• Egyéb

Kategóriaelső helykínálat és még magasabb használati érték jellemzi az új Honda Civicet

  • A vadonatúj Civic tágasabb, mint a korábbi generációhoz képest

  • Bőséges hely várja az utasokat és a poggyászokat

  • Prémium minőségérzet, új LCD-kijelző és sokoldalú, kétsoros, technikai központként szolgáló középkonzol

  • Az ötajtós kivitelt többek között oldalirányban felcsévélhető csomagtérroló teszi különlegessé

A vadonatúj Civic megőrizheti elődjei reputációját, hiszen az átgondolt építésmód eredményeként kategóriaelső utas- és csomagtérrel büszkélkedhet. A kiváló anyagminőség, az egyszerű, szofisztikált kialakítás és az új, digitális műszeregység egyedülálló hangulatot kölcsönöz az utastérnek, melyre a prémium jelző éppúgy ráillik, mint a friss vagy a modern.

A jellegzetes formavilág az utastérben is tetten érhető – osztotta meg Mitsuru Kariya vezetőmérnök, a nemzetközi Civic-projekt irányítója. – A fejlett műszaki megoldások és a kiváló minőségű anyagok egyszerre teszik modernné és igényessé a hatalmas belteret, s nem lehet panasz az átláthatóságra sem, hiszen minden irányban remekül kilátni az autóból. Lopás- és menetbiztonság terén szintén a legmagasabb színvonalat képviseli a modell, Mindezek alapján bátran kijelenthetjük tehát, hogy az új Civic minden szempontból új mércét teremt a kompaktok szegmensében.

Tágasabb belsőtér

A hosszabb, szélesebb platformnak és a megnövelt tengelytávnak köszönhetően az utastér helykínálata – elöl és hátul egyaránt – jelentősen nőtt, ugyanakkor a karosszéria átláthatósága is javult és a minőségérzetet is fokozták a Honda szakemberei.

A vezető és az első utas 35 mm-rel alacsonyabban ül, mint a korábbi Civicben, így a modell szinte körülöleli őket, s biztonságosabb érzetet kelt. A korábbinál 15 %-kal vékonyabb A-oszlopok az átláthatóság miatt jutottak szerephez, karcsú mivoltukból fakadóan a „kilátást” illetően is a szegmens éllovasa – 84,3°-os látómező segíti a pilótát az előrejutásban. A módosításoknak hála még légiesebbnek és tágasabbnak hat a kabin, minden perc jól esik a Civic utasterében.

Ehhez az ergonómiailag optimalizált ülések kényelmes, gazdag párnázata is hozzájárul, de említhetnénk a hosszirányú beállítás és a magasság tartományát is, ezeket 10-10 mm-rel bővítette a gyártó. A leggazdagabban felszerelt változatoknál 14 lépésben állítható a vezetőülés helyzete és elektromos mozgatású deréktámaszt kap mindkét első ülőhely.

Az első sor válltere 10 mm-rel nőtt, valamint a két első ülés közötti távolságot is gyarapították. A hátsó válltérnél 20, a hátsó lábtérnél 95 mm növekedéssel számolhatnak az ötajtós kivitel vásárlói (négyajtós: 45 mm), és 45 mm-rel nagyobb hely várja a térdeket a második sorban (négyajtós: 55 mm).

Hogy a második sorban utazók is kényelemben róhassák a kilométereket, az ülőlapok állíthatók, a beszállás pedig mind a négy ajtónál könnyebb, mint valaha. A könnyed, légies hangulat tovább fokozható a nyitható-billenthető panorámatetővel, ez csak a magasabb felszereltségi szintekhez rendelhető.

Kategóriaelső méretű csomagtér és variálhatóság

A 478 literes csomagtartó befogadóképessége továbbra is kategóriaelső, s pakolhatóság, illetve variálhatóság terén is a maximumot nyújtja. Hogy minden beférjen, a hátsó üléssor 60/40 arányban osztható, a padló teljesen sík és 1120 mm széles az ötödik ajtó nyílása. Az alacsony rakodóperemnek hála nagy, nehéz tárgyak is egyszerűen berakhatók, s igen hasznos a padlószint alatti rejtett rekesz is.

Az innovatív, oldalirányban felcsévélhető csomagtérroló még sokoldalúbbá és könnyebben használhatóvá varázsolja a Civicet, tudniillik a tekercs háza a csomagtartó oldalán kapott helyet, nem közvetlenül az ülés mögött, ahogy azt megszokhattuk. Ezzel a megoldással szükségtelenné vált a roló eltávolítása a nagyobb tárgyak szállításakor, de azért a lehetőséget meghagyták a tervezők, miként az is lehetséges, hogy a tulajdonos a csomagtartó egyik oldaláról a másikra helyezze át a tekercset.

A négyajtós Civic hasonlóképpen praktikus, hiszen csomagtere 519 literes (20,8 %-kal nagyobb korábbi modellhez viszonyítva) hátsó üléssora pedig 60/40 arányban dönthető. A csomagtartó és utastér közötti alagút méretét 20,6 %-kal növelték, így még hosszabb és terebélyesebb tárgyak is elszállíthatók vele. Bárhogy is, a négyajtós Civic poggyászterének szállítókapacitásáról mindent elárul, hogy négy bőrönd vagy golftáska könnyedén befér, azaz egyel több mint az elődmodell esetében.

