Kimagasló hatékonyság és tökéletes vezetési élménnyel kecsegtetnek

Audi Q3 Sportback 45 TFSI e Static photo, Colour: Glacier white Audi Q3 45 TFSI e Static photo, Colour: Turbo blue

• Az Audi első plug-in hibrid (PHEV) modellje a kompakt SUV-k kategóriájában
• 13,0 kWh-s lítiumion-akkumulátor 61 km-es hatótávolsággal (új európai menetciklus)
• 1.4 TFSI motor és egy erős villanymotor intelligens együttműködése
• Az új Q3 plug-in hibrid modellek a jövőben az Audi Hungariánál készülnek

Az Audi folytatja elektromos offenzíváját a Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e modellek bemutatkozásával. (Q3 45 TFSI e: kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,7–1,4, kombinált áramfogyasztás kWh/100 km*: 16,0–14,4; kombinált CO2-kibocsátás g/km*: 39–32; Q3 Sportback 45 TFSI e: kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,7–1,4, kombinált áramfogyasztás kWh/100 km*: 15,9–14,6; kombinált CO2-kibocsátás g/km*: 38–33). Mindkét modell plug-in hibrid hajtása 180 kW-os (245 LE) rendszerteljesítményt állít elő, tisztán elektromos üzemben pedig mindkét kompakt SUV akár 61 km megtételére képes az új európai menetciklus (NEDC) szerint számítva. A WLTP szabvány szerint számítva a Q3 45 TFSI e modell 51 km, a Q3 Sportback 45 TFSI e modell 50 km elektromos hatótávval rendelkezik. A modellek sorozatgyártása hamarosan indul az Audi Hungariánál.

„Büszkén jelenthetem be, hogy az új Q3 és Q3 Sportback plug-in-hibrid modellek a jövőben az Audi Hungariánál készülnek, és nagy hatékonyságú PHEV-modellként egészítik ki termékportfóliónkat. Járműgyártásunk rugalmasságának köszönhetően immár belsőégésű, mild-hibrid és plug-in hibrid technológiájú autókat is kínálunk vevőinknek. Munkatársaink lelkesen készülnek az új modelljeink gyártására, hogy azok prémium minőségben induljanak útjukra Győrből a világnak“, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

Az elektromos vezetési élmény, az egyszerű töltés és a kiváló mindennapi használhatóság az Audi plug-in hibrid modelljeit különösen izgalmassá. A Q3 45 TFSI e** és a

Q3 Sportback 45 TFSI e** teljessé teszi az Audi 2019 közepe óta bemutatott plug-in hibrid modelljeinek kínálatát. Egyúttal a két kompakt SUV modellel belép az elektromos meghajtású Q-modellek világába.

245 LE rendszerteljesítmény, 13 kWh energiakapacitás: a hajtás és az akkumulátor

Mindkét Q3 modell** belsőégésű motorja egy 1,4 literes TFSI erőforrás. A négyhengeres motor teljesítménye 110 kW (150 LE). A hajtást állandó gerjesztésű szinkrongép (PSM) egészíti ki, amely 85 kW teljesítmény leadására képes. A PSM a tengelykapcsolóval együtt a hatfokozatú S tronic váltó házában helyezkedik el. A kettős tengelykapcsolós váltóban, amely az erőket az első kerekekre továbbítja, elektromos olajszivattyú található, amely akkor is biztosítja a tengelykapcsolók ellátását és ezzel működését, ha a TFSI motor ki van kapcsolva.

Tökéletes vezetési élmény és kimagasló hatékonyság – a két új modell hajtáslánca mindkettőt biztosítja. Az 1,4 literes TFSI motor és a villanymotor együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt, valamint 400 Nm-es rendszerszintű forgatónyomatékot állít elő. A gyorsulás nulláról 100 km/órás sebességre a Q3 45 TFSI e** és a Sportback** esetében 7,3 másodpercet vesz igénybe, és mindkét modell 210 km/óránál éri el végsebességét. Az új európai menetciklus (NEDC) szerint számítva a Q3 45 TFSI e fogyasztása 1,7–1,4 liter üzemanyag 100 km-en (39–32 gramm CO2). A Q3 Sportback 45 TFSI e fogyasztásértéke szintén 1,7–1,4 liter üzemanyag 100 km-en (38–33 gramm CO2). A teljes hatótávolság mindkét modell esetében kb. 710 km, ami a járművek kimagasló alkalmasságát bizonyítja a mindennapi használatra.

A nagyfeszültségű akkumulátor a hátsó futómű előtt helyezkedik el a padlólemez alatt. Az akku 96 darab, prizmaalakú cellája 13,0 kWh energiát tárol. Ezt a kimagasló értéket a kompakt, viszonylag könnyű akkumulátor a cellák új generációjának köszönheti. Az akkumulátorrendszer saját hűtőkörrel rendelkezik, amely csatlakozik a klímaberendezés rendszeréhez, így a legmagasabb szintű követelmények esetén is hatékony hűtést biztosít.

