Jelentős nemzetközi díjakkal gazdagodott a DAF

Az XF, XG és XG⁺ járműveké az „Év nemzetközi tehergépkocsija” díj.

Az XF H₂ innovációs tehergépkocsi kapta meg a „2022 Truck Innovation Award”-ot vagyis a „2022 Innovációs tehergépkocsija” díjat.

A DAF új generációs, távolsági szállításra gyártott tehergépkocsijainak ítélték az „International Truck of the Year 2022” vagyis „Az év nemzetközi tehergépkocsija 2022” címet. „Az XF, XG és XG⁺ az iparban új etalont teremtett a hatékonyság, a biztonság és a járművezetői kényelem terén” – nyilatkozta a zsűri egy kiterjedt tesztsorozat lefolytatása után. A rangos díjat Lyonban, Franciaországban adták át a tehergépkocsikat és fuvarozókat bemutató Solutrans kiállításon. A DAF-ot szintén kitüntették a „2022 Innovációs tehergépkocsi” díjjal, a hidrogénes belső égésű motorral felszerelt XF Innovation Truck elismeréseként.

Az Év nemzetközi tehergépkocsija (IToY) szabályai alapján a díjat annak a tehergépkocsinak ítélték meg, amelyet a múlt évben mutattak be, illetve amely a legnagyobb mértékben járult hozzá a közúti szállítás hatékonyságához. A döntést egy átfogó kritériumrendszer alapján hozták meg, melybe beletartozott a technológiai innováció, a kényelem, a biztonság, a vezethetőség, a gazdaságos üzemanyag-használat, az ökológiai „lábnyom” és a teljes tulajdonlási költség (TCO).

Osztályelső tehergépkocsik

„A DAF az első olyan tehergépkocsi-gyártó vállalat, amely a tehergépkocsik tömegével és méreteivel kapcsolatos európai jogszabályok figyelembevételével tervezte meg, majd mutatta be a tehergépkocsik egy teljesen új generációját.” – mondta Gianenrico Griffini, az „Év nemzetközi tehergépkocsija” zsűrijének elnöke. „Az eredmény egy sorozat rendkívül vonzó és nagyon áramvonalas tehergépkocsi lett, amelyek kategóriájukban élen járnak a hatékonyság, a biztonság és a járművezetői kényelem tekintetében. Az új XF, XG és XG⁺ kiváló közvetlen kilátást biztosít a nagy, hajlított üveg szélvédőnek, az alacsony övvonalú oldalablakoknak, valamint a járdára néző ablakoknak köszönhetően. Ezek a jellemzők– csakúgy, mint az új sarokkamera és a digitális megjelenítő rendszer, amely helyettesíti a hagyományos visszapillantó tükröket – a sérülékeny úthasználók védelmén túl teljes körű kilátást biztosítanak. 

Igazi csapatmunka

„Az év nemzetközi tehergépkocsija 2022” rangos díját Harry Wolters vette át, aki a DAF Trucks elnöke és a világ 12 000 DAF-munkatársának ajánlotta az elismerést. „Ez a különleges eredmény igazi csapatmunka eredménye. Az új generációs XF, XG és XG⁺ jelenti vállalatunk több mint 90 éves történetének legnagyobb innovációs projektjét. A projekt során odafigyeltünk az ügyfeleinkre és a járművezetőkre. Pontos elképzelésünk van a tartós és fenntartható szállítási megoldások jövőjéről, illetve mindig erőnkön felül biztosítjuk a lehető legjobb szállítási megoldásokat. Tényleg mi vagyunk az első és egyetlen tehergépkocsi-gyártó vállalat, amely teljes mértékben kihasználta a tehergépkocsi-tömegekre és -méretekre vonatkozó új európai jogszabályokat annak érdekében, hogy különleges előnyöket biztosíthasson ügyfeleinek. Jó érzés az elsőnek lenni – még annál is jobb, mint különlegesnek lenni.”

A zsűri szavazatait összegezve Gianenrico Griffini, az IToY zsűrijének elnöke megjegyezte: „Új generációs tehergépkocsijaival a DAF egy olyan kiváló műszaki minőségű, nagy igénybevételre méretezett járműválasztékkal rukkolt elő, amely új etalont teremt az iparágban.” Az új termékcsalád tagjai ráadásul már most megfelelnek a jövő kihívásainak, mivel az alternatív energiahordozók és hajtásláncok új generációi számára is egy teljes és nagyon hatékony platformot jelent. 

Truck Innovation Award 2022

Kiváló példa az új XF, amelyet a DAF által fejlesztett hidrogénes, belső égésű motor technológiájával láttak el, és amely egy októberi bemutatón lenyűgözte az Év tehergépkocsija zsűrijét. A DAF XF H2 Innovation Truck ennek eredményeként kapta meg a „2022 Innovációs tehergépkocsija” díjat. 

„Ez a különleges díj hangsúlyozza a vállalatunk filozófiáját, mely szerint a következő évtizedben technológiák teljes skáláját kell feltárnunk, csökkentve ezzel a járművek által kibocsátott szénszármazékokat, és fokozva a mobilitást.” – tette hozzá Ron Borsboom, a DAF termékfejlesztési vezetője. „A hidrogéntechnológia nagyon érdekes lehetőséggé válhat a már kínálatunkban lévő elektromos megoldások, valamint a fejlesztés alatt álló hibrid tehergépkocsik mellett. A „2022 Innovációs tehergépkocsija” díj megítélése egyúttal annak is tanúbizonyságául szolgál, hogy ígéretes jövő áll a belső égésű motorok (ICE) előtt, amelyek számára az új generációs, karbonsemleges üzemanyagok is elérhetők lesznek. Fontos, hogy a fosszilis üzemanyagok használatának vége semmiképp nem jelentheti a belső égésű motorok automatikus betiltását, különös tekintettel a távolsági szállításban résztvevő nehézgépjárművekre”.

Ron Borsboom hozzátette: „A H2-ICE alkalmazása azzal is jár, hogy sok helyen a benzinkutak már meglévő hálózata is felhasználható lesz. Becsüljük meg azt, hogy ebben a technológiában mi, itt Európában már mélyreható tudással és gyártási lábnyommal rendelkezünk.”

Az Év nemzetközi tehergépkocsija díjának zsűrije 24, haszonjárművekkel foglalkozó, tapasztalt újságíróból áll, akik a legfontosabb nemzetközi tehergépkocsi és fuvarozó médiumokat képviselik.