Jövő nyáron Magyarországra is megérkezik a napokban bemutatott Toyota bZ4X

A vadonatúj Toyota bZ4X a világ legzöldebb autógyártójaként ismert, mára Európában több, mint 60%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat (HEV) értékesítő Toyota első célirányosan fejlesztett akkumulátoros elektromos autója (BEV), egy kényelmes, tágas és hiteles SUV, amelynek új összkerékhajtási rendszere kiemelkedő képességeket biztosít. A bZ4X egyben a Toyota új új bZ – beyond Zero – almárkájának első modellje, amelyet a következő néhány évben tovább modellek követnek majd, amelyek mindegyikére jellemző lesz az a kivételes akkumulátor-minőség és tartósság, amely a Toyota elektrifikált járművekkel szerzett negyed évszázados tapasztalatára alapul. A Toyota bZ4X európai premierjét december 2-án tartják, amelyet az online előfoglalási lehetőség követ majd.

A mai napon tartotta világpremierjét a vadonatúj Toyota bZ4X, amely az első modell a bZ – beyond Zero – akkumulátoros elektromos járművek (BEV-k) sorában, és amely várhatóan meghatározó szerepet tölt majd be a Toyota portfóliójában az elkövetkező években. A még idén áprilisban bemutatott tanulmányautóhoz kialakításában és technológiájában is hű sorozatgyártású bZ4X az első olyan modell, amelyet a Toyota teljes mértékben akkumulátoros elektromos járműként fejlesztett és egyben az első autó, amely a vállalat új BEV platformjára alapul. Az e-TNGA filozófiát megvalósító padlólemez a Subaru és a Toyota közös fejlesztése. Az akkumulátor a platform integrált részeként a jármű padlója alatt található, ami alacsony súlypontot, kivételes súlyelosztást és kimagasló merevséget biztosít. Mindez hozzájárul a kiváló biztonsághoz, rugózáshoz és irányíthatósághoz. A bZ4X egy tágas, kényelmes SUV, amely elérhető egy olyan új összkerékhajtási rendszerrel, ami osztályelső terepképességeket és menettulajdonságokat biztosít a tengelyeket külön-külön hajtó elektromotorok révén. Letisztult, dinamikus és erőteljes külső formaterve visszatükrözi modern elektromos kialakítását és SUV státuszát. Ennél a modellnél mutatkozik be az almárka meghatározó eleme, a hangsúlyos „kalapácsfej” orr, amely az autó erőteljes kiállását biztosítja. A hosszú tengelytávolság bőséges helykínálatot nyújt a világos és szellős ötüléses utastérben, emellett a csomagtartó is kiemelkedően tágas. A Toyota felhasználta az elektrifikált járművek gyártása során megszerzett közel 25 éves tapasztalatát annak érdekében, hogy világelső minőségű, tartósságú és megbízhatóságú lítium-ion akkumulátort hozzon létre a bZ4X számára. Még 10 év aktív használat után is az akkumulátor várhatóan 90 százalékát tudja majd az eredeti kapacitásának (A kalkulációhoz a Toyota 10 év vagy 240.000 km futásteljesítménnyel számolt.) Teljesen feltöltött akkumulátorral a várható hatótávolság több mint 450 kilométer (verziótól függően, az adatok még véglegesítésre várnak). A bZ4X fejlett technológiai megoldásokat kínál, mint például tetőbe épített napelemet, amely segíti az akkumulátor töltését menet közben vagy parkoláskor, valamint a harmadik generációs Toyota Safety Sense technológiát új és továbbfejlesztett aktív biztonsági és vezetési segédrendszerekkel. A bZ4X európai premierje december 2-án lesz, amelyet szorosan követ az online előfoglalási lehetőség megnyitása azon ügyfelek számára, akik a világon az első között szeretnék megszerezni az új modellt. A Toyota bZ – beyon Zero koncepciójáról az alábbi linken tekinthető meg videó: Toyota bZ – YouTube

A Toyota új, dedikált BEV platformjának premierje

A bZ4X az első autó, amely a vállalat új, kimondottan akkumulátoros elektromos autóihoz fejlesztett platformjára alapul, az e-TNGA elgondolása alapján. A vadonatúj padlólemez rugalmasan használható a jövőben érkező bZ modellekhez és nagy darabszámú gyártáshoz készült. A vékony akkumulátor-egység teljes mértékben a jármű padlója alatt kapott helyet, ami alacsony súlypontot, kivételes súlyelosztást és kimagasló merevséget biztosít. Ezek együtt a bZ4X számára magabiztos menettulajdonságokat garantálnak, a hosszú tengelytávolság révén pedig a helykínálat is kivételes.

Látványos formaterv

A Toyota dinamikus és robusztus formatervet alkotott meg a bZ4X számára, amely legalább annyira otthon van a város forgatagában, mint a vidék földútjain, miközben egy modern elektromos autó látványát klasszikus SUV jellemzőkkel egyesíti. Az orr kifinomultságot sugall, és mellőzi a túlzó dekorációt. Karakteres jellemvonása az almárkát meghatározó „kalapácsfej” alakzat, amelyet vékony lámpák kereteznek. A szélek hangsúlyos kidomborítása a járművet különösen szélesnek láttatja. Az oldalnézet dinamikus, amelyből az alacsony magasság, a meredeken dőlő A-oszlopok és az alacsony tengelyvonal is kiveszi a részét, ami az új platform alacsony súlypontját hivatott szemléltetni. Az akár 20 colos átmérőjű keréktárcsákat is befogató kerékjárati ívek a karosszéria sarkaihoz kerültek, miközben a vastag panelek a jármű SUV karakterét hangsúlyozzák ki. Hátulnézetből szintén a sarkok erőteljes jelenléte figyelhető meg, amely a karakteres hátsó lámpákkal együtt fokozza az autó magabiztos kiállását. A Toyota RAV4-hez viszonyítva a külső méretek az e-TNGA platform előnyeit szemléltetik. Például a bZ4X teljes magassága 85 mm-rel alacsonyabb, a tengelytáv pedig 160 mm-rel hosszabb, mint a RAV4 esetében, ami rövidebb túlnyúlásokat tesz lehetővé. A motorháztető 50 mm-rel alacsonyabban fut. A kiváló manőverezhetőségről kategóriaelső, mindössze 11,4 méteres fordulókör gondoskodik. A formaterv olyan aktív aerodinamikai megoldásokat is tartalmaz, amelyek hozzájárulnak a nagyvonalú hatótávhoz, mint például az első lökhárító kialakítása, amely lehetővé teszi a levegő kiegyensúlyozottabb áramlását. Emellett teljes alsó borítás, megosztott tető-légterelő és hátsó légterelőajak, hátsó diffúzor és gondosan megválasztott szögben álló hátsó szélvédő segíti a légellenállás csökkentését. Az alacsonyan lévő alsó hűtőrács aktív lamellái tovább mérséklik a légellenállást, ha éppen nincsen szükség az akkumulátor hűtésére.

Lenyűgöző beltér

A belső tér jellemzője a „lagom” – ez egy svéd kifejezés, amely azt fejezi ki, hogy „pont jó”. Itt mindez olyan kényelmet és tágasságot jelent, amely az utasteret egy nappalihoz hasonló hangulattal ruházza fel. Ezt az érzést fokozzák a puha, textilborítású részletek, a szatén betétek, valamint a panorámatető opciója. A műszeregység vékony és alacsonyan helyezkedik el, amely fokozza a nyitottság érzetét és jobb kilátást biztosít a vezető számára. A „kezek a kormányon, szemek az úton” elv jegyében az emberközpontú műszerfalra hétcolos TFT központi kijelző került, amely közvetlenül a vezető látóterében helyezkedik el, a kormánykerék vonala felett, így az információkat a vezető minimális figyelem-elterelés mellett olvashatja le. A hosszú tengelytáv osztályelső lábteret nyújt az összes utas számára; az első és a hátsó utas csípője közötti távolság több mint egy méter. Hátul tágas csomagteret találunk, állítható padlóval; a hátsó ülések ledöntése nélkül 452 literes tér áll rendelkezésre.

HAMAROSAN FOLYTATJUK AZ ÚJDONSÁG BEMUTATÁSÁT! >>>