Kaliforniában indul a Volvo Ride Pilot felügyelet nélküli autonóm vezetési funkciója

Kaliforniában indul a Volvo Ride Pilot felügyelet nélküli autonóm vezetési funkciója

A Volvo Cars először kaliforniai ügyfelei számára teszi elérhetővé felügyelet nélküli autonóm vezetési rendszerét, a Ride Pilot funkciót.

 A Volvo Cars új generációs, tisztán elektromos járműveinek páratlan biztonsági jellemzőire épülő Ride Pilot értékes időt ad vissza az ügyfeleknek, egyúttal még kényelmesebbé és még élvezetesebbé teszi a Volvók vezetését.

Amint igazolást nyer, hogy a Ride Pilot biztonságosan használható az autópályán, a szolgáltatás várhatóan kiegészítő, előfizetés alapú funkcióként lesz elérhető a vállalat hamarosan piacra lépő, tisztán elektromos szabadidőjárművében, amelyet még az idei évben bemutat a Volvo.

A Volvo Cars új generációs modellei minden eddiginél biztonságosabbak lesznek, köszönhetően a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetőségének, valamint a járművek ultramodern szenzorrendszereinek. A szoftvert az autonóm mobilitási szoftverekre specializálódott Zenseact vállalat fejlesztette, bevonva a munkába a Volvo Cars, valamint annak technológiai partnere, a Luminar fejlesztőit. Ami a szenzorokat illeti, a járműveket több mint két tucat különböző érzékelővel szerelik fel, köztük a Luminar élvonalbeli Iris LiDAR szenzorával, amelyet tökéletesen összehangoltak a fejlesztett szoftverrel.

„Büszkén jelentjük be a Volvo Cars első, emberi felügyeletet nem igénylő autonóm vezetési funkciójának tervezett észak-amerikai bevezetését. Ez a lépés azon törekvésünk fontos része, hogy új mércét állítsunk az autonóm mobilitás terén, anélkül, hogy az a biztonság rovására menne.” – mondta Mats Moberg, a Volvo Cars kutatás-fejlesztési igazgatója. „A tény, hogy új generációs, tisztán elektromos szabadidőjárművünk megkapja a Zenseact vadonatúj autonóm vezetési szoftverét, valamint a Luminar LiDAR érzékelőjét, nem csak a Volvo Cars életében jelent fordulópontot, de az autóipari biztonság és az autonóm közlekedés terén is új korszakot vezet be.”

A Volvo Cars hamarosan piacra lépő, tisztán elektromos szabadidőjárműve a bevezetés pillanatától kezdve alapfelszerelésként kínálja majd az új szoftver / szenzor párosítást, valamint az abból fakadó, folyamatosan fejlődő biztonsági színvonalat. A Ride Pilot funkcionalitás ugyanakkor csak azt követően válik elérhetővé az ügyfelek számára, hogy a rendszer sikeresen teljesítette a Volvo Cars szigorú ellenőrzési és tesztprotokollját, amelynek keretében többek között ellenőrzik, hogy a technológia a legváltozatosabb körülmények között is biztonságosan használható-e az autópályán.

Az ellenőrzési folyamat részeként a Volvo Cars és a Zenseact már megkezdte az autonóm menetfunkciók közúti tesztelését Svédországban, illetve az adatgyűjtést Európában és az Egyesült Államokban. A tervek szerint az év derekán megkezdődhetnek a közúti tesztek Kaliforniában*, ahol a klimatikus és forgalmi viszonyok, valamint a jogi környezet kedvező körülményeket teremtenek az autonóm mobilitási funkciók bevezetéséhez.

„Ahhoz, hogy új mércét állíthassunk az autóipari biztonság terén, rendkívül szigorú teszteket és ellenőrzéseket kell végeznünk, méghozzá a világ egyre több pontján.” – mondta Ödgärd Anderson, a Zenseact vezérigazgatója. „A Zenseact autonóm mobilitási szoftverje kulcsfontosságú szerepet játszik ennek az új biztonsági normának a megvalósításában, a teljesen balesetmentes közlekedés céljának elérésében.”

Amint a tesztek igazolták a rendszer biztonságos voltát, és rendelkezésre állnak a szükséges engedélyek, a Volvo Cars első ízben Kaliforniában kívánja elérhetővé tenni a Ride Pilot funkciót, hogy aztán fokozatosan a világ egyre több piacán és térségében is bevezesse azt.

A Ride Pilot lehetővé teszi, hogy a sofőr menet közben szabadon gazdálkodjon az idejével, olyan másodlagos tevékenységeket folytatva, mint az olvasás, az írás, a munkavégzés vagy a személyes kapcsolatok ápolása. A funkció révén a vezető kipihenten, feltöltődve érkezhet meg úti céljához, hiszen jelentős részben mentesül a vezetéssel járó (különösen forgalmi dugóban vagy sűrű forgalomban megterhelő) stressz alól.

A ‘Ride Pilot’ név jól körülírja a funkció lényegét: amikor az autó önállóan halad, a Volvo Cars felelősséget vállal a vezetésért, a vezető kényelemben, gondtalanul töltheti idejét.

A Luminar LiDAR szenzora mellett öt radar, nyolc kamera és tizenhat ultrahangos érzékelő dolgozik a Volvo Cars hamarosan színre lépő, tisztán elektromos szabadidőjárművében. Az alapfelszerelésként kínált szenzorcsomag megbízhatóan látja és érzékeli a gépkocsi környezetét. A folytonos, vezeték nélküli szoftverfrissítéseknek is köszönhetően a rendszer teljes körű redundanciával rendelkezik, így a Ride Pilot funkcióval felszerelt Volvo gépkocsik biztonságos autonóm haladásra lesznek alkalmasak.

„A Volvo Cars ismét új mércét állít az autóipari biztonság terén, miközben az elsők között kínál tényleges, megbízható autonóm mobilitást ügyfeleinek.” – mondta Austin Russell, a Luminar alapítója és vezérigazgatója. „Az idei évben meghatározó lépést teszünk a gépjárművek vadonatúj korszaka felé.”