Ismét tarolt a Toyota-csoport
Európa egyik legnagyobb közönségszavazásán is sikert aratott a márka
A brit Auto Express szaklap éves olvasói szavazásán nem kevesebb mint öt Driver Power-kategóriagyőzelmet arattak a Toyota és a Lexus modelljei.
Nagy-Britannia vezető autós szaklapja, az AutoExpress 2001 óta adja ki azt a Driver Power vezetőelégedettségi listát, amelyen az év száz legjobb tulajdonosi élményét kínáló autóját rangsorolja. A felmérés valós felhasználók mindennapi tapasztalatait veszi figyelembe, kilenc részterületen minősítve az autó teljesítményét, a helykínálattól a vezethetőségig, a fenntartási költségektől a megbízhatóságig, az elektronikus és szórakoztató szolgáltatásoktól a biztonságig.
A Toyota és a Lexus típusai hagyományosan az élmezőnyben zárják a vetélkedést, és ez idén is így történt: a szervezők 16 piaci kategóriában hirdettek győztest; kettőben a Lexus, háromban pedig (az egész felmérés legmeggyőzőbb márkájaként) a Toyota került az élre.
A városi törpeautók körében ugyanaz a Toyota Aygo bizonyult a legjobbnak, amelyet a nemzetközi Best Cars közönségszavazás magyarországi tagozatán a hazai autórajongók szintén kategóriája legjobbjának kiáltottak ki. Az Aygo tulajdonosai szuperlatívuszokban beszéltek az autó dizájnjáról és összeszerelési minőségéről, valamint a fenntartási költségekről. Külön elismerést kapott a könnyen és egyértelműen kezelhető infotainment (szórakoztató és tájékoztató) rendszer, és bár kisméretű autóról van szó, a tulajdonosok nagyra értékelték az utastér kényelmét. Meghibásodás gyakorlatilag nem fordult elő, a tulajdonosok mindössze öt százaléka számolt be kisebb problémáról.
Az alsó-középkategóriás családi autók (ez Európa hagyományosan legnagyobb, legnehezebben meghódítható szegmense) körében a Toyota Prius érte el a legkiválóbb összesített eredményt, olyan kultikus ellenfeleket előzve meg, mint a Volkswagen Golf, a Ford Focus vagy a Škoda Octavia. A vásárlók szívét elsősorban a kifinomult benzin-elektromos erőforrás, a CVT sebességváltó működése, valamint az ezekből adódó, rendkívüli takarékosság hódította meg. Az összesített listán a negyedik helyen végző autó vezethetősége, megbízhatósága és szervizköltségei (ez az indítómotor nélkül működő, a mechanikus fék helyett többnyire elektromos regeneratív lassítást alkalmazó full hibridek egyik legfontosabb aduja) szintén az átlagosnál nagyobb elégedettségre adott okot.
Szintén Toyota-győzelem született a kompakt buszlimuzinok kategóriájában. A Toyota Verso kiemelkedő helykínálatának, felülmúlhatatlan praktikumának és utazási kényelmének köszönhette helyezését; emellett megbízhatónak, kiválóan összeszereltnek és igen tartósnak (fontos szempont egy kisgyerekes családokra tervezett autónál!) bizonyult, mint minden Toyota. Hogy ezen felül még biztonságos és élvezetesen vezethető is, az már csak hab volt a tortán.
Manapság persze egyre többen választanak szabadidőjárművet Európában is, és ha a prémium szegmensben keresnek maguknak autót, a Lexus típusaival lesznek a legboldogabbak – legalábbis a Driver Power felmérés ezt mutatja.
A középkategóriában a Lexus NX, a felsőkategóriában pedig a Lexus RX diadalmaskodott a vevőelégedettségi felmérés élén. Utóbbi az abszolút ötödik helyen zárta a minősítést, közvetlenül a Toyota Prius mögött, és a prémium kategóriára jellemző vételáron kívül nem sok kifogásolni valót találtak rajta a felhasználók.
Tárolóhelyek sokasága, kiváló infotainment szolgáltatások, gyermekbarát megoldások társulnak a szabadidőjárművekre általában jellemző praktikumhoz és sokoldalúsághoz, valamint a Lexustól megszokott kifinomultsághoz. Kisebbik testvére, az NX gyakorlatilag egy kategóriával lejjebb ismétli meg az RX bravúrját: a teljes felmérés összesített hatodik legjobb autója dinamikus formatervével, felülmúlhatatlan összeszerelési minőségével, valamint az RX szintjén lévő belső kidolgozásával hódít.
Képek: Toyota, Lexus