Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Iszik és vezet!

Posted on 2017.10.11. By AztaCARom

A Nissan a vezetők kiszáradásának veszélyére hívja fel a figyelmet

  • A vezetők dehidratált állapotban több mint kétszer annyi hibát követnek el

  • A hibák száma megegyezik azzal, mintha a megengedett határértéknél magasabb lenne a véralkoholszintjük

  • A  vezetők kétharmada nem észleli a kiszáradás tünetei

  • A Lucas Ordonezzel a NISMO autóversenyzőjével készült videó egy innovatív autóipari technológiát mutat be – az izzadtságérzékelő szövetet

A Nissan arra bíztatja a vezetőket, hogy nézzenek a (vizes) üveg fenekére, és felhívja a figyelmet a kiszáradás közlekedésbiztonságra gyakorolt hatására.

Míg az alkoholos befolyásoltság alatti vezetés veszélyei közismertek, sokkal kevesebb szó esik arról, hogy milyen hatással van a kiszáradás a vezetőkre.

Egy 2015-ös tanulmány1 szerint, melyet a European Hydration Institute finanszírozott és az egyesült királyságbéli Loughborough Egyetem végzett el, a következő megállapításokat tette:

  • Azok a vezetők, akik mindössze egy korty (25 ml) vizet fogyasztottak óránként, több mint kétszer annyi hibát követtek el az úton, mint a folyadékpótlásról megfelelően gondoskodó társaik

  • A hibák száma megegyezett azzal, mint amennyit a 0,08 ezrelékes véralkoholszintű (a vezetésre vonatkozó korlát az Egyesült Királyságban) vezetők vétenek.

  • A hibák      között a késői fékezés, sodródás a sávon belül, sőt a sávelhagyás is      előfordult.

Mindemellett a vezetők körülbelül kétharmada nem képes felismerni a kiszáradás tüneteit, melyek a következők: fáradtság, szédülés, fejfájás, szájszárazság és lassabb reakcióidők.2

Ezek a problémák több víz fogyasztásával egyszerűen elkerülhetők. Egy 2013-as, két egyetem által közösen végzett tanulmány3 során megállapítást nyert, hogy 14%-kal gyorsabb volt a reakció azoknál, akik körülbelül fél liter vizet elfogyasztottak szellemi feladatok elvégzése előtt, mint azoké, akik nem vittek be folyadékot.

A Nissan erre alapozva egy innovatív megoldást mutatott be. Ma minden hatodik ember használ valamilyen hordható technológiát4, és a Nissan az egészségügyi iparágból vette az inspirációt, hogy elgondolkodjon a fejlett „intelligens” anyagok autóipari felhasználásának lehetőségein.

A holland Droog dizájncéggel együttműködve integrálta a SOAK nevű izzadtságérzékelő technológiát a Nissan Juke crossoverbe. A megoldás a Juke kormánykerekére és első üléseibe került, így egy egyszerű, mégis hatékony rendszer jött létre, mely figyelmezteti a vezetőket, ha vizet kell inniuk.

A SOAK bevonat rendkívül egyszerűen működik: ha izzadtsággal érintkezik – például egy ember kezével vagy ruháival testmozgás után – megváltozik a színe. Kiszáradás esetén a SOAK bevonat sárga színű, ha a hidratáltság szintje megfelelő, kék színre vált.

Lucas Ordonez a Nissan GT Academy korábbi győztese, aki ma a NISMO (Nissan Motororsport) versenyzője, egy a vezetés közbeni kiszáradás veszélyeire figyelmeztető videóban szerepel. Tekintse meg a videót itt:

Dr. Harj Chaggar, a NISMO orvosi tanácsadója a következőt tette hozzá: „A sportolók nagy része tisztában van a hidratálás fontosságával, azonban a sport világán kívül sok ember nem tudja, hogy milyen hatással van a kiszáradás a teljesítményre. Az autóba épített izzadtságérzékelő technológia innovatív módot kínál a problémák megelőzésére, hiszen közvetlenül a vezetőt figyelmezteti.”

Az innovatív SOAK technológia ötlete eredetileg a Droog kutatója, Paulien Routs agyából pattant ki.

Paulien így nyilatkozott: „Amikor megalkottam a SOAK technológiát, úgy gondoltam, a sportruházatoknál lehetne azt jól alkalmazni. Elképzelésem az volt, hogy olyan megoldásokat alkossunk, melyek valamilyen módon segítik viselőjüket. Innovatív technológiákkal adjunk funkciót a divatnak és a ruháknak, ugyanakkor új módszereket alkossunk, melyek együttműködnek testünkkel és visszajelzést adnak egészségi állapotunkról.

A Nissan jelenleg nem tervezi az izzadtságérzékelő technológia alkalmazását a Juke-ban, ez csak illusztrálja a márka megközelítését az innovációval és a biztonsági technológiákkal kapcsolatosan. A Juke már most is több Nissan Intelligent Mobility technológiát kínál. Ezek, többek között a Mozgó tárgyak észlelésére alkalmas, Intelligens 360 Fokos Parkolókamera, a Holttérfigyelés és a Sávelhagyásjelzés.

Megjegyzések:

1  http://www.lboro.ac.uk/media-centre/press-releases/2015/april/54-dehydrated-drivers.html

2  http://www.licencecheck.co.uk/blog/two-thirds-of-drivers-fail-to-identify-major-symptoms-of-dehydration

3  https://www.medicalnewstoday.com/articles/263648.php

4  http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2014/tech-styles-are-consumers-really-interested-in-wearing-tech-on-their-sleeves.html

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:kiszáradás, Nissan, veszély

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Dupla Mazda premier a 2017-es Tokiói Autószalonon
Next Post: Két új márkával bővül a Duna Autó

Kapcsolódó cikkek

  • Már az elejétől nyomni kell, hiszen Mads Ózdon is nyerni akar a Citroënnel! Ctrl+C - Ctrl+V
  • Egyre népszerűbb választás a négyévszakos abroncs Ctrl+C - Ctrl+V
  • Exkluzív versenypálya-élmények és márkaesemények Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az AutoWallis 6-8 milliárdos nyilvános forrásbevonást indít Hírek
  • Közkinccsé teszi robotikai szabadalmait a Toyota Ctrl+C - Ctrl+V
  • Zagyva Dorka: “Nem pöckölgetjük a lassítókat” Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT