az emberiség, a fenntarthatóság, az ésszerű hatékonyság és a személyes tér. Esther Haase megközelíti a járművet, átveszi a tervezést, észreveszi a részleteket. Az elektromos szedán sziluettje emlékeztet a Streamline Moderne aerodinamikai formáira,az 1920-as években kialakult tervezési stílus, amely elsősorban a dolgok funkcionalitásának és hatékonyságának javításával foglalkozott, amelynek fő eredménye a levegőállóság csökkentése.

“ De ez csak a külső benyomás. Gyorsan rájöttem, hogy arról szól, hogyan élünk ma, hogyan mozogunk. A modern mobilitásról szól. ” Eduardo Ramírez hozzáteszi: “ A forma követi a funkciót. Ez a jó formatervezés alapja. ” Ebben az esetben ez azt jelenti: ami úgy néz ki, mint a teljesítmény, elsősorban hatékonyságot teremt. Minél könnyebben áramolhat a levegő a jármű körül, annál alacsonyabb az energiafogyasztás és annál nagyobb a hatótávolság. És a jármű felépítése, hosszú tengelytávjával és ívelt kupolájával, teljesen új belső kialakítást tesz lehetővé. Kényelmes és tágas rejtekhely a kerekeken, magánterület a modern világban. “ Most hiányzik egy házimozi, ” Esther Haase spontán megjegyzi. Megérinti a belső burkolatot, az üléshuzatot. “ Minden részletben hangsúlyoztuk a fenntarthatóságot – magyarázza Ramírez. Újrahasznosított halászhálók a szőnyegek számára,szerves gumi a műszerfalhoz, lakk növényi olajokból az ajtópanelekhez. “ Természetesen egy autó sokkal több, mint funkcionális tárgy, ” mondja a fotós. “Érzelmi termék. Teljesen és teljesen. Miért van ez? Mert egy autó önmagának ábrázolása. ” Egy pillanatra visszatükröződik, majd folytatja: “ Ez az ötlet, hogy az autó önmagának része, sok tudományos fantasztikus világban megtalálható, mint például a Transformers-ben. Aztán itt és most állok ennek az autónak a előtt, és sok jövőt látok benne, látom ezt a cyberpunk ötletet. ” Megacities háttérként. “ Gondolok ezekre a hihetetlen városokra, mint Szöul, éjszakai fényes világukkal. És akkor ott van ez a fényes fémes autó, belső lámpákkal, amelyek látszólag szikrákat bocsátanak ki. Ismeri Zoë Kravitzt mint Catwoman-t? Nagyon modern karaktert játszik,egy nő, aki a saját dolgait csinálja. Szeretem az erejét, függetlenségét, az egész rock ’ n ’ roll hangulatát. Ezt az érzést akarom létrehozni. ”

A kép formálódni kezd: a jármű összeolvad a várossal, a főszereplő kifejező táncos. Esther Haase mindent tud a táncról. Maga profi táncosként képzett, és két évig fellépett a színpadon, mielőtt a fényképezéshez fordult. “ A mozgás erejéről szól. Az ugrásra való készség. Számomra ez az autó alakját képviseli: az áramvonal meghosszabbítása az ugró emberi testön keresztül, a ruházatban, ennek a dinamikának a részévé válik. ”Eduardo Ramírez azt akarja tudni, honnan származik még inspirációja, amikor nem magyarázta el neki futurisztikus autóját. “ Filmek és könyvek. Szeretem a történeteket. De inspirációt is találok a föld alatt. A metró és építészete önmagában inspiráló. A hosszú folyosók, a mozgólépcsők, az emberek patakjai.Folyamatosan figyeltem a – -et, és tudatosan gyűjtök ötleteket. Tegnap láttam, hogy három ember ül egymás mellett, három teljesen különböző karakter, de egymás mellett ülve. Ez önmagában műalkotássá vált. Mint például a vázlatok. Ez izgalmas – mondja Esther Haase, rámutatva a rajzokra, amelyeket Eduardo Ramírez magával hozott. ” Ezek valódi műalkotások. Kiállításokon mutatják be őket? ”Ez azonban nem lenne a célja. “Ötleteink illusztrálására készültek, és szigorúan bizalmasak a fejlesztési folyamat során – magyarázza Ramírez. “ De most, hogy az autót leleplezték, megmutathatjuk nekik. ” És éppen így, az Ioniq 6 új fejezetet kap. Filmes szempontból: az előszó. De ez egy másik történet.három teljesen különböző karakter, de egymás mellett ülve. Ez önmagában műalkotássá vált. Mint például a vázlatok. Ez izgalmas – mondja Esther Haase, rámutatva a rajzokra, amelyeket Eduardo Ramírez magával hozott. ” Ezek valódi műalkotások. Kiállításokon mutatják be őket? ”Ez azonban nem lenne a célja. “Ötleteink illusztrálására készültek, és szigorúan bizalmasak a fejlesztési folyamat során – magyarázza Ramírez. “ De most, hogy az autót leleplezték, megmutathatjuk nekik. ” És éppen így, az Ioniq 6 új fejezetet kap. Filmes szempontból: az előszó. De ez egy másik történet.három teljesen különböző karakter, de egymás mellett ülve. Ez önmagában műalkotássá vált. Mint például a vázlatok. Ez izgalmas – mondja Esther Haase, rámutatva a rajzokra, amelyeket Eduardo Ramírez magával hozott. ” Ezek valódi műalkotások. Kiállításokon mutatják be őket? ”Ez azonban nem lenne a célja. “Ötleteink illusztrálására készültek, és szigorúan bizalmasak a fejlesztési folyamat során – magyarázza Ramírez. “ De most, hogy az autót leleplezték, megmutathatjuk nekik. ” És éppen így, az Ioniq 6 új fejezetet kap. Filmes szempontból: az előszó. De ez egy másik történet.“ Ezek valódi műalkotások. Kiállításokon mutatják be őket? ”Ez azonban nem lenne a célja. “Ötleteink illusztrálására készültek, és szigorúan bizalmasak a fejlesztési folyamat során – magyarázza Ramírez. “ De most, hogy az autót leleplezték, megmutathatjuk nekik. ” És éppen így, az Ioniq 6 új fejezetet kap. Filmes szempontból: az előszó. De ez egy másik történet.“ Ezek valódi műalkotások. Kiállításokon mutatják be őket? ”Ez azonban nem lenne a célja. “Ötleteink illusztrálására készültek, és szigorúan bizalmasak a fejlesztési folyamat során – magyarázza Ramírez. “ De most, hogy az autót leleplezték, megmutathatjuk nekik. ” És éppen így, az Ioniq 6 új fejezetet kap. Filmes szempontból: az előszó. De ez egy másik történet.

Esther Haase 1966-ban született Brémenben, egy művész lánya, valamint a fotózás és a formatervezés professzora. A klasszikus tánc szakképzése után két évig fellépett a színpadon, mielőtt a grafikai tervezést tanulmányozta, különös tekintettel a fényképezésre. 1993 óta kamerájával és kreatív ötletekkel teli fejjel táncol a világ minden tájáról. A nemzetközi kereskedelmi és kiadói ügyfelek, kiállítások és számos saját kiadványa, köztük a Sexy Bookand Short Stories, mind hozzájárultak Esther Haase növekvő sikeréhez. Hyundai számára, inspirálta a vadonatúj Ioniq 6 – -et, és hagyta, hogy művészi látása az autót egy cyberpunk világba szállítsa, ahol az ésszerű esztétika a hatalom révén új kifejezési formába kerül tánc.

Fotó: David Goldman
autodesignmagazine.com