Ismét utcára vonultak a madridi taxisták az alternatív közösségi személyszállítás korlátozásáért

Fehér Krisztina, az MTI tudósítója jelenti:
    Az alternatív közösségi személyszállítás (Uber, Cabify) korlátozásáért vonultak utcára ismét a madridi taxisok szerdán.

    Három nagy taxisszervezet felhívására a belvárosi megmozduláson több százan követelték a törvényi szabályozás azonnali végrehajtását, amely 30 taxisonként egy úgynevezett VTC-engedély kiadását teszi lehetővé. 
  

  Ez az a hatósági dokumentum, amelyet a közösségi személyszállítást végző sofőröknek be kell szerezniük a munkavégzéshez Spanyolországban.
  

  A törvényi előírással szemben azonban a spanyol fővárosban 16 ezer taxisra 6300 VTC-engedély jut – érvelt a tüntetésen a sajtónak nyilatkozva Miguel Angel Leal, a La Gremial nevű taxisszervezet elnöke.
   

 Hozzátette: a jövő héten a különböző taxisszervezetek megkérdezik tagjaikat arról, hogy határozatlan idejű sztrájkba lépjenek-e, ha követelésüket nem teljesíti a madridi autonóm kormány.
   

 Julio Sanz, az FPTM nevű szervezet elnöke elmondta: tudják, hogy ezt az arányt nem lehet egyik napról a másikra elérni, de a kérdés most az, hogy van-e egyáltalán politikai szándék annak megvalósítására.
   

 A madridi autonóm kormány bejelentette: munkamegbeszélésre hívta január 15-ére a taxisszervezeteket.
 

   Madrid mellett Barcelonában is újabb tiltakozó akciókat fontolgatnak a taxisok, ők azonban azt kívánják elérni, hogy a katalán kormány további szigorításokat fogadjon el.
   

 Követelik, hogy kötelező legyen a 12 vagy 24 órával korábbi előrendelés az alternatív közösségi személyszállítást kínáló cégek szolgáltatásaira, valamint a VTC-autóknak egy-egy fuvar után vissza kelljen térniük a bázisukra mielőtt új utast vesznek fel. 
  

  Eduardo Martín, a VTC-szolgáltatók érdekképviseletét ellátó Unauto elnöke szerint a barcelonai taxisok követeléseinek teljesítése egyet jelentene az alternatív szolgáltatások megszüntetésével.
  

  Véleménye szerint jogszerűen ezeket a követeléseket nem is lehet bevezetni a következő négy évben, ugyanis a spanyol kormány októberben megszületett rendelete ennyi türelmi idővel adja a helyi kormányoknak és önkormányzatoknak az alternatív közösségi személyszállítás szabályozását.
   

 Július végén csaknem egy hétig tartó sztrájkot tartottak a taxisok több spanyol városban, követelve, hogy az illetékes fejlesztési minisztérium garantálja a törvényi előírások betartását, mert a megengedettnél több Uber és Cabify autó működik, továbbá szerintük az ágazatban a követelmények nem egyformák, így a verseny nem tisztességes.    
   

 A taxisok tiltakozása több alkalommal is erőszakos cselekményekbe fordult, a spanyol rendőrséghez több mint 60 feljelentés érkezett Uber vagy Cabify sofőröktől az őket ért fizikai agresszió vagy az autójuk megrongálása miatt.
   

 A sztrájknak az vetett véget, hogy a szaktárca elfogadta a taxisok fő követelését, és engedélyezte az alternatív szolgáltatók működésének helyi szabályozását azzal a kitétellel, hogy 2022-ig az aktuális állami szabályozás marad az irányadó.