Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

„Kétéltű" járművekkel bővült a MÁV karbantartó gépparkja

Posted on 2017.09.15. By AztaCARom

Jelentős fejlesztés a pálya- és felsővezeték-karbantartás területén 

 
 Komoly fejlesztés történt a nemzeti vasúttársaság pálya- és felsővezeték-karbantartási gépparkjában: a frissen beszerzett 9 darab Unimog típusú univerzális eszközhordozó tehergépjármű és cserélhető adapterei – a tervezett műszaki karbantartásokon felül – fontos eszközei lesznek a váratlan események bekövetkezésekor szükséges szakszerű helyreállításnak. Ilyen esetekben ugyanis a gyors hibaelhárításnak komoly szerepe van a menetrendszerű közlekedés mihamarabbi visszaállításában és így a szolgáltatási színvonal javításában is.
 

A járművekkel a vágányzárak alatt, a karbantartási, helyreállítási munkák során jelentős időmegtakarítás és hatékonyságnövelés érhető el. A karbantartási – esetleg felújítási – munkák során, illetve a baleseteknél, időjárási, vagy egyéb károk helyreállításánál nagy előnyt jelent, hogy a járművek közúton is meg tudják közelítetni a helyszínt, ami vasúton adott esetben hosszabb időt venne igénybe. A Mercedes-Benz Unimog U423-ashoz több cserefelépítmény is kapcsolódik, ezekkel kiegészülve a jármű teljesen egyedivé és multifunkcionálissá válik. Az egyes felépítmények átszerelése rövid időt vesz igénybe, így a munkagépek folyamatosan kihasználtak és gazdaságosan üzemeltethetőek. Az adapterek lehetővé teszik többek között a sínek csiszolását, a vágányok melletti zöldterületek karbantartását, a gyomirtást, a felsővezetékek ellenőrzését, javítását, illetve télen a hóakadályok leküzdését. Az újonnan beszerzett eszközök a jelenleg elérhető legmagasabb műszaki színvonalat képviselik, a MÁV kétéltű pályakarbantartó járműveinek köszönhetően várhatóan jelentősen javul a vágányhálózat minősége, a környezet állapota és csökkenhetnek az üzemeltetési költségek.
A beszerzés műszaki összetettsége komoly feladat elé állította a pályázókat. Neves európai gyártóknak is nagy kihívást jelentő feladat az egyedi, kétéltű járművek és a hozzájuk kapcsolódó, többcélú felépítmények gyártása és szállítása. A közúti és vasúti közlekedésre is alkalmas járművek készítése speciális terület, Európában sem sok gyártó képes az ilyen jellegű járművek kivitelezésére, így különös figyelmet kellett fordítani a résztvevők közti megfelelő műszaki egyeztetésekre. A nyílt közbeszerzési eljárást követően az Unikomtech Gép Kft. szállította le a járműveket. A beruházás összértéke 3,2 milliárd forint, amelyet a MÁV saját forrásból valósított meg.
Az alapjárművek Németországban, a Daimler AG. Mercedes-Benz Unimog gyárában készültek. Teljesítményük 170 kW (231 LE), 900 Nm, hengerűrtartalmuk 5132 cm3, környezetvédelmi besorolásuk EURO6-os, és a vasúti vágányon akár 50 km/órás sebességgel is tudnak közlekedni. Rendelkeznek üzemóra-számlálóval, vezetőfülkéjük légkondicionált, állóhelyzeti fűtéssel ellátott.
A vasúti sínvezetés (ZAGRO Bahn- und Baumaschinen GmbH), aplató és daru felépítmény (Hiab), a rézsűkasza és űrszelvényvágó felépítmény (MULAG Fahrzeugwerk Heinz Wössner GmbH u. Co. KG), a gyomirtó felépítmény (Herbert Dammann GmbH), valamint a hideg áramszedő (Stemmann-Technik GmbH) Németországból érkeztek. A szerelőkosaras felépítmény (Versalift) Dániában és az Egyesült Államokban, asíncsiszoló berendezés (Autech AG) Svájcban, a hómaró(Kahlbacher Machinery GmbH) pedig Ausztriában készült.
Budapest környékén 3 darab (ebből egy a MÁV-HÉV-nél), Miskolc, Debrecen, Szeged, Pécs, Szombathely térségében 1-1 darab, míg országosan változó munkahelyeken további 1 darab – a MÁV FKG Kft. kezelésében – látja el az üzemi feladatokat.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:karbantartó, MÁV, munkagép, Unimog, vasút, vonat

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Skoda Vision E – Ismerd meg közelebbről a jövőt
Next Post: Roadmap E koncepciójával indít a Volkswagen Csoport

Kapcsolódó cikkek

  • A megújult Alfa Romeo Giulia és Stelvio (2.) Bemutató
  • Összefoglaló a Suzuki versenysikerekről Hírek
  • Meghosszabbítja a MÁV-Start és a Volánbusz az utazási kedvezményre jogosító, lejáró igazolványok felhasználhatóságát Hírek
  • Már Mona Lisához is elutazhatunk a Toyota segítségével Ctrl+C - Ctrl+V
  • Továbbra is a Toyota és a Lexus gyártja a legmegbízhatóbb autókat Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Jaguar Land Rover a fenntarthatóság mellett Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT