Kettős Peugeot győzelem

Idén harminckettedik alkalommal adták át Londonban a Fleet News magazin éves díjait. A Peugeot típusai két kategóriában aranyérmet, további kettőben dobogós helyezést értek el.

A 1978-ban alapított brit Fleet News az európai cégautópiac legnagyobb szakfolyóirata. A lapcsoport által harminckét évvel ezelőtt alapított Fleet News Award kategóriánként veszi sorra az adott év legjobb flottaajánlatait.

A minősítésnél olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint az üzemben tartási költségek (karbantartás és javítás, értékvesztés, üzemanyag-fogyasztás), az adózási szempontból, illetve az ügyfelek szénlábnyoma szempontjából egyaránt meghatározó CO2-kibocsátás. Ezeken felül számítanak a biztonsági szolgáltatások (beleértve az Euro NCAP eredményeket), a megbízhatóság, a terméktámogatás (a gyári átalakítási lehetőségektől kezdve az ügyfélkezelésig), a felhasználói előnyök (arculat, menetteljesítmények), valamint a modellkínálat sokszínűsége (karosszéria- és hajtáslánc-variációk).

A speciális használati területek egyedi elvárásait is mérlegelik, a kombik csomagtér-kapacitásától kezdve az összkerékhajtású modellek terepalkalmasságáig.

A mindenre kiterjedő szempontokat figyelembe véve a Fleet News Awards zsűrije két Peugeot modellt is kategóriája legjobbjának nevezett meg: a vadonatúj Peugeot 208 és e-208 a ’Legjobb városi kisautó’, míg a Peugeot 2008 és e-2008 a ’Legjobb kompakt szabadidőjármű’ szegmensben kapott aranyérmet. Az előbbi esetében különösen lenyűgözte a döntőbírákat a modell technológiai tartalma és kedvező üzemben tartási költségei, amelyek nem csak az üzemeltetők, de a mindennapi felhasználók számára is vonzó ajánlattá teszik a modellt.

A 4,3 méter hosszú crossover modern, karakteres formatervével és kiváló minőségű belső terével vívta ki a bizottság elismerését. Ugyanakkor mindkét Peugeot típus esetében fontos szempont volt, hogy – a márka palettáján elsőként – nem csak a bevált, díjnyertes belső égésű motorokkal, de helyi emissziótól mentesen használható, tisztán elektromos hajtáslánccal is megvásárolhatók. Ezzel a két városi modell úttörő szerepet vállal a Peugeot azon törekvésének megvalósításában, hogy 2023-ra a márka minden típusa elérhető legyen részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal.

A Peugeot 208 az első olyan kisautó, amely benzin-, dízel- és elektromos motorokkal egyaránt elérhető. A benzines modellek élvezetesen vezethetők, erősek és takarékosak, míg a BlueHDI dízellel akár 4,0 liter/100km átlagfogyasztás is elérhető. Az elektromos változat több mint 320 kilométeres hatótávolságot és akár 30 perces töltési időt ígér. A 2008 megörökölte a 208 összes pozitív tulajdonságát, a változatos hajtásláncoktól kezdve a kompakt külsőbe csomagolt, tágas és praktikus belső térig. A látványos, fejlett digitális kezelőfelülettől a kiváló értéktartáson át a tetszetős megjelenésig számtalan érv szól a két Peugeot mellett.” – szólt a zsűri értékelése.

A Peugeot városi modellpárosán túl a márka két másik típusa is elismerésben részesült a londoni díjátadón. A Peugeot 3008 a középkategóriás szabadidőjárművek, míg a Peugeot 508 a felső-középkategóriás személyautók között nyerte el az „erősen ajánlott” minősítést, azaz az ezüstérmet.

Habár a Peugeot 208 épp csak megjelent a piacon, a Fleet News Awards elismerése nem az első magas rangú szakmai kitüntetés, amelyben részesül. A modell idén március elején elnyerte a 2020. Év Európai Autója címet, megismételve márkatársa, a Peugeot 3008 szabadidőjármű 2017-es diadalát. Elektromos verzióját januárban a fent említett Company Car and Van választotta meg az év legjobb emissziómentes kisautójának, tavaly ősszel pedig a nagy presztízsű Car Design Awards szakmai zsűrije kiáltotta ki az év legszebb szériamodelljének az új generációs 208-ast.

Illusztrációk: Peugeot, fleetnews.co.uk