Ja, a Ford bemutatta az új hibrid Ford Mavericket (1.)

2022 Ford Maverick Hybrid XLT. Preproduction vehicle with optional equipment shown. Available fall 2021.

A Ford kínálatában megjelent egy újfajta pickup, ami kompakt, de erős, hihetetlenül üzemanyag-takarékos, és tele van intelligens technológiákkal és ötletes megoldásokkal. A vadonatúj Ford Maverick azok számára készült, akik eddig nem is tudták, hogy igazából egy pickupra vágynak.

A négyajtós Maverickben öt felnőtt utazhat kényelmesen; a full hibrid hajtású autó városi üzemanyag-fogyasztása 5,9 l/100 km (EPA-becslés), és a jármű 800 kilométert képes megtenni egyetlen tankolással. A kíméletlen Built Ford Tough szabványok szerint tesztelt Maverick leleményes kialakítást és rakodási megoldásokat kínál, tulajdonosai pedig kívül-belül a maguk igényeihez formálhatják a járművet. A pickup belépő ára csupán 19.995 dollár.

„A Maverick egy páratlan ajánlat.Remekül néz ki, négyajtós, öt felnőtt utazhat benne, alapáron full hibrid hajtású, rengeteg dolgot lehet vele elvontatni vagy elszállítani a hétvégi kirándulásokon vagy a barkácsoláshoz, ráadásul 20 ezer dollár alatt van ára,” mondta Todd Eckert, a Ford haszonjármű-részlegének marketingigazgatója.„A Maverick látványosan rácáfol a pickupokkal kapcsolatos előítéletekre.Biztosak vagyunk benne, hogy sok olyan ember számára is vonzó lesz, akik még sosem gondoltak pickup vásárlásán.”

Mi is ez valójában?

A vadonatúj Maverick egy kompakt méretű, önhordó karosszériájú pickup, ráadásul az első olyan pickup az amerikai piacon, amihez alapáron jár a takarékos full hibrid technológia. A 2,5 literes, Atkinson-ciklusú, négyhengeres motorra épülő hibrid hajtás 191 lóerős teljesítménnyel és 210 Nm forgatónyomatékkal hajtja a kerekeket egy fokozatmentes automata sebességváltón keresztül. Az autóba épített, könnyű és erős elektromotort a Ford tervezte és gyártja. Az EPA-becslés szerinti 5,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztás és 800 km hatótávolság mellett kifejezetten vonzó adat a 900 kg-os vontatási kapacitás, ami már elég egy normál ATV szállításához, illetve az erősebb változat akár 1800 kg-ot is vontathat, vagyis könnyedén megbirkózik két jetski vagy egy méretes lakókocsi súlyával.

Akik a nagyobb teljesítményre vágynak, azok egy 2,0 literes EcoBoost® benzinmotorral rendelhetik meg az autót; ez a változat 8 fokozatú automata sebességváltón át juttatja el a 250 lóerőt és 375 Nm vonóerőt az első kerekekhez, illetve felárért mind a négy kerékhez. Az opcionális 4K Tow csomaggal felszerelt modellek vontató kapacitása meg is duplázható, és a 3600 kg-os érték már egy átlagos, 21 lábas hajó szállításához is elegendő.

„Van még egy dolog, amiről nem szabad megfeledkeznünk, ez pedig a Built Ford Tough,” vélekedett Chris Mazur harmadik generációs Ford-alkalmazott, aki főmérnökként irányította a vadonatúj pickup fejlesztését. „Mérnökeink nem nyugodtak, amíg a Maverick végig nem csinálta a hírhedten kegyetlen országúti és off-road nyúzópróbát.”

Mi van belül?