A hatékonyságra fókuszálva: a hajtásmenedzsment

A kompakt SUV modellek hajtásmenedzsmentje minden szempontból a kimagasló hatékonyságot tartja szem előtt. Az indítás a szélsőséges hideget leszámítva mindig elektromosan történik. Mindkét plug-in modell az új európai menetciklus szerint akár 61 km megtételére képes kibocsátásmentesen (a WLTP szabvány szerint az érték 51 km a Q3 és 50 km a Q3 Sportback esetében). Ebben az üzemmódban a járművek legfeljebb 140 km/órás sebességgel haladnak. Alacsony sebesség mellett az AVAS rendszer (Acoustic Vehicle Alert System) a jogszabályban előírt elektromos hangot produkálja a forgalom többi résztvevőjének figyelmeztetése érdekében.

Automatikus hibrid módban, az autó fő üzemmódjában  a hajtásmenedzsment intelligensen és hatékonyan osztja meg a feladatokat az 1.4 TFSI motor és a villamos gép között. Számos helyzetben, például előzéskor a villanymotor támogatja a négyhengeres motor működését. Például alacsony fordulatszám melletti gázadáskor a működési elve miatti magas forgatónyomatékával segít áthidalni azt a néhány tizedmásodpercet, amire a turbófeltöltőnek szüksége van a nyomás felépítéséhez – a villanymotor működése itt észrevehetetlen, mégis rendkívül hatékony. Az EV gomb megnyomásával a járművezető előnyben részesítheti az elektromos hajtás működését. A hajtásmenedzsment folyamatosan számtalan adatot értékel ki, többek között a navigációból származó útvonal-információkat, valamint a jármű érzékelőinek a közeli környezetre vonatkozó adatait. A rendszer ezek alapján képes felismerni, ha az autó lakott területet, sebességkorlátozást vagy körforgalmat jelző táblához közelít, vagy megközelíti az előtte haladó járművet. A gáz elvételekor az Audi Q3 45 TFSI e** és a Q3 Sportback 45 TFSI e** a legtöbb helyzetben kikapcsolt TFSI motor mellett „vitorlázni” kezd.

Az adott követelménytől függő megfelelő üzemmód: „Hold”, „Charge” és „dynamic”

A hajtásmenedzsment intelligens vezérlésétől függetlenül mindig a járművezető kontrollálja az események folyását. Amikor a vezető az EV gombbal vált a hibrid működés és az elektromos vezetés között, megnyílik az MMI kezelőrendszerben egy menü, amelyben további két speciális

vezetési üzemmód választható: a „Battery Hold” és a „Battery Charge” funkció. Ezek segítségével az akkumulátor töltöttsége az aktuális szinten tartható, vagy növelhető. Ezenfelül a vezető az Audi drive select menetdinamikai rendszerrel tudja befolyásolni a hajtás karakterét. Ha ezen belül a „dynamic” profilt választja ki, az S tronic váltót „S” állásba kapcsolja, és teljes gázt ad, akkor tíz másodpercig a villanymotor teljes 330 Nm-es forgatónyomatéka a rendelkezésére áll. Amint a vezető elveszi a lábát a gázpedálról, a villanymotor rekuperációs üzemmódra vált, és generátorüzemben energiát nyer vissza. Ezáltal az autó a villanymotor segítségével lényegesen nagyobb lassításra is képes.

A menetprofiltól függetlenül mindkét modell** fékenergia-visszanyerést végez, ha a járművezető a fékre lép. Körülbelül 0,3 g-ig – vagyis a legtöbb mindennapi fékezés során – a villanymotor egyedül végzi a lassítást. A hidraulikus kerékfékeket csak ennél erősebb fékezés esetén aktiválja az elektromos fékerősítő. Az átmenet a rendkívül precíz átváltásnak (blending) köszönhetően gyakorlatilag nem érzékelhető, a fékenergia-visszanyerés pedig továbbra is aktív marad. Fékezés során a rendszer a villanymotoron keresztül akár 40 kW teljesítmény visszanyerésére képes, amit azután az akkumulátorban tárol.

Kiegyensúlyozott karakterével a kompakt SUV** futóműve a hajtás tökéletes partnere. Az alapfelszereltség részét képező Audi drive select rendszer a vezetési élményt még sokoldalúbbá teszi, mivel nemcsak a motorokra van hatással, hanem az S tronic váltóra és a szervokormányzásra is. A „dynamic” mód mellett a rendszer „comfort”, „auto” és „individual” profillal rendelkezik. Mindkét plugin-hibrid modell alapkivitelben 17”-s könnyűfém keréktárcsákon gördül, rendelhetők azonban 18”-os, 19”-os és 20”-os átmérőjű kerekek is. Az új modellek karosszériája tíz milliméterrel magasabb a hagyományos hajtásrendszerű Q3 modellekénél – így a járművek hasmagassága az akkumulátor burkolatlemeze ellenére megegyezik egymással.

