Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Jöhet az áttörés?

Posted on 2017.11.10.2017.11.10. By Iroda Távirati

18 vezérigazgató mutatja be a hidrogén globális alkalmazásának első konkrét terveit

Jóllehet a médiazaj sokkal nagyobb az elektromos energia körül, egyre többet hallani a jövő abszolút zöld, tárolható és szállítható energiaforrásáról, a hidrogénről. Közel lehet az áttörés? Jövő hétfén 18 vezető multinacionális vállalat képviselői találkoznak a COP 23 klímaváltozási konferencián, hogy bemutassák konkrét adatokon alapuló jövőképüket, amely a hidrogén szerepét vázolja fel az energiaellátás átalakításában. A COP 23 céljaival egybecsengő, úttörő jelentőségű tanulmány – amelynek elemzéseit a McKinsey végezte – átfogó és pontos képet tár a konferencia résztvevői elé.

2017. november 13-án publikálják Bonnban a Hidrogén Tanács által elkészített tanulmányt, amely azt mutatja be, hogyan tölthetnek be fontos szerepet a hidrogén-technológiák a Párizsi Egyezmény globális céljainak elérésében, vagyis abban, hogy az évről évre súlyosbodó klímaváltozás kezelésére – és a hőmérséklet emelkedésének 2°C alatt tartására – 2050-ig 60 százalékkal kell csökkenteni az energiahordozók használata miatt felszabaduló CO₂ mennyiségét. A tanulmány azt is kifejti, miként jelenthetnek a hidrogén-technológiák hatékony megoldást a megújuló energiák széles körű felhasználására, ezen felül pedig ismerteti a technológiákban rejlő piaci lehetőségeket a 2030 és 2050 közti időszakban.

A tanulmány szerint a gazdasági és politikai szándékok összehangolásával a következő 15 év során a nap- és szélenergia felhasználásához hasonló ütemben, mintegy a kétszeresére nő a hidrogén-piac. Annak ellenére, hogy a hidrogén-technológiák már napjainkban is rendelkezésre állnak, és alkalmazásuk előtt nem állnak komoly technikai akadályok, széles körű elterjedésükhöz mindenképpen szükség van arra, hogy felmérhető legyen a velük kapcsolatos beruházások mértéke és az új üzleti modellek jellege. Néhány területen már sikerült jelentős költségcsökkenést elérni: az elmúlt tíz évben például felére mérséklődött a töltőállomások telepítésének és az üzemanyagcellák gyártásának költsége. A tanulmány készítői attól is jelentős csökkenést várnak, hogy a gyártás a következő évek során ipari szintűvé válik, amihez az ipari szereplők, a befektetők és a szabályalkotók intenzív mobilizálására van szükség.

A Hidrogén Tanács 18 vezető képviselője között lesz Takeshi Uchiyamada, a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a környezetbarát hibrid technológia mellett az abszolút zéró emissziójú, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztésében is élen járó Toyota elnöke épp úgy, mint Benoit Potier, az AirLiquide vezérigazgatója, Prof. Aldo Belloni, a Linde Csoport vezérigazgatója, Woong-chul Yang, a Hyundai Motor Company alelnöke és Anne Stevens, az Anglo American igazgatótanácsának tagja is. Ők ismertetik majd hivatalosan a tanulmányt 17:30 és 18:00 óra között a Fenntartható Innovációs Fórum (SIF) fő színpadán. A bemutatót azonnal egy sajtótájékoztató követi 18:15 órakor a Hidrogén Tanács kupolájában a SIF Pavilonban, amelyet követően további beszélgetésekre és személyes interjúkra nyílik lehetőség a jelen lévő igazgatókkal és a Hidrogén Tanács más vezető tisztségviselőivel.

„A Toyota hidrogénnel kapcsolatos kutatás-fejlesztési tevékenysége immár több, mint két évtizedes múltra tekinthet vissza. Az eltelt időben nem csupán a hidrogén üzemanyagcellával meghajtott járművek gyártási költségeit sikerült a vállalat mérnökeinek drasztikusan csökkentenie, de számos, a jövő abszolút zöld technológiájával hajtott tanulmány mellett a Toyota a világon elsőként (és jelenleg egyetlenként) kínál sorozatgyártott, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autót Mirai néven, kínálatában pedig emellett már megjelentek a hidrogén üzemanyagcellás targoncák, buszok, és előrehaladott fejlesztések folynak a teherautók területén is.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota magyarországi kommunikációs tevékenységéért felelős vezetője.

„Részben a Hidrogén Tanács erőfeszítéseinek, részben pedig annak köszönhetően, hogy a Toyota a valódi zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás technológia mihamarabbi elterjedése érdekében ingyenesen osztja meg versenytársaival az ezzel kapcsolatos több, mint 5600 szabadalmát, a szakértők 2020-tól éves szinten világszerte minimum 30.000 új hidrogén üzemanyagcellás autó értékesítésével számolnak, számuk pedig az infrastruktúra terjedésével, az autók árának és fenntartási költségeinek csökkenésével exponenciálisan növekszik majd. A közösségi közlekedésnek, így a hidrogén üzemanyagcellás buszoknak (és teherautóknak) a kezdeti átmeneti időszakban önmagukon túlmutató szerepe is van: az ő fogyasztásuk ugyanis még a hidrogén üzemanyagcellás személyautók eleinte alacsony száma mellett is rentábilissá teheti a hidrogén töltőállomások üzemeltetését, hozzájárulva az infrastruktúra gyorsabb bővüléséhez, amely magával vonja a technológiával meghajtott személyautók gyorsabb térnyerését is. Éppen ezért ennek kapcsán több országban előrehaladott egyeztetések folynak az üzemanyagszolgáltatók és a helyi közlekedési vállalatok között.” – árulja el a szakember.