A Maverick tulajdonosának nem kell magas árat fizetnie a remek felhasználói élményért. Az autóhoz alapáron jár egy 8 colos érintőképernyő Apple CarPlay® és Android Auto® kompatibilitással, hogy a felhasználók a saját telefonjuk szolgáltatásait is élvezhessék. Alapáras a FordPass Connect beépített modem is, ami akár 10 WiFi-képes eszközt is képes kiszolgálni, az ugyancsak alapfelszereltségként kínált FordPass alkalmazás segítségével pedig a tulajdonos a telefonjával könnyen megtalálja a leparkolt autót, ellenőrizheti az üzemanyag szintjét, távolról nyithatja-zárhatja az autókat, illetve beindíthatja és leállíthatja a motort.

Az utastér nemcsak stílusos, hanem meglepően tágas is: a fej- és lábtér kiváló, akárcsak a váll- és csípőtér, és mindkét üléssorban kényelmes az üléshelyzet.

„A mai pickup-vásárlók letisztult, de nem fapados dolgokra vágynak, a Maverickben pedig minden részlet jól átgondolt és szépen kidolgozott,” magyarázta el Barb Whalen, az utastéri anyagokat és színeket kiválasztó csapat vezetője. „Azt akartuk, hogy az autó őszinte, strapabíró, megbízható, jól összeszerelt benyomást keltsen. A kabin kialakításának elsődleges szempontja a funkcionalitás, a célszerűség és az egyszerű tisztíthatóság volt, hogy ezzel is megkönnyítsük vásárlóink életét. Éppen ezért olyan egyedi textúrákat és anyagokat használunk, mint az átcsiszolt szénszál, ami egyszerre tartós és szép.A műszerfal kőhatású, mint egy rendkívül strapabíró munkalap. A színeket nagyon átgondoltan alkalmaztunk, funkcionális zónákat jelezve velük, és egy olyan teret alkotva, ahol kellemes érzés utazni.”

A ’funkcióhoz a forma’ koncepció Daniel George utastér-tervező munkája, aki a Mavericket csak úgy nevezte: „a gyerekeim legelső autója”.

Mint mondta, a legfontosabb az volt, hogy megértse, valójában hová pakolják az emberek a magukkal vitt holmit – ahelyett, hogy rájuk bízná a megfelelő rakodóhelyek megtalálását. Az ajtók kartámaszai osztottak, hogy állítva elférjen bennük egy literes vizespalack, az ajtózsebek pedig tágasak és magasak, hogy megfelelő helyet kínáljanak egy tabletnek vagy notebooknak. A hátsó ülések alatt nagyméretű tároló található, ami elnyel egy teljesen felfújt röplabdát, egy laptoptáskát, egy pár görkorcsolyát, szerszámokat vagy bármi egyebet.

A FITS (Ford Integrált Rögzítési Rendszer) egy intelligens és sokcélú megoldás a hátsó ülésen utazók számára. Az első konzol hátsó részén található FITS-rögzítőelemhez különféle kiegészíthetők kapcsolhatók, és az egyéni megoldások száma szinte végtelen. Az autóhoz rendelhető olyan tartozékcsomag is, amiben pohártartók, tárolóedény, szemetes, kábelrendszerező, dupla bevásárlótáska-rögzítő horog, sőt a hátsó ülés alatti tárolóhelyet felosztó elemek is találhatók. Ráadásul a Ford további FITS elemek tervezésén is dolgozik, sőt a vállalat nyilvánosan közzéteszi majd a rögzítőelem pontos méreteit, hogy az emberek maguk is készíthessenek 3D nyomtatással olyan kiegészítőket, amelyekre szükségük lehet a mindennapokban.

A Ford Co-Pilot360 technológia alapáron tartalmazza az Automatikus Vészfékezéssel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztenst és az Automatikus Távfényvezérlést. A rendelhető tételek listáján szerepel a Stop&Go rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a keresztirányú forgalomra is figyelmeztető Holttérfigyelő, a Sávközép technológia és a Vészhelyzeti Kikerülő Kormányzás is. Az alapfelszereltség része az Üzemmódválasztó, amelyben Normal, Eco, Sport, Csúszós út és Vontatás beállítások könnyítik meg az autó használatát a legkülönfélébb körülmények között.