Itt a vadonatúj hibrid Jazz
Átgondolt kialakítás, páratlan befogadóképesség
A vadonatúj Jazz kidolgozásakor a műszaki alapokért felelős mérnökök szorosan együttműködtek a formatervezőkkel, hogy a modell megőrizhesse kategóriaelső helykínálatát, ami oly sikeressé tette a korábbi Jazz-nemzedékeket. Lelkiismeretes hozzáállásuk eredményeként a csomagtartó befogadóképessége már alaphelyzetben is eléri a 298 litert, a hátsó támlák ledöntésével pedig 1203 literes raktér alakítható ki. A vadonatúj Jazz kategóriaelső helykínálata első sorban a hibrid hajtáslánc logikus elrendezésének köszönhető, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a karosszéria kihasználatlan zugaiban.
Ugyancsak jelentős méretcsökkentést sikerült elérni a belsőégésű erőforrásnál, illetve annak szívórendszerénél, továbbá a váltónál, a villanymotoroknál és a Teljesítményszabályozó Egységnél (Power Control Unit, PCU), így még több hely szabadult fel, még a 12V-os, másodlagos akkumulátort is sikerült behelyezni a motortérbe. A Teljesítményszabályozó Egység egyebek mellett annak köszönheti kompakt mivoltát, hogy a legújabb teljesítmény-tranzisztorból építették a Honda szakemberei, az üzemanyagtartály pedig az első ülések alá került, ami egyedülálló megoldás ebben a kategóriában, ráadásul a Magic Seats Ülésrendszer beépítését is lehetővé teszi. Ez utóbbi nemcsak a csomagtér – poggyászmérettől függő – bővítésével járul hozzá a modell sokoldalúságához, hanem felhajtható ülőlapjaival is.
Új, ösztönösen kezelhető kommunikációs rendszer
A modern, integrált mobilkommunikációs rendszer révén a vadonatúj Jazz utasai mindig kapcsolatban lehetnek a külvilággal. A játszi könnyedséggel használható LCD-érintőképernyő csak minimális időre vonja el a vezető figyelmét, és a többi kezelőszerv sem igényel nagy odafigyelést, mivel a kifutó modellhez mérten 58%-kal kevesebb idő elegendő a beállításokhoz. Ez még ergonomikusabbá és biztonságosabbá teszi a közlekedést, különösképp, hogy az érintőképernyő kezelése pont úgy történik, mint az okostelefonoké, azaz tapintással és simítással vezérelhetők a szoftverek, lapozhatók az oldalak, görgethetők a listák stb. Maga a kijelező a legapróbb részletekig személyre szabható, ezt bizonyítja az is, hogy a leggyakrabban használt programokhoz és zenetárakhoz gyorselérési ikonok társíthatók.
A mobilkommunikációra képes rendszer nemcsak az érintőképernyővel irányítható, hanem hangutasításokkal is – a vezető a várható időjárásról, a szabad parkolóhelyekről éppúgy kérhet információt, mint saját helyzetéről, a telefonon igénybe vehető szolgáltatásokról, a zenelejátszásról vagy a navigációról. Az előre telepített alkalmazások között immáron ott találjuk a – USB-kábellel és/vagy Bluetooth-szal kapcsolt – okostelefonok közvetlen használatát biztosító Apple CarPlayt és Android Autót is. Ezentúl a Jazzhez WiFi hotspot is elérhető lesz, így minden arra alkalmas készülék csatlakozhat majd az internethez.
A belsőtér alkotói nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy letisztult műszerfal, illetve vezetői környezet jöjjön létre. Válaszként a felhasználói visszajelzésekre, a hűtő-fűtő rendszer kapcsolókonzolján újra megjelentek a hagyományos, kitapintható gombok, „vakon” szabályozható tehát a hőmérséklet, valamint a ventilátor sebessége.
Honda Személyi Asszisztens
A különféle szolgáltatások és alkalmazások nemcsak a fejlett, érintőképernyős felhasználói felületen érthetők el, hanem a hangutasításokkal vezérelhető Honda Személyi Asszisztenssel (Honda Personal Assistant) is. Az ösztönösen kezelhető HPA alapját egyedülállóan fejlett mesterséges intelligencia (artificial intelligence, AI) adja, így gond nélkül megérti az utasításokat is tartalmazó élőbeszédet, sőt a szövegkörnyezetet is figyeli, hogy internetes szolgáltatások minél szélesebb skálájához férhessenek hozzá az utasok.
Az egyedülálló Honda Személyi Asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés-kérés a vezető részéről. Az „emberi” válaszról absztrakt arcot formáló animáció gondoskodik, ez különféle arckifejezésekkel is igyekszik megkönnyíteni a kommunikációt.
A szövegkörnyezet felismerésének hála az autó és a vezető tulajdonképpen kötetlen beszélgetést folytathat, a mesterséges intelligencia kérdéseket és válaszokat is képes feldolgozni. További előnye, hogy valós idejű keresést is lehetővé tesz, így bármikor fellelhetők az éppen elérhető szolgáltatások.
Kibővített Honda SENSING aktív menetbiztonsági csomag
A vadonatúj Honda Jazz menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök, átfogó, kibővített választékával támogatja a pilótát, ami többek között az újonnan fejlesztett, nagy látószögű kamerának köszönhető. Tovább fejlődött az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Brake System) is, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy könnyebben ismeri fel a gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok között (pl. éjjel, közvilágítás nélküli szakaszokon), és önműködően fékez, ha egy jármű a Jazz elé vág vagy kanyarodik.
A Jazz történetében először az Adaptív Sebességrögzítő és a Sávtartó Asszisztens is szériatartozék. Az Útelhagyásra Figyelmeztető Rendszer azonnal figyelmezteti a vezetőt, ha úgy érzékeli, hogy az autó átlépi az útburkolati jelet, esetleg túl közel kerül a padkához vagy a többi járműhöz. A Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszerrel kiegészített Holttérfigyelő Rendszer szintén elérhető az új hibrid Jazz-hez.
Az Intelligens Sebességhatároló (ISL) felismeri a sebességhatárt jelző közúti táblákat, és azok alapján határozza meg a végsebességet. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a táblán olvasható érték alacsonyabb, mint az autó aktuális sebessége, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a pilótát, valamint fokozatosan csökkenti a jármű tempóját. Az ISL, az Automatikus Távolsági Fényszóró és a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer egyaránt megtalálható a vadonatúj Jazzhez kínált Honda SENSING csomagban.
A passzív menetbiztonsági rendszerek éppoly fontosak a Hondának, mint aktív társaik, ezért immáron 10 légzsák fújódik el a balesetek során, közöttük az új első, középső légzsákkal. Ez az innovatív védőelem a vezető háttámlájában bújik meg, és ütközés esetén a két első ülés között nyílik ki, megakadályozva, hogy az elöl utazók feje/teste egymásnak csapódjon a karambol során.