Kiegyensúlyozott teljesítményével a Toyota nyerte az első negyedéves hazai eladásokat

A kivonások utáni eredmények alapján egyetlen más márka sem helyezett több gépjárművet forgalomba Magyarországon 2021 első három hónapjában, mint a Toyota. Az eredményt kiegyensúlyozott, jó teljesítménnyel érte el a márka, szinte minden meghatározó típusa a dobogón végzett saját méretosztályában.

Az év első három hónapjában 27 ezer 168 új gépkocsit – 22 ezer 497 személyautót és 4671 könnyű haszonjárművet – helyeztek forgalomba Magyarországon, 13,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A flottás eladások (13 ezer 168 szgk., 4097 khj.) mindkét piaci szegmensben emelkedést mutatnak, a magánvásárlók azonban továbbra is kevesebb autót vásároltak, mint tavaly ilyenkor.

A kivonásoktól megtisztított adatok szerint a Toyota a személygépkocsik piacán a magánvásárlók második, a flottás ügyfelek harmadik legkedveltebb márkájának bizonyult. Ugyanezek az arányok érvényesültek a könnyű haszongépjárművek piacán is.

Összesítésben ez azt eredményezte, hogy a Toyota a privát és céges eladásokban egyaránt a második legerősebb márkaként, a teljes piacot tekintve pedig az abszolút legerősebb szereplőként zárta a negyedévet.

Magyarországi újautó eladások január-március (Top5)

HelyezésMárkadarabszám 2021. Q1Változás 2020.Q1-hez képestPiaci részesedésVáltozás 2020.Q1-hez képest
1.Toyota3 549-4,9%13,1%1,2 %
2.Suzuki3 37490,0%12,4%6,8%
3.Ford2 568-2,3%9,5%1,1%
4.Škoda1 994-28,5%7,3%-1,5%
5.Kia1 83616,1%6,8% 1,7%

A Datahouse által feldolgozott adatokból kiderül, hogy a forgalomba helyezések terén a kompakt szabadidőjárművek, az alsó-középkategóriás személygépkocsik, valamint a városi crossoverek vezetik a hazai forgalomba helyezéseket; a három kategória együtt a teljes piac 33, illetve a személygépjármű-eladások 40 százalékát tette ki.

Közülük kettőben kimagaslóan teljesített a Toyota: a Corolla 689 darabos, a C-HR pedig 432 darabos forgalomba helyezéssel egyaránt a második legnépszerűbb típus volt a maga szegmensében. A különösen erős B-SUV (azaz városi szabadidőjármű) szegmensben jelenleg nem áll versenyben a Toyota, a hamarosan érkező Toyota Yaris Cross azonban megváltoztathatja az erőviszonyokat.

Jók az esélyei az új modellnek, hiszen az alapját adó, vadonatúj Toyota Yaris a második legkeresettebb városi kisautó volt Magyarországon. A Toyota Corolla, a Toyota C-HR és a Toyota Yaris ezüstérmét még értékesebbé teszi, hogy a magánvásárlók és a flottás ügyfelek körében egyaránt a második legkeresettebb típusként zárták a negyedévet.

C-SUV kategória január-március (Top5)

HelyezésModelldarabszám 2021. Q1Piaci részesedésVáltozás 2020.Q1-hez képest
1.Suzuki S-Cross126340,7%17,4%
2.Toyota C-HR43213,9%-2,2%
3.Ssangyong Korando2578,3%3,8%
4.VW T-Roc1866,0%-0,7%
5.Kia Niro1795,8%3,3%


C-kategória január-március (Top5)

HelyezésModelldarabszám 2021. Q1Piaci részesedésVáltozás 2020.Q1-hez képest
1.Kia Ceed80425,9%10,5%
2.Toyota Corolla68922,2%-5,1%
3.Ford Focus31110,0%-1,0%
4.Škoda Scala2207,1%-0,1%
5.Hyundai i302076,7%1,3%


B-kategória január-március (Top5)

HelyezésModelldarabszám 2021. Q1Piaci részesedésVáltozás 2020.Q1-hez képest
1.Suzuki Swift70832,1%24,4%
2.Toyota Yaris57125,9%-2,4%
3.Dacia Sandero22310,1%0,3%
4.Renault Clio1627,4%-11,6%
5.Hyundai i20994,5%2,5%

Nem minden szegmensben szorult a második helyre a Toyota: két hagyományosan erős kategória mellett egy váratlan harmadikban is az ország legnagyobb számban forgalomba helyezett típusával büszkélkedhetett a márka.

Nem okozott meglepetést a Toyota RAV-4 győzelme a középkategóriás szabadidőjárművek körében, illetve a Toyota Hilux elsősége a pickupok között. Annál váratlanabb volt a Toyota Proace City Verso elsöprő győzelme a könnyű haszonjármű alapú kompakt kombik méretosztályában. Az újonnan bevezetett modell a szegmens flottaeladásainak 40, a privát forgalom 70 százalékát tette ki, így összesítésben a forgalomba helyezések 64 százalékáért (csaknem kétharmadáért!) felelt.

D-SUV kategória január-március (Top5)

HelyezésModelldarabszám 2021. Q1Piaci részesedésVáltozás 2020.Q1-hez képest
1.Toyota RAV-450121,3%7,2%
2.Kia Sportage47020,0%6,3%
3.Škoda Kodiaq38216,3%-6,1%
4.Hyundai Tucson1898,0%0,7%
5.VW Tiguan1807,7%-2,4%

Pickup kategória január-március (Top5)

HelyezésModelldarabszám 2021. Q1Piaci részesedésVáltozás 2020.Q1-hez képest
1.Toyota Hilux37244,9%13,3%
2.Ford Ranger32739,5%0,3%
3.Mitsubishi L200597,1%-2,5%
4.VW Amarok212,5%-0,6%
5.Nissan Navara202,4%-4,5%

C-Modul kategória január-március (Top5)

HelyezésModelldarabszám 2021. Q1Piaci részesedésVáltozás 2020.Q1-hez képest
1.Toyota Proace City Verso47064,1%64,0%
2.Citroën Berlingo638,6%-6,3%
3.Peugeot Rifter596,7%-9,3%
4.Ford Tourneo Connect456,1%1,8%
5.Opel Combo Tour456,1%-24,8%

További Toyota modellek is fontos részsikereket értek el: a magánvásárlók kedvenc városi miniautója, a Toyota Aygo a flottás partnerek vásárlási listáján a második helyen végzett; a Toyota Camry a nagyautókat vásárló privát ügyfelek körében lett a második legnépszerűbb modell; a Toyota Proace a középkategóriás furgonok mezőnyében a magán- és céges piacon egyaránt felfért a dobogóra.

A cégcsoport luxusmárkája, a Lexus két típusa mutathatott fel erős eredményt: az ES szedán a privát nagyautó-vásárlók második kedvenceként az eladások egyharmadát uralja; míg a Lexus NX a magánügyfelek körében bebiztosított második és a flottapiacon megszilárdított negyedik helyezésével összességében Magyarország harmadik kedvenc prémium középkategóriás szabadidőjárműve.

Prémium D-SUV kategória január-március (Top5)

HelyezésModelldarabszám 2021. Q1Piaci részesedésVáltozás 2020.Q1-hez képest
1.Mercedes GLC24932,5%4,5%
2.Volvo XC6020927,2%1,3%
3.Lexus NX8310,8%-2,2%
4.BMW X3699,0%-2,8%
5.Mercedes GLB405,2%2,9%

F