Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A jövő crossoverét mutatta be a Lexus Detroitban (Exkluzív fotókkal)

Posted on 2018.01.16.2021.11.09. By Iroda Távirati

 A Lexus vadonatúj crossover zászlóshajót alkotott.

Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (közismertebb nevén Detroiti Autószalon) bemutatott Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó bepillantást enged a talán nem is olyan távoli jövő lenyűgöző SUV-jainak világába.

Ahogy az izzó vas kifinomult japán kardpengévé alakul a kovács pörölycsapásai alatt, úgy formázzák meg a  Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó vonalai a márka jövőbeli luxus crossover zászlóshajójának lehetséges körvonalait. A tanulmányautóról az alábbi linken lenyűgöző videó is megtekinthető: https://www.youtube.com/watch?v=w6z44LBvZPA

A világ vezető környezetbarát hibrid prémium gyártójaként ismert Lexus két évtizeddel ezelőtt teremtette meg a luxus crossoverek szegmensét, amikor Detroitban bemutatta az RX 300 modellt. Bár az autónak azóta közel 50 vetélytársa is megjelent a piacon, az RX továbbra is a világ legkeresettebb luxus crossovere maradt. (Hazánkban ez a 97%-ban hibrid modelleket értékesítő Lexus második legnépszerűbb modellje, ennél több csak a múlt év végén megújult, eggyel kisebb méretű NX crossoverből talál gazdára.)

A Lexus LF-1 Limitless megjelenésével ugyanakkor megszületett a luxusautó egy új fajtája: a crossover zászlóshajó. A nagy teljesítményt hibátlan fényűzéssel ötvöző  Lexus LF-1 Limitless a technológia, az innováció és a legfrissebb Lexus-dizájnmegoldások valóságos tárháza.

Limitless, vagyis határtalan – és ez a tanulmány valóban határtalan lehetőségeket kínál vásárlóink sokféle életstílusának tökéletes kiszolgálására. Ehhez hasonlóan a hajtásláncok terén is határtalanok a lehetőségek, hiszen az LF-1 ugyanúgy működhet üzemanyagcellával, hibrid és plug-in hibrid rendszerrel, benzinmotorral, sőt akár tisztán elektromos hajtással is. 2025 körül már minden egyes Lexus modellhez rendelhető lesz elektromos hajtás, vagy legalábbis elektromos hajtással kiegészített opció. Az LF-1 innovatív szellemiségét a kaliforniai CALTY Dizájn Kutatóintézet öntötte formába. Az autó letisztultan elegáns dizájnját egy megolvasztott japán kard, a katana vonalai ihlették. Ez a fajta dizájn érzékletesen adja vissza olvadt fém organikus körvonalait, amit a kardpenge határozott körvonalai határolnak. A sima, már-már cseppfolyós felület szinte észrevétlenül vált át a tömör, vésett formákba, meghatározva az LF-1 Limitless egyszerre lágy és agresszív dizájnját.

“Így képzeltük el egy egészen újszerű zászlóshajó megjelenését, ami napjaink csúcslimuzinjainak teljesítményét és luxusát megőrizve kínálja egy crossover minden értékét.” – avat be Kevin Hunter, a CALTY Dizájn Kutatóintézet elnöke. “Az LF-1 Limitless tanulmány képzeletgazdag technológiát hordoz, ami a vezető és az utasok élményének gazdagításával teremt erőteljes érzelmi kötődést ember és gép között.”

