Izgalmas finálé és a 300. DTM-futam az ABT Sportsline számára

Az ABT Sportsline már sok mindent megtapasztalt a DTM 23 éve alatt, de a 2022-es szezon hockenheimringi fináléja előtti helyzet (szombaton és vasárnap 13 órától CEST élőben a ProSieben és a ran.de oldalon) még a környező csapat számára is szokatlan. Hans-Jürgen Abt és Thomas Biermaier. Az utolsó két futam előtti összesítésben mindössze 16 pont választja el az első öt versenyzőt – és mindannyian különböző márkájú autókat vezetnek. Pusztán matematikai értelemben még tíz pilóta is van, aki még elnyerheti a rangos versenyzői címet. A csapatok és a gyártók bajnoksága is Hockenheimben dől el.

A Team ABT Sportsline számára már van egy kis ok az ünneplésre, amikor a két döntő futam közül az első szombaton 13:30-kor kezdődik CEST: ez lesz a 300. DTM bajnoki futam, amelyet a kempteni csapat vív. Az ABT Sportsline az egyetlen DTM-csapat, amely 23 éve megszakítás nélkül versenyez a népszerű versenysorozatban, és ennek megfelelően nagy számú szurkolója van, akik a hockenheimi csapatért szorongatják – köztük a 17 fő magas rangú képviselői. partnerei, akik az ABT sportmarketing-vezetőjének, Harry Unflathnak a meghívására mind ügyvezetőikkel vagy felső vezetésükkel képviseltetik magukat az évadzárón.

Nemcsak Kempten és Allgäu régiója szurkol majd a Team ABT Sportsline-nak ezen a hétvégén: a Motodrom tribünjén a legtöbb néző René Rastnek és a 33-as rajtszámú ABT Audi R8 LMS GT3 evo II-nek is szurkol. Az első öt kedvenc Rast az egyetlen német pilóta, és háromszoros DTM-bajnokként kétségtelenül a legismertebb. Emellett a közeli neckarsulmi gyárból is számos Audi alkalmazottat várnak a Hockenheimringre, akik mindenekelőtt egyet szeretnének: azt, hogy René Rast vasárnap negyedszer legyen DTM-bajnok.

Az ausztriai Bregenzben élő, 35 éves mindeni játékosnak van még egy előnye: az első öt kedvenc közül egyedül ő tudja, hogyan kell megnyerni a DTM-et a hockenheimi utolsó futamon – ezt már megtette. kétszer, egyébként mindkétszer az ABT Sportsline bánatára: 2017-ben gyakorlatilag hazai pályán elkapta a bajnoki címet Mattias Ekströmtől, az ABT-pilótától úgy, hogy 21 pontos hátrányát hárompontos előnyre fordította, és ezzel megkoronázta első győzelmét. teljes DTM-szezon azonnal a címmel.

Miután 2019 elején megszerezte második címét, Rast ádáz küzdelmet vívott a bajnoki címért az akkori ABT-pilótával, Nico Müllerrel a 2020-as hockenheimi fináléban, a Class 1-es korszak lezárásaként. A szombati első futamot a svájci nyerte, de Rast vasárnapi győzelmével megszerezte harmadik DTM-címét.

Rast a DTM történetének egy kis darabját is megírta a 2018-as hockenheimi szezon végén: zsinórban hat győzelemmel sikerült új rekordot felállítania. Az Audi számára nehéz szezonkezdet után Rastnak majdnem sikerült megvalósítania a lehetetlent két hockenheimi győzelmével, és ismét bajnok lett. Végül csak négy pont hiányzott.

A GT3-as versenyautóban eltöltött erős első szezon után Rast 2022 utolsó hétvégéjére indul, mindössze tizenkét ponttal lemaradva. Összesen 58 pontot osztanak még Hockenheimben.

Rast (a Skorpió csillagjegy) a munkához való aprólékos hozzáállásáról ismert, és semmit sem bíz a véletlenre az évadzáróra való felkészülésben. A múlt héten két napig tesztelt Hockenheimben. Szerdán ő maga ül ABT Audi R8 LMS GT3 evo II volánjánál a kempteni ADAC vezetésbiztonsági központjában, majd csütörtökön Hockenheimbe utazik.

Ott az ABT Sportsline csapata sorsolás útján közvetlenül a boxkijáratnál kapta meg a boxokat – ez egy kis előny a kvalifikáció szempontjából, ami különösen fontos a DTM-ben, és amelyen René Rast idén már tizenegy plusz pontot gyűjtött. Az ABT pilótája az egyetlen pilóta, aki a 2022-es szezonban három leggyorsabb időt ért el az időmérőn.

DTM-es pályafutása során összesen 23 pole pozíciót ért el. 90 DTM-versenyen 25 győzelmet ünnepelt. 14-szer tette meg a leggyorsabb versenykört. Az 1231 pont lenyűgöző, 13,7 pont DTM-versenyenkénti átlagnak felel meg.

Rast abban is biztos lehet, hogy az Audi R8 LMS alapvetően illik a Hockenheimringre: tavaly csapattársa, Kelvin van der Linde mindkét futamon megszerezte az első helyet a rajtrácson, Lucas Auert minden esetben megelőzve – szombaton még szokatlan módon. nagy, 0,483 másodperces különbség a DTM szabványok szerint.

