Tovább fokozzák! Még kényelmesebb, sportosabb, célszerűbb lehet a Lexus LX

Az új modellévre átdolgozta az LX luxusterepjáró kelet-európai piacokon forgalmazott változatait a Lexus. Három fontos újdonságot vezetnek be, amelyek révén az ügyfelek sokkal pontosabban szabhatják saját igényeikhez a hatalmas autó képességeit.

Miközben az Európai Unió piacaitól továbbra is távol marad, Kelet-Európa bizonyos országaiban folytatólagosan forgalmazzák a Lexus LX óriásterepjárót. A régióban egy évvel ezelőtt bevezetett modell műszaki szempontból nem szorult fejlesztésre, azonban az eddigi tapasztalatok alapján átdolgozták a kivitelek választékát.

Az egyik újdonság az F Sport variáns bevezetése. Az észak-amerikai piacon az első pillanattól fogva elérhető változat beállításaival rászolgál a nevére. Nagyobb (22 colos) keréktárcsákat, sportos hangolású hátsó lengéscsillapítókat, részlegesen önzáró Torsen differenciálművet, valamint egyedi hátsó kanyarstabilizátort kap, míg az átkalibrált AVS adaptív felfüggesztés a stabilitást és a kezes reakciókat helyezi előtérbe.

A dinamizmust előtérbe helyező F Sport kivitel az LX alapkivitelű, vízszintes sávokkal tagolt hűtőmaszkja helyett méhsejt-szerkezetű pajzsot visel; ugyanez a mintázat köszön vissza a ködfények házában, valamint a hátsó lökhárító betéteiben. Az említett, 22 colos keréktárcsa 12 küllőjének fényes fekete kidolgozása éles kontrasztot alkot a kizárólag ehhez a módozathoz igényelhető F Sport fehér fényezéssel. Az összhatást selyemfényű lökhárítóbetét és a kerékdobon elhelyezett, diszkrét F Sport embléma erősíti. A beltérben fekete vagy fekete-piros kárpitozás, valamint alumínium díszítőelemek, pedálok és küszöbbetétek köszöntik az utasokat. A fejtámaszokat F Sport logó díszíti, a váltókar és az F Sport kormánykerék speciálisan kidolgozott bőrkárpitozást kapott.

A 2023-as Lexus LX széria másik két újdonsága a 3,3 literes dízelmotorhoz kapcsolódik. Az LX 500d Kelet-Európában eddig csak ötüléses kivitelben volt elérhető. Mostantól viszont kérhető három üléssoros, hétszemélyes kivitelben is – a leghátsó ülések 10 fokos tartományban szabályozható támlája az átlagosnál kényelmesebb utazást ígér; az ülések külön-külön, motorosan a padlóba hajthatók, de arra is lehetőség van, hogy a vezető egyetlen mozdulattal mind az öt hátsó ülést ledöntse.

Ha nem a praktikum, hanem a komfort számít, azt az LX 500d VIP felszereltségi szinttől kapják meg az ügyfelek.  A korábban csak a benzinmotoros LX 600 modellhez kérhető konfigurációban a második sori üléspad helyére két önálló fotelt építenek be. Ezek tágasak, ugyanakkor kiváló oldaltartást biztosítanak. Széles fejtámaszuk akkor is komfortos megtámasztást biztosít, ha szundikáláshoz akár 48 fokban hátradöntjük a támlát, és lábunkat a kihajtható puffra emeljük (a maximális lábtér eléri az 1,1 métert!)

Az ülések memóriafunkciót és hét különböző masszázsprogramot kínálnak, a maradéktalan komfortról ülésfűtés és -szellőzés gondoskodik. A két hátsó közötti, emelt konzolról vezérelhető többek között a mennyezeti, illetve lábtéri légbefúvókkal szerelt, hátsó klímaberendezés, de az erre szolgáló, multifunkciós képernyő HDMI csatlakozóval is rendelkezik, így akár egy számítógép kijelzőjét is ide tükrözhetjük.

A 2023-as modellév újdonságainak sorát a digitális belső visszapillantó tükör zárja.

A Lexus LX 3,5 literes benzines (LX 600) és 3,3 literes dízelmotorral (LX 500d) rendelhető a világ különböző piacain. A hathengeres erőforrások 409, illetve 295 lóerős maximális teljesítményre képesek, legnagyobb forgatónyomatékuk 650, illetve 700 Nm.

Fotók: Lexus