Mindez a helyes arányokkal kezdődik. A Lexus LF-1 Limitless hibátlan arányai atlétikus oldalnézetet teremtenek, így a jármű nem kombinak, sokkal inkább klasszikus grand touringnak tűnik. A kabin mélyen ül a négykerékhajtású padlólemezen, és az erősen domborított sárvédők alatt agresszív, 22 colos kerekek láthatók, hatásosan hangsúlyozva az LF-1 erőteljes kiállását. Az alacsony tetővonal és az emelt hasmagasság még egyértelműbbé teszi, hogy ez a crossover zászlóshajó egyszerre erős és praktikus. Az összes Lexus-modellhez hasonlóan az LF-1 esetében is a dizájn központi elemének számít az orsó formájú hűtőrács, amit a tanulmány készítői most továbbgondoltak, és úgy alakítottak ki, mintha az autó hátulján látható orsó forma nyúlna előre az autó elejére. Maga a hűtőrács erősen háromdimenziós hatást kelt, és a CALTY által kifejlesztett színekben pompázik. A szemlélőnek úgy tűnhet, mintha a középen elhelyezett emblémából mágneses hullámok áradnának, fémport rendezve izgalmas formákba. Nincs krómozás, helyette LED-ek világítanak a hűtőrács körül, üdvözlő fényként ragyogva fel, amikor a tulajdonos az autóhoz lép.

“Az RX-hez hasonló Lexus-modellek révén a luxus SUV-kategória világszerte népszerűvé vált. Ez az új crossover-tanulmány egy olyan jövőt villant fel, amelyben az autók menetdinamikájához és sokoldalúságához sokkal izgalmasabb, érzelemdúsabb dizájn társul, amivel reményeink szerint messze túlszárnyalhatjuk a jelenlegi elvárásokat.” – magyarázza Yoshihiro Sawa, a Lexus International elnöke.

Oldalnézetből jól látható, hogy az LF-1 karaktervonala egyetlen lendülettel áramlik végig az autó orrától a végéig, a motorházból kiemelkedő első sárvédőtől kezdve a D-oszlop tövéig. Ez a vonal erős kontrasztot alkot az alatta húzódó bonyolult felülettel, ahol a széles és erőteljes első sárvédő szinte egybefolyik a sima, mélyen homorított első ajtóval. Innen kezdve a karosszéria lassan újra kiszélesedik, egészen a hátsó kerékjáratig, amitől az LF-1 ugyanolyan kólásüveg-formát kap, mint a klasszikus izomautók. Az osztott hátsó tetőlégterelő szinte mágnesként vonzza a tekintetet, bár az autó hátsó részének szinte minden centiméterén akad egy-egy érdekes ív vagy részletmegoldás. Az autó sarkait díszítő, gyönyörűen megformált nyílásokat akár kipufogóvégződésnek is nézhetnénk, bár valójában a hátsó kerékjáratokban felgyűlő levegő kivezetésére szolgálnak. A hátsó kerekek fölött kialakított széles vállidomon támaszkodik meg a hosszan elnyúló hátsó lámpatest, amelyek fölött nagyméretű ablakok nyúlnak be a hátsó ülések mögé, remek kilátást kínálva az utasok számára. A CALTY arra törekedett, hogy az autó minden utasa teljes kényelemben utazhasson. Az LF-1 egyik legfontosabb jellemzője az omotenashi, vagyis a hagyományos japán vendégszeretet, így az utastér kifejezetten hívogató és barátságos hangulatú. A cockpitet úgy tervezték meg, hogy a vezető a lehető legjobban összpontosíthasson feladatára, ezért felszámolták a figyelmet elterelő analóg kapcsolókat és gombokat, és mozgásra aktiválódó kezelőszerveket alkalmaztak, sőt a vezető előtti kijelzőt is kifejezetten minimalista stílusúra formálták. Az első utasok sokkal nyitottabb térben ülnek, ahol sokkal kevesebb a kezelőszerv, és a széles műszerfal is alig akadályozza a mozgásukat. Hátul ugyanolyan üléseket találunk, mint elöl; az itt utazókat tágas lábtér kényezteti, és külön kijelzőn kezelhetik a klímaberendezést és a fedélzeti szórakoztató rendszert.

