Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Két verseny, két győzelem

Posted on 2018.05.29.2018.05.29. By Iroda Távirati

PEUGEOT 208 R2 RALI KUPA

Az utánpótlásnevelő célzattal életre hívott Peugeot 208 R2-es márkakupa túl van az első két futamon (Eger rali és Miskolc rali), melyek után sok élménnyel és értékes tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak. A szezonban eddig történtekről és a kupáról az élen álló Jánosa Ákost kérdeztük.

Két verseny, két győzelem – Jánosa Ákosnak és Rubóczky Attilának nemigen lehet oka a panaszra a szezonkezdetet illetően. A páros ezzel az elképesztően erős kezdéssel természetesen vezet az idén életre hívott Peugeot 208 R2 Rali Kupában.

Számított ilyen jó kezdésre?
–  Őszintén mondom, hogy nem, de nagyon örülök neki – mondta Jánosa Ákos. – Bár a Peugeot Kupa új kezdeményezés itthon, maga az autó nem ismeretlen számomra, hiszen tavaly is ezzel a típussal versenyeztem. Persze az új szabályokat meg kellett szoknom, hogy rövidebb a váltó végáttétele, hogy maximum nyolc gumit használhatunk egy versenyhétvégén és mindenkinek ugyanolyan a komputere.

Akkor mivel lehet különbséget kovácsolni?
–  A futómű-beállítással, a gumiválasztással, és persze a pilóták és navigátorok tudása közötti különbséggel. Meg kell jegyezni, hogy nagyon jó versenyzők vannak a mezőnyben, s mivel az autók között nincs túl nagy különbség, ez arra sarkallja az embert, hogy minél bevállalósabb legyen.

Így is elképesztően szoros csatákat vívnak…
–  Igen, egy-egy gyorsasági szakasz után elenyészőek a különbségek, de mivel technikai sportról beszélünk, kisebb-nagyobb problémája azért mindenkinek akad, szóval a szerencsének is van szerepe a végső sikerben. Vagy annak, hogy ki kap defektet, ki csúszik le az útról, ki mennyire tudja beosztani a gumikat és az autót. Összességében ezekből adódik össze a végső különbség.

Ön eddig jól taktikázott. Mi a titka?
–  Volt két jó versenyem, ami nem csak nekem köszönhető, hanem annak is, hogy a navigátorom tapasztalt és nagyon sokat segít. Vannak szakaszok, amelyeken túl nagy kockázatot vállalok, akkor rám szól, hogy a versenyért jöttünk, nem az adott gyorsaságiért. De olyan is volt már, hogy kicsit leültem és akkor ő rám szólt, hogy vegyünk rövidebb féktávokat, gyorsuljunk fel. A két győzelem egyébként azt is jelenti, hogy mostantól lassan nem feltétlenül az adott verseny megnyerése a legfontosabb számunkra, hanem hogy az év végén is mi legyünk a legjobbak.

Mennyire könnyű matekozni?
–  Egyáltalán nem könnyű, de van, hogy muszáj. Persze, ez nem jelenti azt, hogy nem kell gyorsan menni, csak azt, hogy nem szabad minden áron kockáztatni, mert egy kis megforgás is nagyon sokba kerülhet.

Mennyit tud ebben segíteni a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, aki a program mentora és ott van minden versenyen?
–  A személye mindenképp megnyugtató – sokat segít és nagyon közvetlen. Emlékszem, kis srác voltam, amikor Esztergomban láttam őt a Peugeot WRC-vel, és hogy mennyire felnéztem rá, nagyon jó, hogy most meg beszélhetek vele. Hogy ott áll a szakaszok végén, ellenőrzi a gumik állapotát, tanácsokat ad a guminyomással és a beállításokkal kapcsolatban is. Rászól az emberre, ha már nem kell kockáztatnia, felhívja a figyelmet, hogy az adott pályán melyik kanyarkombinációra kell fokozottan figyelni. Elképesztő tapasztalat van a háta mögött, úgyhogy az ember jól teszi, ha megfogadja a tanácsait.

A hátralévő versenyek közül van kedvence?
–  A laza talajú versenyek fekszenek nekem igazán, de sajnos az idén nem szerepel a Peugeot kupa kiírásában murvás viadal. Így a hátralévő futamok közül a fehérvárit várom a legjobban, de ha ott jól szerepelünk, akkor lehet, hogy a hatos kategória jó eredménye érdekében rajthoz állunk a Veszprém ralin is.

Mire számít Fehérváron?
–  A jellegét tekintve fehér aszfaltos és egy nyomsávos erdei utak egyaránt vannak a pályák között, de talán ezek a gyorsaságik nem annyira defektveszélyesek, mint a miskolciak. Azért természetesen észnél kell lenni itt is – meglátjuk, mit tartogat számunkra ez a viadal. Azért a dobogóra mindenképp szeretnénk felállni.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Íme a HondaJet Elite
Next Post: Háromszázmilliárd festékszemcse egyetlen Lexus LC-n

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT