Kelvin van der Linde: „Érezhető az ABT család szenvedélye a motorsport iránt”

A DTM a következő hétvégén Emilia-Romagnában, Imolában versenyez (szombaton és vasárnap, mindkét futam 13:00-tól CEST a ProSiebenen). Kelvin van der Linde ezúttal nem utazik repülővel a „Bella Italiába”. A Kempten közelében élő dél-afrikai egy ABT RS6-S-t kapott csapatától, amellyel Kemptenből indul Imola felé. Testvére, Sheldon elkíséri az útra. Az elmúlt hetekben jó néhány címlapot hoztak létre ők ketten.

Gratulálunk a nürburgringi 24 órás verseny megnyeréséhez. Mennyire volt fontos ez a siker a lausitzringi nehéz DTM-hétvége után?
A győzelem ezen a versenyen mindig valami nagyon különleges. Számomra ez volt a második győzelmem a nürburgringi 2017 után. Mostanra tudom, mekkora jelentősége van ennek a versenynek a német motorsportban, és milyen nehéz megnyerni a dolgot. A lausitzringi mélypont után a győzelem természetesen tökéletes volt ahhoz, hogy visszaszerezzem az önbizalmamat, és tudjam, nem felejtettem el vezetni. Néha szükséged van ilyen motivációra ebben a hullámvasútban a motorsport világában.

Hány gratulációt kaptál?
Nagyon meglepődtem. Őrület, mennyi minden van manapság a közösségi médiában, különösen az Instagramon. Sajnos mindezekre nem lehet személyesen válaszolni. Csak köszönetet tudok mondani a szurkolóknak.

Most visszatért a DTM-hez. Megtudtad, mi történt időközben a Lausitzringen?
Igen – és először is köszönetet kell mondanom a csapatnak. Ismét megmutatta, milyen erős ez a csapat. Senki sem kételkedett bennem. Hétfőn reggel először leültünk együtt a társaságba, és megbeszéltük, hogyan derítsük ki, mi a probléma. Az első javaslat az volt, hogy menjünk el tesztelni, ami jelenleg rendkívül nehéz, mert nincsenek gumik. De mégis megcsináltuk, és elmentünk Hockenheimbe négy szerelővel. Szuper kicsiben csináltuk, de a nap végén jó dolgok sültek ki belőle. Megtudtuk, hogy egy csomó volt a Lausitzring berendezésben. Reggel először jöttünk rá, és vigyorogva az arcomon mentem be a boxba. Ettől a pillanattól kezdve biztos voltam benne, hogy Imolánál ismét előre mennek a dolgok. Most már tudjuk, hogy mire kell odafigyelnünk, különösen az új evo csomaggal kapcsolatban, és reméljük, hogy a Lausitzringen megtörténthez hasonló nem fog megismétlődni velünk.

Valószínűleg te is rájöttél a Lausitzringen, hogy a legkisebb gyengeséget sem engedheted meg magadnak a 2022-es DTM-szezonban.
Egészen egyértelműen. Olyan részletekről beszélünk, amelyek három tizedmásodpercet hozhatnak. De ez a három tizedmásodperc, ami hiányzott Ricardóhoz (Feller) és Renéhez (Rast) képest, tíz-tizenkét helyet tesz ki. Tavaly még lehet, hogy az első tízben vagy akár az első ötben végezhetett. Idén tényleg mindennek tökéletesnek kell lennie mindkét oldalon: a vezetőnek és az autónak is. De ahogy mondtam, a Lausitzring még erősebbé tett minket. Csapatként nem kezdtünk el kételkedni egymásban, hanem a tényeket néztük és próbáltunk megoldást találni. Ez erős és pozitív volt.

Vajon idén még fontosabb a kvalifikáció a DTM-ben, mint tavaly?
Főleg ha stratégiáról van szó. Sok újdonság van, például a biztonsági autós időszakok. Ha távolabbról indul, bizonyos prioritást élvez a boxkiállások tervezésében. Jó elölről kezdeni, mert az előzés nem egyszerű. Ha olyan messziről indul, mint én a Lausitzringen, elkerülhetetlen a káosz. Aztán hirtelen a kavicsban vagy, vagy hiányzik valami az autóból. Mindenképpen meg kell próbálnia a legjobb tíz közé kerülni a kvalifikáción.

Említette csapattársait, Ricardo Fellert és René Rast. Mi a benyomásuk az első két közös DTM-hétvége után?
Nagyon pozitív! Korábban nem ismertem túl jól Ricardót, és azt kell mondanom, ő egy igazán nagyszerű ember. Rendkívül jól kijövünk, még a pályán kívül is. Korban is passzolunk. Ehhez képest René már vén róka. Mindkettőjükön nagyon jól szórakozom. Természetesen mindannyian a legjobb ABT-s vagy a legjobb Audi-sofőr akarunk lenni. Ez egyértelmű. De szerintem jó, hogy a motorsport mellett meghúzhatunk egy határt, és együtt nevethetünk és szórakozhatunk.

Idén már nyertél egy futamot Imolában az Audi evo II-es verziójával, és ott is teszteltél a szezon kezdete előtt. Mire számíthatnak a rajongók?
Nagyon izgatott voltam, amikor meghallottam, hogy Imolában versenyzünk a DTM-mel. Ez a pálya, amely a vezetési stílusomhoz is nagyon passzol, személyes csúcspont számomra. Már kétszer nyertem ott. Nagyon várom a hétvégét. A rajongók számára is mega lesz. Kezdődik a nyár, egyre szebb az idő – ilyen gyönyörű helyen lenni Olaszországban, ilyenkor fantasztikus.

Ön egy nagyon különleges autóval vezet Imolába, egy ABT RS6-S-sel. Várod már a kirándulást?
Igen nagyon. Először is, mert még soha nem vezettem RS6-ot. Az lesz a kiemelés! De én is alig várom, hogy gyönyörködhessek a gyönyörű tájban és esetleg valami finom ételben. Ez egy nagyon különleges kezdete lesz a versenyhétvégének.

Miben tud jobban az ABT RS6-S, mint az Audi sorozatgyártású modellje?
Ebben az autóban jól érezhető az ABT család motorsport iránti szenvedélye. Rengeteg részlet van benne, például a sok karbon elem, amit autóversenyzőként különösen szeretek. Versenyzőként pedig teljesítményre is vágyom, amiből nincs hiány. Nagyon hálás vagyok, hogy egy ilyen nagyszerű autót kaptam az imolai útra.

Általában a bátyáddal, Sheldonnal együtt jársz a DTM-versenyekre, aki mindkét futamot megnyerte a Lausitzringen. Milyen volt a visszaút?
Vasárnap egyből visszamentünk, mert a nürburgringi hét kezdete előtt csak hétfőn volt lehetőségünk kimosni. Szóval nem volt idő megünnepelni. Természetesen jó hangulatot adott az autóban. Zenét hallgattunk és beszélgettünk egy kicsit. Nagyon örültem neki, hogy egy nehéz év után visszakapta azt az önbizalmat, ami korábban megvolt. Az a tény, hogy két héten belül mindketten megnyertük a három legnagyobb németországi versenyt, büszke pillanat két testvér számára. Nem tudom, hogy ez megtörtént-e valaha. A nyári szünetre már megszerveztünk egy mallorcai kirándulást, aztán tényleg rátaposunk a gázra és utolérjük az ünneplést.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!