A kabin belső fémfelületeit metálfényezés díszíti, ami tökéletes összhangot teremt a külső fényezés rózsaarany-rézbarna árnyalatával, de a melegebb hatás kedvéért selyemfényű lakkréteget kapott. A műszeregység körül és a kormánykeréken egyedi díszítőelemek láthatók, és a kabinban mindenütt fémbetétek teremtenek kontrasztot a sötét Kakaóbab színű bőrkárpitozással és az ülések Fehér Sifon perforált bőrborításával. A kabin hangulatának megformálásában a világítás is fontos szerepet kapott. A START gomb megnyomása után lenyűgöző fényjáték fut le a belső világítás elemein – mindig attól függően, hogy az autós melyiket választotta ki a többféle vezetési üzemmód közül. Menet közben is szokatlan fényeffektek érvényesülnek, mert a fabetétek apró perforációin keresztül miniatűr LED-ek fénye szűrődik az utastérbe; ezek változtatható színe hatásosan egészíti ki a sokkal direktebb mennyezeti világítást.

Az LF-1 luxushangulatát technológiai megoldások is fokozzák. Az egész a Sofőr üzemmóddal kezdődik, amivel a vezető kézhasználat nélkül kormányozhat, fékezhet, gyorsíthat, kezelheti a világítást és a jelzéseket. A vezetési élmény javítása érdekében a hajtáslánc minden kezelőszerve és az üzemmódok kijelzője a kormánykeréken kapott helyet, hogy az autós mindvégig a forgalomra koncentrálhasson. Ennek eredményeképpen az autó kellemesen, gondtalanul és biztonságosabban vezethető.A hagyományos rendszerekre épülő, de az időtényezővel is kiegészített navigációs rendszer immár négydimenziós. Ez a berendezés előre felméri a vezető és az utasok várható igényeit, így a menetidőbe nemcsak a forgalmi- és útviszonyokat számítja bele, hanem a tervezett utazás során várható megállásokat, például a tankolást, a pihenőket vagy az ebédet is, sőt még akár szállodai szobafoglalást is intézhetünk vele. A navigációs és utazási információk ugyanúgy megjelennek a műszerfali képernyőn, mint a hátsó üléssori kijelzőkön és az utasok vezeték nélkül csatlakoztatott tabletjein és okostelefonjain.

A vezetőülésből könnyen elérhető érintésvezérlésű kezelőszervekkel egyszerűen kezelhető a 4D navigációs rendszer, akárcsak az autó kényelmi és szórakoztató berendezései. A bőrborítású középkonzolba épített érintőpad betűfelismerő funkciót is kínál, így könnyebben vihetők be a különféle adatok. A hátsó üléssor utasai a saját középkonzoluk érintésvezérlésű kapcsolóival állíthatják be a klímát és a szórakoztató rendszereket. Innovatív technológiájával és magával ragadó stílusával a Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó jól példázza mindazokat a lehetőségeket, amelyekre a holnap luxusfogyasztói számíthatnak.

Műszaki adatok

Hosszúság

197,4 col

5014 mm

Szélesség

78,2 col

1986 mm

Magasság

63,2 col

1605 mm

Tengelytávolság

117,1 col

2974 mm

 

 

 

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Eljárás indult a halálos baleset miatt a kamionsofőr ellen
Next Post: Nem lehet elégszer elmondani – Hat tipp a téli autózáshoz

Kapcsolódó cikkek

  • Homokviharban landolt a Tatuin bolygón a Qualisport Racing Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bentley Mulliner háromkerekűje az Ultimate Kindergarten Flex Bemutató
  • Átadják a 3-as metró déli szakaszát, két hétig a teljes vonalon járnak a szerelvények Hírek
  • Péntektől csak magyar rendszámú autók tankolhatnak rezsicsökkentett áron Hírek
  • A limitált Renault Megane RS Trophy bemutatása a Tokiói Autószalonon Bemutató
  • Igazi autólegendákhoz kezdi meg újra az alkatrészek gyártását a Toyota Ctrl+C - Ctrl+V
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT