Kiváló kezelhetőség a sportos veterán autókhoz

Aki belép a nagy múltú német autókereskedés, a gelsenkirchen-erlei Autohaus H. Hövelberndt GmbH megszentelt csarnokaiba, kis szerencsével látványos sportautókat vizsgálhat meg. Itt ugyanis nem csak a vásárlói autókat javítja egy 7 fős csapat. Itt restaurálják a cég saját autókollekciójának klasszikusait is: Fiával együtt Heinrich Hövelberndt ügyvezető igazgató különösen izgalmas klasszikus autókat kutat fel, amelyek erős elkötelezettséggel helyreállították – szívüket-lelküket beleadták. És mivel különösen magas követelményeket támaszt járműveivel szemben, a felfüggesztést illetően kizárólag a BILSTEIN termékekre támaszkodik. A kollekcióban jelenleg egy BMW 635 CSi, egy BMW M3 E30, egy Porsche 911 Turbo (930) és egy VW Polo G40 található. “Számomra ez egy álmom beteljesüléséről szól a szakmai pályafutásom végén. A kollekciómban lévő összes jármű fiatal korom autója. Mindig egy gyártó két járművét szeretném összehozni, amelyek a márka kortárs faji karakterét dokumentálják. “

E célból minden járművet alaposan felújítanak. Hövelberndt: “Mindig az a célunk, hogy az autókat olyan állapotba állítsuk vissza, mint amilyenek a leszállításukkor voltak. Ez különösen azt jelenti, hogy gondoskodni kell arról, hogy ugyanúgy – vagy jobban, mint korábban – közlekedjenek.” Akárcsak a BMW 635 CSi Arctic Blue színben, amely jelenleg egy BMW M3 és egy Porsche 930 Turbo között parkol. “Az autót már nagyon jó vizuális állapotban vettük. Műszakilag nem volt olyan állapotban, ahogy szerettük volna” – magyarázza Hövelberndt. Körülbelül 400 óra munka alatt a csapat kifordította a dinamikus kupé technológiáját.

BILSTEIN B6 lengéscsillapítók – tökéletes választás klasszikus autókhoz

A kezelhetőség eredeti állapotának helyreállítására a szerelők a BILSTEIN B6 lengéscsillapítókat szerelték fel. Ezek nemcsak számos jelenlegi járműmodellhez állnak rendelkezésre, hanem számos modern klasszikushoz és klasszikus autóhoz is. A veterán járművek teljes katalógusa itt érhető el. Végtére is, a legendás sárga BILSTEIN lengéscsillapító hagyományosan a továbbfejlesztett eredeti csere és a kiváló teljesítmény jele. „Eltávolítottuk a teljes első és a teljes hátsó tengelyt, és új első tengelytartókat, rugóstag csöveket és vezérlőkarokat szereltünk fel” – mondja Hövelberndt. A lengéscsillapító patronok felszerelésekor ügyelni kell arra, hogy ne öntsön folyadékot, például olajat a rugóstag állványcsövébe. „Egyébként fennáll annak a veszélye, hogy a patron betét megtelik a folyadékkal, és a csillapítási funkció megszűnik” – figyelmeztet Rainer Popiol, a BILSTEIN Akadémia vezetője és a Heinrich Hövelberndt évtizedek óta magánügyfele.

“A tökéletesség lehető legmagasabb fokának elérése”

„Mindig az a célunk, hogy a lehető legmagasabb fokú tökéletességet érjük el, különösen a menetdinamika terén” – mondja Hövelberndt. “Annak ellenére, hogy körülbelül 37 éves, 635 CSi-nk tökéletesen megfelel a BMW “The Ultimate Driving Machine” szlogenjének.” Ennek elérése érdekében Heinrich Hövelberndt az 1970-es évek óta kizárólag a BILSTEIN márka termékeire támaszkodott. A márka iránti kifejezett preferenciája egy olyan élményből ered, amelyet soha nem felejtett el. “Akkoriban egy BMW 3.0 Si-m volt. 200 lóerős volt, és egy Porschéval bírta a lépést. De a felfüggesztés vacak volt” – gondol vissza Hövelberndt. “Tehát beszereltük a sárga BILSTEIN B6-osokat az autóba. Abban az időben kihajtottam a műhelyből, és csak azt gondoltam magamban, hú, csodálatos! Hirtelen az autó vezetési viselkedése fantasztikus volt. Még mindig ragyog a szemem. Ma!”

Azóta a BILSTEIN az első választás Heinrich Hövelberndt műhelyében. Nemcsak a saját gyűjtőautóinak, hanem a szervíz vevőkörének is: “Nem szeretném, ha a vásárlóim mást várnának. Megérdemlik a legjobb minőséget.”