Teljes feltöltés 3 óra 45 perc alatt: Töltés otthon és útközben

Az Audi Q3 45 TFSI e** és a Q3 Sportback 45 TFSI e** 400 V-os, 3,6 kW teljesítményű aljzathoz csatlakoztatva váltakozó áramú (AC) töltésre képesek. Ezzel a lemerült akkumulátor az alapkivitelű hálózati töltőkábellel 3 óra 45 perc alatt újra feltölthető. A díjmentes myAudi alkalmazás segítségével az ügyfelek a töltést, az időzítőt és az előklimatizálást okostelefonjukról, a távolból is vezérelhetik. Az Audi ügyfelei választhatják házuk és a garázs áramellátására a Volkswagen természetes áramszolgáltatását, amely 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származik. A nyilvános AC töltőoszlopokon történő töltéshez a kompakt plugin-hibridek „Mode 3” típusú kábelt használnak. Magas szintű kényelmet kínál ehhez az e-tron Charging Service, amely Európa legtöbb országára kiterjed: az ügyfél egyetlen kártyával több mint 155.000 töltőponthoz szerez hozzáférést.

Sportos és sokoldalúan kihasználható: a dizájn és a belső tér

Mindkét új Q3 modell** dinamikus, sportos hatást kelt az utakon. A belső tér tágas és variálható. Az első ülések kényelmes, egyúttal sportos üléspozíciót biztosítanak. A hátsó üléssor alapkivitelben eltolható hosszirányban, hármas osztású támláinak dőlése pedig hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata alaphelyzetben 380 liter, lehajtott üléstámlákkal pedig 1.375 liter a Q3 45 TFSI e modell** és 1.250 liter a Q3 Sportback 45 TFSI e modell** esetében. Extraként elektromos mozgatású, lábmozdulatokkal is nyitható csomagtérajtó is rendelhető.

A kezelés és a kijelzés koncepciója két kijelzőn alapul: a műszerfal közepén helyezkedik el 10,1”-os átmérőjű MMI touch kijelző, amely többek között a hibrid hajtás energiafolyamatait jeleníti meg. A járművezető előtt vagy digitális kombinált műszeregység vagy a – kétféle méretben rendelhető – Audi virtual cockpit található. A rendszer teljesítményét, a hajtások státuszát, a fékenergia-visszanyerést, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a hatótávolságot Powermeter egység mutatja. Számos funkció természetes hangfelismerésen alapuló vezérléssel kezelhető, amely opcionálisan – további beviteli szintként – felhőben tárolt információkra is támaszkodhat.

Teljes adatintegráció: Audi connect

Az extraként rendelhető, csúcsszintű MMI Navigation plus infotainment rendszerrel az Audi connect online szolgáltatásai is elérhetők. Ezek közé tartoznak például olyan Car-to-X szolgáltatások, amelyek a különböző objektumok objektum kollektív intelligenciáját hasznosítják: az Audi-flottával megvalósuló adatcsere révén a jármű információkat kap és ad az út mentén található parkolóhelyekről, a veszélyes helyekről, a sebességkorlátozásokról és a jelzőlámpák fázisairól. A myAudi alkalmazás számtalan ponton keresztül teszi lehetővé az összekapcsolódást a járművel. Az infotainment-programot olyan hardverelemek egészítik ki, mint az Audi phone box és a virtuális 3D térhangzást létrehozó Bang & Olufsen Premium Sound System.

Az asszisztensrendszerek a felső kategóriás járművekből származnak, mint például az adaptív menetasszisztens (opció), amely a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében támogatja a vezetőt, ami elsősorban a hosszú utazások során jelentkezik jelentős kényelmi előnyként. Az oldalirányú kormányzás fenntartásához a vezetőnek elegendő könnyedén megérintenie a rendszerhez tartozó kapacitív kormánykereket, amivel megerősíti azt, hogy figyel a vezetésre. Az Audi pre sense basic, az Audi pre sense front, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a kikerüléssegítő asszisztens az alapfelszereltség részét képezi.

Árak 46.000 eurótól: a Plug-in-Q3 2021 januárjától rendelhető

Az Audi Q3 45 TFSI e** és a Q3 Sportback 45 TFSI e** előértékesítése 2021 januárjának második hetében veszi kezdetét. A modellek alapára Németországban 46.000 euró.

* Az üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve felszereltség függvényeként alakulnak.

** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

Az említett modellek üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai

Az üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok, illetve gazdaságossági besorolások a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

Audi Q3 45 TFSI e:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 1,7 – 1,4;

Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 16,0 – 14,4;

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 39 – 32

Audi Q3 Sportback 45 TFSI e:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 1,7 – 1,4;

Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 15,9 – 14,6;

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 38 – 33