Prémium színvonalú utastér

A vadonatúj utastér megalkotásakor olyan modern, letisztult, egyszerű és egyben esztétikus kabin lebegett a tervezők szeme előtt, ami tökéletesen illik az extravagáns karosszériához, s a kategória legkényelmesebb környezetével várja az utasokat. A vízszintes vonalak hossz- és keresztirányban egyaránt hatékonyan fokozzák a térérzetet, és a kiváló minőségű anyagok is megteszik hatásukat – a hangulat a felsőkategóriás prémiummodelleket idézi. Ebben az egy darabból álló, puha tapintású, öltésekkel megspékelt műszerfalnak és a prémium üléskárpitoknak egyaránt fontos szerepe van. A legmagasabb felszereltségi szinten álló ötajtós modelleknél a bőrkárpitozás az alapfelszereltség része.

Középkonzol, mint technológiai központ

A pianofeketében tündöklő középkonzol afféle technológiai központként szolgál.

Alsó részén, a váltókarral szemben egy kétszintes tárolórekesz kapott helyet, ide helyezhetők a különféle mobileszközök. Ez a megoldás azonnali rálátást és hozzáférést garantál, s a legmodernebb technikai megoldást is elérhetővé teszi, hiszen a tárolórekesz – a magasabb felszereltségi szinteken – vezeték nélküli töltésre alkalmas tálcával is kiegészíthető.

A másodlagos, középkonzol mögött elhelyezett tálca afféle diszkrét tárolóhely, itt találjuk a HDMI- és USB-csatlakozókat, valamint a 12 V-os elektromos aljzatot is. A rendezett környezet érdekében apró furatot alakítottak ki a középkonzolon, így az első és a másodlagos rekesz között átvezethetőek a különféle kábelek. Mindez sötétben is gond nélkül megoldható, a pakolóhelyet ugyanis fénydiódák világítják meg.

A tárolórekesz felett ezüstszínű panelt találni, ezen sorakoznak rendezett, logikus formában a szellőzőrendszer kezelőszervei. Bár háttérvilágításuk is szemet gyönyörködtető, a prémiumérzetet a tetőbe integrált, fénydiódás hangulatvilágítás garantálja.

A középkonzol tetején foglal helyet a Honda Connect rendszerhez kapcsolódó, hétcolos, színes érintőképernyő (a részletekért, kérjük, olvassa el a következő fejezetet). Ez amellett, hogy lehetőséget ad a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer, valamint a légkondicionáló kezelésére, a legfelsőbb felszereltségi szinteken a tolatókamera képét is megjeleníti.

A tizedik generációs Civic vezetője vadonatúj, könnyen leolvasható, ösztönösen használható műszeregységgel nézhet farkasszemet. Ennek közepén áll a hétcolos, színes TFT-LCD kijelző, ami Driver Information Interface (DII) azaz Vezetői Információs Felület névre hallgat, s többek között a fordulatszámot (felszereltségtől függően analóg vagy digitális formában), valamint az aktuális sebességet jeleníti meg a lehető legkönnyebben értelmezhető formában. A DII képességeit kihasználva a vezető számos „oldal” közül választhat. Megtekintheti például a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer különféle adatait, a navigációs rendszer térképét, illetve a kapcsoló utasításokat, elolvashatja az SMS-ek és e-mailek szövegét, sőt hangutasítások révén válaszolhat is, valamint listázhatja az okostelefonban elmentett kontaktokat, és az utazással, autóval kapcsolatos adatokat is előhívhatja.

Az elsődleges képernyő két oldalán további egy-egy TFT-LCD kijelzőt találni, melyek a hűtőfolyadék hőmérsékletét és az üzemanyagszintet jelenítik meg. A megjelenítőeszközök nagy kontraszttal, könnyű olvashatósággal és kortárs stílussal járulnak hozzá a gondtalan, élvezetes autózáshoz. Amint a vezető beül az autóba a műszerek háttérvilágítása bekapcsol és fokozatosan növeli fényerejét, így köszöntve a jármű urát.

A DII adatainak böngészésére, illetve kiválasztására a kormánykerék bal oldalára helyezett kapcsolókonzol szolgál. Ennek segítségével kapcsolhat a vezető a DII üzemmódjai között, mi több, akár szöveges keresést is indíthat, így könnyedén megtalálhatja kedvenc zeneszámait, felhívni kívánt ismerőseit stb-stb. Szintén a volán bal oldalára helyezett gombokkal vezérelhető a Bluetooth®3 HandsFreeLink® rendszerű telefonkihangosító, így nem kell elfordítania fejét az elektronikai rendszerek kezeléséhez, s csak minimális időre kell levennie szemét az útról.

A sebességrögzítő gombjai is ennek okán kerültek a jobb oldali kormánykapcsolóra – innen könnyen és biztonságosan vezérelheti a rendszert a vezető.

Fontos újítás, hogy a légkondicionáló a lehető legkevésbé környezetszennyező, GWP-értéke (Global Warming Potential) jóval alacsonyabb lett. Bizonyos felszereltségi szinteken három fokozatban fűthető első és fűthető hátsó ülések is elérhetők a modellhez.

Az új Civicben dolgozó Hegymenet Elindulást Segítő Rendszer (ti. automatikus rögzítőfék) önműködően rögzíti az autót, ha a vezető megáll például a közlekedési lámpáknál, és olyan műszaki csemegékkel is szolgál típus, mint a motorindítógomb, a kulcsnélküli központizár vagy az automatikusan elsötétedő belsőtükör.