Csapatának pedig sok szép emléke van Hockenheimről. Az ABT Sportsline egyetlen másik versenypályán sem teljesített több DTM-versenyt és ünnepelt több sikert. A csapat eddig 54 DTM-versenyen vett részt ott, 13-szor nyert, 46 dobogós trófeát hozott vissza Kemptenbe, és háromszor nyerte meg a DTM-et az utolsó versenyen: 2007-ben Mattias Ekströmmel, 2008-ban és 2009-ben a ProSieben TV mai szakértőjével, Timo Scheiderrel.

Az ABT Sportsline sikertörténete a DTM-ben is a Hockenheimringen kezdődött: 2000. május 28-án három sárga Abt Audi TT-R sorakozott fel a rajtrács legvégén. A kis privát csapatot akkoriban még kigúnyolták. A verseny azonban hamar abbahagyta a nevetést: 2001-ben az ABT Sportsline a kompakt kupéval aratta első két győzelmét a DTM-ben, 2002-ben pedig szenzációsan megnyerte a címet. Két évtizeddel később az ABT Sportsline 73 győzelemmel messze a legsikeresebb az összes aktív DTM csapat közül.

A további mérleg 299 DTM-futam után: ötszörös pilótabajnokság győztes (2002, 2004, 2007, 2008 és 2009), nyolcszor második, hétszer harmadik a pilótabajnokságban, ötször csapatbajnok (2004, 2007, 2011, 2016, 2020), 86 pole pozíció, 237 dobogó.

Idézetek a DTM hockenheimi fináléja előtt

Thomas Biermaier (csapatfőnök): „Szinte normális, hogy a DTM fináléjában címeséllyel indulunk. De ez nem magától értetődő dolog, és csak kiemeli, hogy az ABT Sportsline csapata milyen erős. René partnere „Trust in Rast” feliratú sapkát viselt a Red Bull Ringen. Ez lesz a mottónk. Ezzel szemben René számíthat ránk. A felkészülés során mindent megtettünk nagy célunk elérése érdekében. A csapatban mindenki teljes koncentrációval folytatja a munkát a következő napokban. Tudjuk, hogy Hockenheim egy olyan pálya, ahol erősek lehetünk. Nekünk tetszik, a sofőreinknek is tetszik. Közel van Kemptenhez, ezért olyan, mint egy második otthonunk. Nagyon sok partner, szponzor és barát lesz a helyszínen, mindannyian azzal a céllal, hogy velünk ünnepeljenek vasárnap.”

Kelvin van der Linde (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #3): „Imádom Hockenheimet! Azt hiszem, ezt láthatta tavaly, amikor két pole pozíciót szereztem és egy győzelmet szereztem a szombati versenyen. Úgy gondolom, hogy a Hockenheim megfelel az autónknak, és remélem, hogy pozitívan zárom a szezont. Személyes célom a dobogó. És persze jó lenne, ha a csapat- és versenyzői bajnokságot is megnyerhetnénk. Mindent megtettünk a felkészülés során, hogy versenyképesek legyünk Hockenheimben.”

Ricardo Feller (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #7): „Alapvetően szeretem a Hockenheimringet. Úgy gondolom, hogy ha a BoP kiegyensúlyozott, ott bármelyik gyártó nyerhet – ez persze izgalmassá teszi a szurkolók számára. Remélem, korrekt BoP-t kapunk, mert a hosszú egyenes aggaszt egy kicsit a többi autó végsebessége miatt. Remélem, versenyképesek leszünk, és lesz esélyünk a dobogóért harcolni.”

René Rast (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #33): „Nagyon izgalmas lesz Hockenheimben, mert legalább öt pilóta még mindig a bajnokságért küzd, és általában minden gyártó versenyképes ott. Az lesz a végén, aki a legkevesebb hibát követi el, és a legjobb kvalifikációval és versenyekkel rendelkezik. Láttuk tavaly a Norisringen, hogy mi történhet a fináléban. Az időjárás is szerepet játszhat. Az utolsó versenyen már kétszer megnyertem a DTM-címet Hockenheimben, és mindig élvezek ott vezetni. Nagyszerű csapatunk van, sok tapasztalattal a címküzdelmek terén. Biztos vagyok benne, hogy mindenki megőrzi a hideg fejét, és talán sikerül meglepetést okoznunk a végén. Nagyon várom már a hétvégét.”

Tudtad, hogy …

… Az Audi csak egy ponttal van lemaradva a Mercedestől a DTM-gyártók döntőjében a finálé előtt, és az ABT Sportsline 371 pontból 258-at (majdnem 70 százalékát) gyűjtötte be a márka négy karikájával?

… Mattias Ekström négy győzelemmel az eddigi legeredményesebb ABT-pilóta a Hockenheimringen?

… Nico Müller és Edoardo Mortara kétszer nyert az ABT Sportsline-nak Hockenheimben, Laurent Aiello, Tom Kristensen, Miguel Molina, Timo Scheider és Kelvin van der Linde egyszer?

… az egykori profi futballista, Andreas Görlitz múlt pénteken a kempteni ABT Sportsline-nál járt, és különös érdeklődést mutatott a DTM csapata iránt?

… a DTM sorozat mai menedzsere, Martin Tomczyk 2001-ben az ABT Sportsline csapatával megvívta első DTM-versenyeit Hockenheimben?

… az ABT Sportsline csapata mindig jó a meglepetésekre, és 2005-ben a hockenheimi fináléban majdnem lehetővé tette Mattias Ekström számára, hogy ügyes stratégiával sikeresen megvédje címét, egymás után cserélve a gumikat, ahogy azt a versenyszabályzat előírja. idő?

… René Rast megszerezte első DTM-pontjait a hockenheimi fináléban 2016-ban?