Klímatudatosságért kampányol a GreenGo

A hazai közösségi autózás elindítójaként ismert, népszerű carsharing szolgáltató számára az elindulás óta fontos volt a társadalmi felelősségvállalással és fenntarthatósággal kapcsolatos ügyek támogatása. A vállalat most a közel két évtizede működő GreenDependent Intézet által hirdetett kislábnyomos, másfélfokos, fenntartható életmód ügyét helyezi kampánya középpontjába.

GreenGo a másfélfokos program sikeres megvalósítását előremozdító karbonlábnyom csökkentés jelentőségére hívja fel a figyelmet év eleji CSR kampányában.

Miért fontos a 1,5°C és mi az a gyakorlatban?

A 2015-ös Párizsi Megállapodásban a világ vezetői elkötelezték magukat amellett, hogy a globális átlaghőmérséklet emelkedését 2°C-ra, ideális esetben 1,5°C-ra korlátozzák. Ennél nagyobb mértékű emelkedés kiszámíthatatlan következményekkel járó klímavészhelyzetet eredményezne. Bármilyen mértékű felmelegedés nagy hatással van a földi életre, gyakoribb és súlyosabb szélsőséges időjárási jelenségeket okoz. Ezek megjelenhetnek hőhullámok, erdőtüzek, áradások, aszályok formájában, bárhogyan is, de alapjában véve veszélyeztetik a jövőnket. A biztonságos élet érdekében kiemelt fontosságú, hogy a 1,5 C-os cél népszerűsítése, annak elérése a Földön egyre több ember számára alapvetéssé váljon.

GreenDependent Intézet célja, hogy előmozdítsa a másfélfokos életmód elterjedését és segítse a 1,5°C-os cél által megkövetelt átalakulásokat. 

– A háztartások jelentős szén-dioxid kibocsátók, így egyéni szinten is sokat tehetünk a másfélfokos cél eléréséért azzal, ha klímatudatos döntéseket hozunk a lakhatás, a mobilitás, a táplálkozás, valamint a szabadidőnk eltöltésének területén – mondta el Vadovics Kristóf az intézet vezetője.– Célunk, hogy segítsük a lakosságot abban, hogyan változtasson mindennapi életmódján a másfélfokos életmód elérése érdekében. Változtatás például, ha saját autó helyett közösségi autót használ, de ide tartozik az otthoni energiahasználat csökkentése, az étrend megváltoztatása, és a szabadidő eltöltésének módja is.

– A kampány középpontjában a tudatos fogyasztás és a karbonlábnyom csökkentésének fontossága áll – melyek nélkülözhetetlenek, ha tényleg hatékonyan szeretnénk fellépni az egyre fenyegetőbb klímaválság ellen. A GreenGo pedig nem csak a nevében zöld, de teljes vállalati filozófiájában is, így igazán könnyű volt azonosulni a civil kezdeményezés céljaival – nyilatkozta Ádám Boglárka a vállalat vezérigazgatója.