Itt az új Mercedes-Benz GLE
A trendteremtő SUV teljes újjászületése
Az új Mercedes-Benz GLE külső formaterve nem csupán erőt és jelenlétet sugároz, de 0,29-es légellenállási tényezőjével egy teljesen új mércét is felállít az SUV szegmensben. A trendteremtő SUV tele van innovációkkal. Világelsőként E-ACTIVE BODY CONTROL aktív futóműrendszere 48 V-os elektromos hálózattal működik. Az új vezetési segédrendszerek még tovább növelik az aktív biztonságot. A belső tér még tágasabb és kényelmesebb, kérésre pedig harmadik egy üléssor is elérhető. Az infotainment rendszer nagyobb képernyőket kapott, az MBUX Interior Assist pedig a kéz- és karmozdulatokat észlelve teszi lehetővé a vezérlést. 2019 év eleji piaci bevezetésekor a GLE teljesen új, hat- és nyolchengeres benzines és négy- és hathengeres dízelmotorokkal elérhető. Később különösen nagy hatótávú konnektoros hibrid modell is bővíti majd a kínálatot. Az új 4MATIC összkerékhajtási rendszer nagyobb mozgékonyságot biztosít közúton, miközben még nagyobb magabiztosságot tesz lehetővé terepen. Az új GLE ára bruttó 19.685.000 forinttól kezdődik.
„1997-ben a Mercedes-Benz létrehozta a prémium SUV szegmenst az M-osztály bemutatásával. Azóta már több mint kétmillió ügyfél döntött a terep modell mellett,” – nyilatkozta Ola Källenius, a Daimler AG vezetőségének tagja és a Mercedes-Benz Cars fejlesztésekért felelős vezetője. „Új vezérlési koncepciójával, innovatív asszisztenseivel, teljesen új motorpalettájával, valamint sokkal tágasabb belső terével az új GLE méltó módon folytatja a sikertörténetet.”
E-ACTIVE BODY CONTROL: a 48 V-os futóműrendszer
A még jobb rugózási kényelem és a fokozott mozgékonyság, valamint az új funkciók jellemzik az opcionális E-ACTIVE BODY CONTROL futóművet, amely az új fejlesztésű AIRMATIC légrugózással együtt érhető el. Ez a piac egyetlen olyan rendszere, amely a rugózási és a csillapítási értékeket minden egyes keréknél külön-külön képes állítani. Ennek megfelelően nem csak a karosszéria kanyarban való dőlését képes megakadályozni, de fékezéskor és gyorsításkor is ellentámaszt. Az útfelület minőségét előre elemezni képes ROAD SURFACE SCAN sztereó kamerarendszerrel együttműködve az E-ACTIVE BODY CONTROL kimagasló minőségű kényelmet tesz lehetővé, alátámasztva a Mercedes-Benz álláspontját, amely szerint az új GLE alatt található a világ legintelligensebb SUV futóműve.
Az E-ACTIVE BODY CONTROL saját Mercedes-Benz fejlesztés, egy 48 V-os hálózati rendszer működteti, felár esetében pedig a hat- vagy többhengeres modellekhez is elérhető. Rossz útfelületen a futómű nagyobb mértékű mozgásából a rendszer képes energiát visszanyerni, amivel közel a felére csökkenti az áramszükségletét az S-osztályban található előző generációs kivitelhez képest.
Erőforrások: a soros hathengeres dízelmotor már az Euro 6d-nek is megfelel
Az új Mercedes-Benz GLE a világ első SUV modellje, amely megfelel a későbbiekben érkező Euro 6d károsanyag-kibocsátási normának is. Az OM 656 hathengeres dízelmotor 330 lóerőt (243 kW) és 700 Nm nyomatékot kínál a GLE 400 d 4MATIC modellben (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 7,0-7,5 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 184-199 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint), míg a GLE 350 d 4MATIC esetében 272 lóerő (200 kW) és 600 Nm nyomaték áll rendelkezésre (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 6,9-7,5 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 184-198 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint). Az erőforrás különösen tiszta: kibővített kipufogógáz-utókezelésének és a kiegészítő SCR katalizátornak köszönhetően ez az első Mercedes-Benz modell, amely már most megfelel a 2020-ban hatályba lépő Euro 6d előírásainak. A piaci bevezetéskor már elérhető a négyhengeres GLE 300 d 4MATIC modell is 245 lóerővel (180 kW) és 500 Nm nyomatékkal (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 6,1-6,4 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 161-169 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint).
Továbbfejlesztett emisszióvezérlő technológiának köszönhetően az OM 654 modellcsalád erőteljes négyhengerese még erőteljes igénybevétel és szélsőséges környezeti körülmények között is jóval az előírt károsanyag-kibocsátási normák alatt teljesít.
Hathengeres benzinmotor 48 V-os technológiával
A piaci bevezetéskor elérhető Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC mozgatásáról egy soros hathengeres erőforrás gondoskodik, amelynek vegyes üzemanyag-fogyasztását 48 V-os technológia csökkenti, felszereltségtől függően 8,3 – 9,4 l/100 km-re (CO2-kibocsátás: 190-214 g/km; NEDC norma szerint). A turbómotor 367 lóerős (270 kW) teljesítményét és 500 Nm nyomatékát az EQ Boost rövid időre 250 Nm nyomatékkal és 22 lóerővel (16 kW) növelheti. A beépített indítómotor/generátor felel a hibrid funkciók megvalósításáért, mint például az elektromos rásegítésért vagy az energia visszanyeréséért. A motorpaletta hamarosan új erőforrásokkal, köztük egy konnektoros hibriddel is bővül.
MBUX Interior Assist segédrendszerrel
A GLE megkapta az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszer legújabb generációját. A továbbfejlesztett rendszer két, 12,3 colos, nagyméretű, nagyfelbontású kijelzője igazi szélesvásznú tájékoztatást és szórakoztatást biztosít. A látványos megjelenítést intuitív vezérlési koncepció teszi tökéletes egésszé.
Az új, opcionális MBUX Interior Assit mozgásérzékeléssel teszi lehetővé a rendszer intuitív és természetes működtetését. A felső konzolban lévő kamera észleli a vezető és az utas kezeinek és karjainak mozgását, és ha például egy kéz közelít az érintőképernyőhöz vagy a touchpadhoz, a média kijelző elrendezése megváltozik, és bizonyos elemek nagyobb hangsúlyt kapnak. A rendszer meg tudja különböztetni a vezető és az utas kezét, így például az ülésmasszírozás állításához eleve az adott oldal beállítási lehetőségeit hívja elő.
Emellett a rendszer a gesztusvezérlést is támogatja, például az olvasólámpa már azzal bekapcsolható, ha kezünket a középső tükör felé mozdítjuk. A vezető és az utas is beprogramozhat személyes kedvenc funkciókat magának.
Az MBUX általános működtetése is sok tekintetben javult. Például a beállítások menü új kialakítást kapott és az első beállítás asszisztens is sokat javult. Körülbelül 40 új MBUX funkció van a GLE-ben, például offroad-specifikus üzemmódok támogatása (kiszabadítás mód és az egyes kerekek megfigyelése) és kibővített offroad kijelzések a műszercsoporton és a HUD-on (dőlészögek, elérhető nyomaték, szintmagasság).
A mesterséges intelligencia révén az MBUX képes megtanulni a vezető preferenciáit is, és prediktív funkcióival meghatározza, hogy milyen műveletet szeretnénk végrehajtani – például a gyakran használt navigációs úti célokat a rendszer felajánlja, ha éppen a megszokott időben, a megszokott útvonalon indulunk el.