Kiemelkedő helykínálat – ez minden idők legnagyobb CR-V-utastere
A nagyobb tengelytávnak és a szélesebb kocsitestnek hála tágasabbá válhatott a belsőtér
Nemcsak a helykínálat nőtt, hanem az elmés tárolórekeszek száma is
Tágas csomagtartó – a modell történetének legnagyobb rakodónyílásával
A fejlett kényelmi felszerelések között olyan csemegék szerepelnek, mint az egy mozdulattal dönthető hátsó üléssor vagy a motoros mozgatású csomagtérajtó5
A vadonatúj CR-V nemcsak sokoldalúbb, kifinomultabb és minőségibb, mint felmenője, hanem nagyobb is – a hosszabb tengelytávnak és a szélesebb kialakításnak köszönhetően jóval bőségesebb helykínálattal kecsegtet.
Minden utast tágas, kényelmes környezet vár, hiszen a tengelytáv kb. 30 mm-rel gyarapodott (immáron 2662 mm), az első és hátsó üléssor közötti ún. tandemtávolságot pedig 50 mm-rel toldották meg a tervezők. Ráadásként 5 mm-rel nagyobb lett az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely fogadja az utasokat. Vékonyabb és laposabb lett a hátsó kerekek előtt található üzemanyagtartály is, ebből ered a hátsó üléssor lábterének 50 mm-es gyarapodása.
Az első ülések támláit úgy formázták, hogy minél vékonyabbak legyenek és csak minimális teret vonjanak el helyet a hátsó lábtértől. Ennek ellenére a vezető és az utas is a legnagyobb kényelemben róhatja a kilométereket, különösképpen, hogy az első ülések négy irányban állítható (hosszirányban 35, függőlegesen 80 mm-es tartományban), motoros mozgatású deréktámaszt kaptak.
További jó hír, hogy még komfortosabbá vált a modell, ugyanis a hűvös téli napokon a gyorsan felmelegedő, energiatakarékos, első és hátsó ülés fűtése része a magasabb felszereltségnek.
Sokoldalúbb, mint valaha
Az új CR-V a modell történetének legnagyobb rakodónyílásával dicsekedhet. Ha hátsó üléseit lehajtjuk, 1830 mm hosszú tárgyakat helyezhetünk be (ez 250 mm-es növekedés az elődmodellhez viszonyítva), és akár 19,5”-os vázra épülő bicikli is szállítható a beltérben.
Az új, egy mozdulattal dönthető, 60:40 arányban osztott, a korábbinál valamicskével lejjebb helyezett üléssorral gyorsan és könnyen alakítható ki hatalmas, síkpadlós raktér. A Honda mérnökeinek innovatív gondolkodásáról árulkodik, hogy az ülések alaphelyzetbe állításához is elég egyetlen mozdulat.
A CR-V-t megannyi új, modern kiegészítővel tették még sokoldalúbbá. Az új, két pozícióban rögzíthető csomagtérpadlóval például számtalan konfiguráció, többek között síkpadlós, nagy tárgyak szállítására is alkalmas raktér alakítható ki, és az sem elhanyagolható, hogy akár 100 kg-nyi poggyász is bepakolható.
A legfelső felszereltségi szinteken motoros mozgatású csomagtérajtó is szerepel az opciós listán. Ez igencsak megkönnyíti a hétköznapokat, és nem jár kompromisszumokkal, mivel a maximális nyitási magasságot a tulajdonosok szabhatják meg, azaz elkerülhetik, hogy pl. a garázs falának vagy plafonjának ütközzön az ajtó. Szintén biztonsági célból látott jutott szerephez a Stop-and-hold funkció, amivel – 1185 mm alatt – bármely helyzetben leállítható a nyitási-zárási folyamat6.
Elmés tárolórekeszek minden utasnak
Az első ülések közé ékelt tárolórekesz háromféleképpen használható, tovább fokozva a variálhatóságot. „Konzoltálca” állásban például egy 5,5 colos okostelefon helyezhető be, a tulajdonos pedig eldöntheti, hogy előre vagy hátra fordítja a polcocskát, esetleg behelyezi a rekeszbe. Előre fordítva könnyen hozzáférhetővé válik az okostelefon-tálca alá rejtett, jókora, biztonságos fakk, míg ellenkező irányban behelyezve egy kisebb és egy nagyobb részre osztott tárolórekesz alakítható ki. A tálca eltávolításával a teljes tárolórekesz egybenyitható, ilyenkor egy kézitáska, vagy egy hordozható számítógép is gond nélkül betehető.
A CR-V fejlettségét hirdeti az utastérben fellelhető négy (!) USB-aljzat. Ezek közül az 1,0 és az 1,5 amperessel az első utasok eszközei tölthetők, a két 2,5 A-s pedig a hátsó sorban ülők kényelmét szolgálja.
Végül, de nem utolsó sorban feljebb „költöztek” az ajtókba szerelt hangszórók, így elöl és hátul is nagyobbak lettek az oldalzsebek (+48% és +63%).