„A jövő abszolút zöld, nulla emissziós meghajtását jelentő hidrogén üzemanyagcellás technológia széles körű elterjedésének gátja jelenleg az infrastruktúra, ennek kialakítása azonban, szemben az elektromos töltőhálózattal a ma is meglévő üzemanyagkutak minimális átalakításával egészen gyorsan és költséghatékonyan megoldható, anélkül hogy ezzel megnövekedett terhelésnek tennénk ki az elektromos hálózatot. Japánban 11 piaci szereplő összefogásával már megkezdődött a hidrogén töltőállomás hálózat tömeges kiépítése, így 2020-ra a szakértők már 160 töltőállomással és mintegy 40.000 hidrogén üzemanyagcellás járművel számolnak a szigetország útjain. Az Egyesült Államok a maga 60 hidrogén töltőállomásával ma még gyerekcipőben jár, de az állami támogatásnak (pl. Kaliforniában) köszönhetően rohamléptekkel halad előre. Európában már most bíztató a helyzet, jelenleg 81 nyilvános hidrogéntöltő állomás üzemel kontinens szerte (45 Németországban, 10 Dániában, 6-6 Norvégiában és az Egyesült Királyságban, 4-4 Ausztriában és Svédországban, 2 Hollandiában, és 1-1 Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban és Svájcban), de ha a közeljövőben nyílna töltőállomás Magyarországon, még egy erősen elit klub tagjai lennénk. 2020-ra ugyanakkor a szakértők már összesen 520 európai töltőállomással számolnak (ebből 150 Németországban, 65 az Egyesült Királyságban, 15 Dániában), amiben nem kis szerepe van a kontinens adottságainak a megújuló energiaforrások területén. Kicsit még távolabbra tekintve Németországban 2023-ra már 400, 2030-ra az Egyesült Királyságban pedig 1150 hidrogéntöltő állomás megnyitását várják. Mindezzel a kontinens élen járhat a jövő abszolút zöld közlekedésének megvalósításában.” – teszi hozzá Varga Zsombor.

A Hidrogén Tanács

A Hidrogén Tanács megalapítását 2017 elején jelentették be a Davosi Világgazdasági Fórumon, mint olyan egyedülálló kezdeményezést, amely a legnagyobb vállalatok vezetőit tömöríti, elősegítve a hidrogén-technológiák hasznosítását a világ energia-ellátásának átformálásában. A szervezetben jelenleg 18 nagyvállalat (Air Liquide, Alstom, Anglo American, Audi, BMW GROUP, Daimler, ENGIE, General Motors, Honda, Hyundai Motor, Iwatani, Kawasaki, Plastic Omnium, Royal Dutch Shell, Statoil, The Linde Group, Total, Toyota), valamint az értéklánc 10 fontos szereplője (Ballard, Faber Industries, Faurecia, First Element Fuel (True Zero), Gore, Hydrogenics, Mitsubishi, Mitsui & Co, Plug Power, és Toyota Tsusho) képviselteti magát. A Hidrogén Tanács tagságát alkotó nagyvállalatok együttes árbevétele több mint 1,3 trillió euró, és mintegy 2 millió embert foglalkoztatnak világszerte.

A Hidrogén Tanács a COP 23 konferencián

A Tanács tagjai a COP 23 alkalmából találkoznak, hogy értékeljék tevékenységük első évét. 2017. november 13-14-én a vezérigazgatók és egyéb vezető tisztségviselők magas szintű kerekasztal-beszélgetéseken vesznek részt Bonnban politikusokkal, más vezetőkkel, a média képviselőivel és más, a területen érintett szereplőkkel.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Fotókon a 2018-as Honda X-ADV
Next Post: 2018-as új Tracer 900 és Tracer 900GT

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Ettől függ mennyi buborék van egy szénsavas frissítőben
  • Új erőre kapott az ingatlanpiac májusban
  • Űrtémájú LEGO® Technic™ készlet arra ösztönzi a rajongókat, hogy “lőjenek” a csillagokra
  • Az online vásárlók számára a gyors házhoz szállítás kiemelten fontos egy felmérés szerint
  • Az MI terjedésével emberek tömegei veszíthetik el az állásukat
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Verstappené a harmadik is
  • Kezdődjön a játék! Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
  • Van képünk hozzá (23.06.03.) –  Toyota Gazoo Racing Europe múzeum
  • A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team több mint 60%-os károsanyag-kibocsátás-csökkentést és 200 tonna CO₂ megtakarítást céloz meg a bioüzemanyag használatával az F1 európai szezonjában
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Több mint 50 ráktípust kimutató vérvizsgálatot teszteltek biztató eredményekkel
  • Sikeresen szerepelt sarkkör-közeli extrém fagytesztjein a Kodiaq és a Superb új generációja
  • Barcelona-drukker nyerte az országos foci tesztet
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • Jelentősen növelte árbevételét a Pick Szeged Zrt.
  • Az első a Platán Gourmet Étterem
  • A vidéki vendéglátás virágzik
  • Fejleszti gyártási és logisztikai kapacitását Dunaharasztiban a Coca-Cola
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT