Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Iparági partnerség az egyedi igények szolgálatában

Posted on 2017.10.13.2020.05.08. By AztaCARom

Egyre szorosabb a hazai piaci együttműködés az Eckerle Industrie Kft. és az Aventics Hungary Kft. között. A kiskőrösi célgép gyártó egység és az egri pneumatika üzem sikeres kooperációja számos közös részvételű szakmai rendezvényben, fejlesztésben, egyetemi projektekben, valamint egy évtizednyi eredményes munkában mutatkozik meg.

Az Eckerle Magyarország kiskőrösi üzemegységének egyik fő profilja a legkülönbözőbb megrendelői igényekhez igazított célgépek gyártása. Berendezéseikbe az AVENTICS hazai gyártású termékeit építik be, így a vállalat kapcsolata az egyedi pneumatika megoldások szakértőivel a minőségi technológián alapul. „Büszkék vagyunk rá, hogy régóta fennálló kooperációnk az egri üzemmel olajozottan működik. Cégünk mindig hiteles információszolgáltatást, valamint gyors és maximális támogatást kap az AVENTICS magyarországi csapatától” – mondta el Hubina Péter, az Eckerle cégcsoport európai automatizálási vezetője.

Mára a két cég együttműködésének jelképévé vált az Aventics Hungary Kft. részére gyártott CCC hengerprés, mivel az egri pneumatikagyártó az Eckerle által készített célgépekkel állítja elő pneumatikus egységeit. Ennek a présnek a megtervezésével és az első egység kivitelezésével 2014-ben bízta meg az AVENTICS Hungary az Eckerle Industrie Kft.-t, melynek fő célja a CCC pneumatikus hengerek speciális szerszámmal történő leperemezése volt. A kiskőrösi mérnököknek egy olyan ergonomikus célgépet kellett kialakítaniuk, mellyel egy termékcsalád teljes termékskálája legyártható, a szerszámok beállása automatikusan megtörténik, mindemellett pedig a teljes körű szervizszolgáltatás is biztosított. Az új, univerzálisan használható, nem végtermék-specifikus présnek a selejtszámot csökkentenie – lehetőség szerint nullára -, a gyártóeszköz pontosságát és megbízhatóságát pedig maximálisan növelnie kellett. További követelmény volt a hengerek azonosítása is, amit a rajtuk elhelyezett vonalkódok segítségével kellett megoldani a tervezés során.

Számos műszaki kihívásra kellett megoldást találni a feleknek a projekt során: az AVENTICS Hungary számára az ergonómiai tulajdonságok meghatározóak voltak, a prés méretének azonban az egri üzem helyigénye szabott határt. A présfülke helyzetét és méretét munkavédelmi-, illetve gyártásoptimalizálási szempontok befolyásolták. Az egyedi igények figyelembe vétele mellett, az Eckerle Industrie Kft. munkatársai standard elemek használatával igyekeztek a költséghatékonyságot is szem előtt tartani. Ennek fényében a biztonsági perifériák kezelését is – a biztonsági elemek nagy száma miatt – költségtakarékossági okokból egy biztonsági PLC-vel oldották meg. A présgép több üzemmóddal rendelkezik, melyeknél eltérő biztonsági körök aktívak, így a végrehajtó elemeket is ezeknek megfelelően kell működtetni.

A mindkét cég által elfogadott, végső műszaki konstrukció többszöri egyeztetés és terhelés-szimuláció eredményeképpen jött létre, melynek köszönhetően az első célgép üzembe helyezése 2015 áprilisában történt, ami azóta is folyamatosan termel. A második egység átvétele és üzembe helyezése idén szeptemberben valósult meg.

„Mérnök kollégáink örömmel használják a pontos út- és erőmérés adta lehetőségeket. A CCC hengerprés segítségével precízebben tudnak visszajelzéseket nyerni, elemzéseket készíteni, és reagálni egy folyamat paramétereire – vélekedik Hegymegi István, az Aventics Hungary Kft. értékesítési vezetője. A szerszám használata nélkül végrehajtható készülékcserék továbbá lehetővé teszik akár az egydarabos vevői igények gyors és gazdaságos teljesítését is, az új szerelősorok felállításával pedig házon belüli kapacitásait menedzseli a pneumatika üzem.

Új megoldás a robotikában

Rendre jelennek meg napjainkban a legmodernebb fejlesztések, valamint a legújabb gyártók az ipari robotizálás területén. 2016-ban a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karán célul tűzték ki egy olyan robotkar fizikai modelljének megtervezését és kivitelezését, mely alkalmas lehet ipari felhasználásra és további fejlesztések alapját is képezi. Ehhez az intézmény olyan hazai partnereket keresett, akik képesek magas minőséggel megfelelni a robotikában elvárt nagyfokú pontosságnak, így a projekt az Aventics Hungary Kft. és az Eckerle Industrie Kft. közös támogatásával valósult meg.

A koncepció lényege egy olyan pneumatikus, mesterséges izmok által működtetett, három szabadságfokú robotkar megtervezése volt, melynél a meghajtás nem a vázon helyezkedik el, hanem attól függetlenül, egy külön egységben kap helyet. A mechanikai tervezéstől a pneumatikus rendszeren át, a villamos kapcsolásig az Egyetem teljesen saját fejlesztéséről beszélhetünk. A pneumatikus egység magját az AVENTICS által forgalmazott ED02 típusú proporcionális szelepek adják, lehetővé téve az izmok gyors és precíz működtetését. Az ezekben lévő nyomás növelésével a pneumatikus izmok összehúzódnak és megfeszülnek, nyomás csökkenésével pedig elernyednek és megnyúlnak. A robotkaron található bowdeneket ezek a változások mozgatják fokozatmentesen.

„Nagy örömmel támogattuk a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak munkáját – nyilatkozta Hegymegi István, az Aventics Hungary Kft. értékesítési vezetője. Hozzátette, hogy a robotkar-projektben számos fejlesztési potenciál rejlik, ami a pneumatikus hajtásnak köszönhetően alkalmas lehet például robbanásveszélyes környezetben történő alkalmazásra is. A külön elhelyezett “motor” modularitást tesz lehetővé, így a robot maximális teljesítményének növelése pedig az izmok nagyobb méretre cserélésével könnyen megoldható.

Ugyan még nem a közeljövőben várható a fejlesztés alkalmazása a kapcsolódó iparágakban, de megoldásukkal a mérnökhallgatók már most megalapozták sikereiket. Ezt az Egyetem csapatának Országos Tudományos Diákköri Konferencián, robottechnika szekcióban elért dobogós helyezése is bizonyítja.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:AVENTICS

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Wirtmann tizedik bajnok évére készül
Next Post: Kazár Miklós: „Emlékezetes premierre vágyom!”

Kapcsolódó cikkek

  • Sikeresen vizsgázott Weisz Fanni Ctrl+C - Ctrl+V
  • A hazai turizmusra alapozta kampányát a Toyota Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kamionbalesetnél mentettek, majd profi testépítővel edzettek a csepeli tűzoltók Hírek
  • Egyszerűsödik a jogosítványszerzés buszra Ctrl+C - Ctrl+V
  • Felveszi a kesztyűt az illegális szemetelőkkel szemben a MÁV Hírek
  • Ezer lóerő fölött a Supra Eurofighter Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT