Javulnak a közlekedési kapcsolatok Debrecen és Nyíregyháza között

    Javulnak a közlekedési feltételek Debrecen és Nyíregyháza között: hamarosan megkezdődhet a 4-es főközlekedési út 2×2 sávossá fejlesztésének, illetve a 48 kilométer hosszú kétvágányú vasúti vonalszakasz fejlesztésének tervezése – jelentette be a térség országgyűlési képviselőinek jelenlétében a két megyeszékhely polgármestere szerdán sajtótájékoztatón, a debreceni városházán.

    Papp László (Fidesz-KDNP) Debrecen és Kovács Ferenc (Fidesz-KDNP) Nyíregyháza polgármestere emlékeztetett arra, hogy a két város 2017 decemberében hosszú távú stratégiai megállapodást kötött a térség versenyképességének növelésére.


    Ennek elsődleges pillére az elérhetőség javítása, a közlekedés fejlesztése, amit a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügynek nyilvánított – jelezték.


    A két város együttműködik a kormány Creative Region – Határtalan fejlődés programjában is, amelyet 2020-ban a Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-Szolnok tengelyű észak-magyarországi térség határon átívelő komplex fejlesztésére hoztak létre – tette hozzá Papp László.


    A közlekedésfejlesztés a 4-es főút és a vasút tervezési munkálataival a megvalósítás fázisába lépett, Debrecen pedig érdekelt abban, hogy a régió fejlesztése töretlen legyen – tette hozzá a hajdú-bihari megyeszékhely polgármestere.


    Kovács Ferenc azt mondta: Nyíregyháza és Debrecen tud régióban gondolkodni, a két város közgyűlése egyhangúlag hagyta jóvá a stratégiai együttműködési megállapodást.


    A két megyeszékhely között naponta több ezer ember utazik, ezért is fontos a közúti és a vasúti fejlesztés. Kovács Ferenc reményét fejezte ki, hogy a most kezdődő tervezési munkának a következő években “kézzel fogható” eredményei lesznek.


    Szabó Tünde (Fidesz) nyíregyházi országgyűlési képviselő, sportért felelős államtitkár azt mondta, az együttműködés, a közlekedésfejlesztés a sport szempontjából is fontos. “Nagy nemzetközi eseményeket hoznak hazánkba idén és jövőre”, és számos nagy versenynek a keleti régió ad majd otthont – jelezte az államtitkár.


    Vinnai Győző (Fidesz) nyíregyházi országgyűlési képviselő szerint a két kelet-magyarországi nagyváros közötti közlekedés fejlesztése hatással van a félmilliós lakosú agglomerációra is. A képviselő a közúti beruházás mellett a vasútfejlesztés megvalósulását is sikertörténetnek nevezte.


    Kósa Lajos (Fidesz) debreceni országgyűlési képviselő azt mondta, a kelet-magyarországi térség felzárkózása a Debrecen-Nyíregyháza-tengelyen múlik. Emlékeztetett: a baloldali városvezetés idején hűvös volt a két város kapcsolata, mint ahogy a baloldali kormányok idején az M3-as M35-ös autópálya csomópontjánál sem készült el a lehajtósáv a két város felé.


    Az Orbán-kormány és a Fidesz kellett ahhoz, hogy ez változzék: megépítik a lehajtókat, így lehetőség lesz a kamionforgalom autópályára terelésére a két város között, a személykocsik pedig biztonságosabban használhatják majd a 2×2 sávossá fejlesztett 4-es főutat – magyarázta a politikus.


    Tasó László (Fidesz) debreceni országgyűlési képviselő szerint “az átfogó közlekedésfejlesztési program kiemelt jelentőségű elemei alapjaiban határozzák meg a régió esélyeit, lehetőségeit”. Magyarország gazdasági potenciáljának fontos tartaléka Kelet-Magyarország – fűzte hozzá.