Itt az esélye, hogy egy szuperritka Renault Clio V6 Trophy versenyautót birtokoljon

Nem mindennap kerül eladásra egy Renault Clio V6-os az Egyesült Államokban. Még ritkább, hogy a hihetetlenül exkluzív V6 Trophy autók egyike. Ezeket a kifejezetten versenyzésre épített középmotoros, forró ferdehátúakat köztudottan nehéz kezelni, és egy ilyen jelenleg a Bring A Trailer listán szerepel.

Képzeld el, ha a Ford átvette volna a Fiestát, áttervezte volna, hogy az erős V6-os hajókat is befogadja, hátsókerék-hajtásúvá tette volna, majd versenyautóként eladta volna a közönségnek. Ez nem áll túl messze attól, amit a Renault tett a Clio V6 Trophy-val.

Eredetileg a Clio egy praktikus FWD ferdehátú volt, de az évek során a Renault folyamatosan feszegette a lehetőségek határait, amíg meg nem született a V6 Trophy. A Renault 159 ilyen autót készített, és ezek nem csak egy grafikus csomaggal rendelkező normál Cliok. A V6 Trophy sokkal szélesebb karosszériát, teljes versenyketrecet, OMP versenyüléseket, Sparco hatpontos hevedereket, műanyag ajtópaneleket és hajtókaros ablakokat tartalmaz.

A 159 autóhoz hasonlóan ez a 118-as is 281 lóerős V6-ossal és hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval rendelkezik. A fékezőerőt a Brembo féknyergek adják minden kanyarnál, és az autót jelenleg Yokohama ADVAN gumik borítják. Tekintettel arra, hogy ez egy igazi versenyautó, a futásteljesítmény nem ismert, mivel nincs kilométerszámlálója.

Eredetileg Japánból importálták az USA-ba, ehhez a Clio V6 Trophyhoz magától az EPA-tól érkezett egy levél, amely megjegyzi, hogy hivatalos versenyjárművekre vonatkozik. Ez természetesen azt jelenti, hogy nem lehet utcai használatra bejegyeztetni, még akkor sem, ha 2026-ban betölti a 25. életévét.

Az a tény, hogy ezt az utcát nem lehet legálissá tenni, elég nagy koppanás ezen az autón. Ennek ellenére a leendő tulajdonosnak lesz egy nagyon ritka, nagyon nyers és nagyon szórakoztató pályaautója, amely már itt van az Államokban. Ez a kombináció általában legalább hat számjegybe kerül, és erősen kételkedünk abban, hogy ez az autó ennyiért fog menni. Persze, ez még mindig egy pályajáték, de nem kell milliomosnak lenned, hogy megengedd magadnak.