Kis híján lelkes újságírókon múlt a Toyota RAV4 bajnoki címe

Ryan Millen és elsőkerékhajtású Toyota RAV4 versenyautója hatból hat versenyt megnyerve diadalmaskodott az American Rally Association (ARA) 2017-es ralibajnokságának 2WD géposztályában. A makulátlan teljesítmény azonban kis híján elúszott, méghozzá az érintetteken kívül álló okokból.
Egy elsőkerékhajtású, automataváltós Toyota RAV4-ről rengeteg minden eszébe jut az embernek, a hatalmas belső tértől kezdve a kiváló menetkényelmen át a megbízható technikáig, a sportosságot azonban legtöbben lefelejtenék a listáról. Pedig elég megkérdezni az American Rally Association (ARA) kétkerék-hajtású versenyautók számára kiírt, 2017-es ralibajnokság résztvevőit, akiket minden egyes versenyen maguk mögé utasított Ryan Millen és navigátora, Rhianon Gelsomino, méghozzá úgy, hogy autójuk hajtáslánca teljes mértékben szériaállapotú volt.
A Toyota Racing Development csapatát már a negyedik futam után csupán egyetlen pont választotta el a bajnoki címtől, ám az utolsó pillanatban minden veszélybe került néhány újságíró miatt. A versenyt megelőző este ugyanis a szériát szervező Team O’Neil Rally School sajtónapot tartott, a résztvevők pedig az egész napos vezetéstechnikai oktatás után beülhettek Millen mellé, némi jobb egyes versenyélményre. Az új-zélandi bajnokjelölt egymás után vitte el egy-egy körre az újságírókat, az egyre jobban kijárt pályán azonban be nem tervezett mennyiségű és mértékű ütést kapott a technika, és az autó éjszaka – néhány órával a mindent eldöntő verseny rajtja előtt – megadta magát.

Ezen a ponton azonban kapóra jött, hogy a kontinentális bajnokságot magasan vezető RAV4 voltaképpen széria kivitelű jármű volt. A szerelők kisétáltak a parkolóba, az újságírókat szállító autók egyikéből kiszerelték a motorvezérlő elektronikát, és miután kiküszöbölték az első- és összkerékhajtású autók eltérő ECU-programozásából adódó problémákat, Miller versenyautója készen állt a rajtra – és meg is nyerte a futamot, és ezzel a bajnokságot is.